8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Sanitat ha reforçat la plantilla amb més de 9.000 contractes per a afrontar el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha reforçat la plantilla de les institucions sanitàries amb més de 9.000 contractacions, fins al moment, amb la finalitat de continuar garantint una adequada atenció sanitària durant la pandèmia. 

 

Este dijous, s’ha informat de manera detallada als representants sindicals de les mesures adoptades per la Conselleria, tant en el referit a les contractacions fetes des de l’inici de la pandèmia, com aquelles contractacions que s’han fet per a poder garantir que es compatibilitze l’assistència amb el descans del personal sanitari. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta manera, les contractacions que s’han fet durant estos mesos ascendixen a un total de 5.578, que s’han prorrogat fins al pròxim 30 de novembre de 2020, deixant oberta la possibilitat de què esta pròrroga s’estenga en el temps si la situació ho aconsella.  

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «garantim, en cas d’un possible repunt, que els servicis assistencials estan preparats per a oferir una resposta adequada a les necessitats assistencials de la població».

 

Els reforços s’han fet seguint una sèrie de línies estratègiques en diferents àmbits d’actuació, principalment, la plantilla dels centres d’atenció primària. Estos centres ja han sigut reforçats amb un total de 1.008 professionals per a la identificació i contenció de fonts de contagi i mesures de protecció col·lectiva. 

 

Reforços per a facilitar la volta a la normalitat

La consellera ha destacat que «la Conselleria de Sanitat està fent un gran esforç amb la finalitat de facilitar i accelerar la recuperació com més prompte millor de la normalitat a nivell assistencial».  

 

De la mateixa manera, durant el procés de desescalada s’han reforçat les plantilles dels centres hospitalaris, per a dotar de personal als hospitals de campanya i hotels medicalitzats en cas de necessitat. D’altra banda, s’ha consolidat la prestació de servicis pel personal resident en últim any de formació sanitària especialitzada, una volta finalitzada, i s’ha reforçat salut mental.

 

D’altra banda, s’ha enfortit la plantilla per a atendre les necessitats d’efectius derivats del període vacacional amb la finalitat de garantir el descans del personal. Per a això, en el marc del Pla de Vacances s’ha procedit a la contractació de 3.437 professionals: 354 en la província de Castelló, 999 en la província d’Alacant i 2.038 en la província de València.

 

Respecte al Pla de Reforços, ja s’han formalitzat 162 contractes: 34 en la província de Castelló, 37 en la província d’Alacant i 91 en la de València.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.