12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Sanitat ha reforçat la plantilla amb més de 9.000 contractes per a afrontar el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha reforçat la plantilla de les institucions sanitàries amb més de 9.000 contractacions, fins al moment, amb la finalitat de continuar garantint una adequada atenció sanitària durant la pandèmia. 

 

Este dijous, s’ha informat de manera detallada als representants sindicals de les mesures adoptades per la Conselleria, tant en el referit a les contractacions fetes des de l’inici de la pandèmia, com aquelles contractacions que s’han fet per a poder garantir que es compatibilitze l’assistència amb el descans del personal sanitari. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta manera, les contractacions que s’han fet durant estos mesos ascendixen a un total de 5.578, que s’han prorrogat fins al pròxim 30 de novembre de 2020, deixant oberta la possibilitat de què esta pròrroga s’estenga en el temps si la situació ho aconsella.  

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «garantim, en cas d’un possible repunt, que els servicis assistencials estan preparats per a oferir una resposta adequada a les necessitats assistencials de la població».

 

Els reforços s’han fet seguint una sèrie de línies estratègiques en diferents àmbits d’actuació, principalment, la plantilla dels centres d’atenció primària. Estos centres ja han sigut reforçats amb un total de 1.008 professionals per a la identificació i contenció de fonts de contagi i mesures de protecció col·lectiva. 

 

Reforços per a facilitar la volta a la normalitat

La consellera ha destacat que «la Conselleria de Sanitat està fent un gran esforç amb la finalitat de facilitar i accelerar la recuperació com més prompte millor de la normalitat a nivell assistencial».  

 

De la mateixa manera, durant el procés de desescalada s’han reforçat les plantilles dels centres hospitalaris, per a dotar de personal als hospitals de campanya i hotels medicalitzats en cas de necessitat. D’altra banda, s’ha consolidat la prestació de servicis pel personal resident en últim any de formació sanitària especialitzada, una volta finalitzada, i s’ha reforçat salut mental.

 

D’altra banda, s’ha enfortit la plantilla per a atendre les necessitats d’efectius derivats del període vacacional amb la finalitat de garantir el descans del personal. Per a això, en el marc del Pla de Vacances s’ha procedit a la contractació de 3.437 professionals: 354 en la província de Castelló, 999 en la província d’Alacant i 2.038 en la província de València.

 

Respecte al Pla de Reforços, ja s’han formalitzat 162 contractes: 34 en la província de Castelló, 37 en la província d’Alacant i 91 en la de València.

Últimes notícies

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.

Valderrama anuncia un pla d’infraestructures de seguretat i emergències de 40 milions i un protocol automàtic

El conseller ha situat este pla com a eix de la seua gestió l'any i mig restant. Inclou la modernització de bases, millores en el centre de coordinació i un protocol de resposta.

Marcelino admet que és difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça malgrat la ratxa del Vila-real

El tècnic del Vila-real va defendre que el seu equip pot estar prop dels grans, però va subratllar que barallar-los la Lliga és molt complicat. En la prèvia del dol davant el líder, va posar el focus en les àrees i en la gestió emocional dels partits.

Intervingudes 48 tones de gasos fluorats a una xarxa que els comerciava il·legalment

Policia i Vigilància Duanera han desarticulat una xarxa que comercialitzava il·legalment gasos fluorats en tres províncies, amb 5 detinguts i 48.000 quilos intervinguts. L'operació Summer ha realitzat 11 inspeccions en 9 empreses i ha confiscat 4.700 envasos valorats en tres milions d'euros.

L’excap de gabinet de Pradas afirma que la exconsellera no va retardar l’És-Alert durant la DANA

L'excap de gabinet de Salomé Pradas ha declarat que la exconsellera no va retardar l'És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Situa el debat des de les 19.00 i l'enviament a les 20.11, després de deliberacions en el Cecopi

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.

Tres detinguts pel robatori de 278 quilos de coure en la línia elèctrica entre Xàtiva i Canals

La Guàrdia Civil ha detingut a tres persones i investiga a altres dos per vendre en chatarrerías 278 quilos de coure robats de l'estesa entre Xàtiva i Canals. El perjuí per reparacions i corts ha ascendit a 1,8 milions d'euros.

Convoquen a València una manifestació el 27 de desembre amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats, al costat d'associacions de víctimes de la dana i comités de reconstrucció, han convocat una marxa a València el 27 de desembre. Exigixen que Mazón renuncie a l'acta i declare davant la jutgessa.