Sanitat ha reforçat la plantilla amb més de 9.000 contractes per a afrontar el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha reforçat la plantilla de les institucions sanitàries amb més de 9.000 contractacions, fins al moment, amb la finalitat de continuar garantint una adequada atenció sanitària durant la pandèmia. 

 

Este dijous, s’ha informat de manera detallada als representants sindicals de les mesures adoptades per la Conselleria, tant en el referit a les contractacions fetes des de l’inici de la pandèmia, com aquelles contractacions que s’han fet per a poder garantir que es compatibilitze l’assistència amb el descans del personal sanitari. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta manera, les contractacions que s’han fet durant estos mesos ascendixen a un total de 5.578, que s’han prorrogat fins al pròxim 30 de novembre de 2020, deixant oberta la possibilitat de què esta pròrroga s’estenga en el temps si la situació ho aconsella.  

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «garantim, en cas d’un possible repunt, que els servicis assistencials estan preparats per a oferir una resposta adequada a les necessitats assistencials de la població».

 

Els reforços s’han fet seguint una sèrie de línies estratègiques en diferents àmbits d’actuació, principalment, la plantilla dels centres d’atenció primària. Estos centres ja han sigut reforçats amb un total de 1.008 professionals per a la identificació i contenció de fonts de contagi i mesures de protecció col·lectiva. 

 

Reforços per a facilitar la volta a la normalitat

La consellera ha destacat que «la Conselleria de Sanitat està fent un gran esforç amb la finalitat de facilitar i accelerar la recuperació com més prompte millor de la normalitat a nivell assistencial».  

 

De la mateixa manera, durant el procés de desescalada s’han reforçat les plantilles dels centres hospitalaris, per a dotar de personal als hospitals de campanya i hotels medicalitzats en cas de necessitat. D’altra banda, s’ha consolidat la prestació de servicis pel personal resident en últim any de formació sanitària especialitzada, una volta finalitzada, i s’ha reforçat salut mental.

 

D’altra banda, s’ha enfortit la plantilla per a atendre les necessitats d’efectius derivats del període vacacional amb la finalitat de garantir el descans del personal. Per a això, en el marc del Pla de Vacances s’ha procedit a la contractació de 3.437 professionals: 354 en la província de Castelló, 999 en la província d’Alacant i 2.038 en la província de València.

 

Respecte al Pla de Reforços, ja s’han formalitzat 162 contractes: 34 en la província de Castelló, 37 en la província d’Alacant i 91 en la de València.

Últimes notícies

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.