Sanitat ha reforçat la plantilla amb més de 9.000 contractes per a afrontar el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha reforçat la plantilla de les institucions sanitàries amb més de 9.000 contractacions, fins al moment, amb la finalitat de continuar garantint una adequada atenció sanitària durant la pandèmia. 

 

Este dijous, s’ha informat de manera detallada als representants sindicals de les mesures adoptades per la Conselleria, tant en el referit a les contractacions fetes des de l’inici de la pandèmia, com aquelles contractacions que s’han fet per a poder garantir que es compatibilitze l’assistència amb el descans del personal sanitari. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta manera, les contractacions que s’han fet durant estos mesos ascendixen a un total de 5.578, que s’han prorrogat fins al pròxim 30 de novembre de 2020, deixant oberta la possibilitat de què esta pròrroga s’estenga en el temps si la situació ho aconsella.  

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «garantim, en cas d’un possible repunt, que els servicis assistencials estan preparats per a oferir una resposta adequada a les necessitats assistencials de la població».

 

Els reforços s’han fet seguint una sèrie de línies estratègiques en diferents àmbits d’actuació, principalment, la plantilla dels centres d’atenció primària. Estos centres ja han sigut reforçats amb un total de 1.008 professionals per a la identificació i contenció de fonts de contagi i mesures de protecció col·lectiva. 

 

Reforços per a facilitar la volta a la normalitat

La consellera ha destacat que «la Conselleria de Sanitat està fent un gran esforç amb la finalitat de facilitar i accelerar la recuperació com més prompte millor de la normalitat a nivell assistencial».  

 

De la mateixa manera, durant el procés de desescalada s’han reforçat les plantilles dels centres hospitalaris, per a dotar de personal als hospitals de campanya i hotels medicalitzats en cas de necessitat. D’altra banda, s’ha consolidat la prestació de servicis pel personal resident en últim any de formació sanitària especialitzada, una volta finalitzada, i s’ha reforçat salut mental.

 

D’altra banda, s’ha enfortit la plantilla per a atendre les necessitats d’efectius derivats del període vacacional amb la finalitat de garantir el descans del personal. Per a això, en el marc del Pla de Vacances s’ha procedit a la contractació de 3.437 professionals: 354 en la província de Castelló, 999 en la província d’Alacant i 2.038 en la província de València.

 

Respecte al Pla de Reforços, ja s’han formalitzat 162 contractes: 34 en la província de Castelló, 37 en la província d’Alacant i 91 en la de València.

Últimes notícies

Una exbancària s’enfronta a 12 anys de presó per 160 càrrecs il·legals a clients

Una antiga treballadora d’una oficina bancària de Rojales s’enfronta a 12 anys de presó per suposadament contractar una targeta de crèdit sense consentiment i carregar quasi 900.000 euros a uns clients entre 2006 i 2017. La fiscalia li imputa delictes continuats d’apropiació indeguda agreujada i falsedat documental.

La Costa Blanca es promociona a Nàpols després de recuperar el vol amb Alacant

El Patronat de Turisme Costa Blanca ha presentat a Nàpols l’oferta turística de la província després de reobrir-se el vol directe amb Alacant, amb l’objectiu d’atraure més viatgers italians. La Diputació destaca el creixement del mercat italià i les noves connexions previstes per a l’hivern 2026/27.

Hugo Duro encadena nou partits i més de 400 minuts sense marcar a Mestalla

El davanter del València CF Hugo Duro porta nou partits seguits i 412 minuts sense marcar a Mestalla, una sequera golejadora que s’allarga des de fa sis mesos.

Ja són cinc els detinguts pel tiroteig mortal entre dues famílies a Alzira

La Policia Nacional ha arrestat un cinqué sospitós relacionat amb el tiroteig mortal entre dues famílies a Alzira, on va morir un home de 56 anys. Dos vivendes de familiars dels detinguts han sigut incendiades sense causar ferits, però ha mort un cavall.

Oratge estable i més calor en l’últim dia de l’estiu a la Comunitat Valenciana

L’últim dia de l’estiu arriba a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos, temperatures en ascens i vent fluix de direcció variable. Dimecres començarà la tardor amb ambient semblant, encara que amb màximes més baixes a la ciutat de València.

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.