13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Sanitat ha reforçat la plantilla amb més de 9.000 contractes per a afrontar el coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha reforçat la plantilla de les institucions sanitàries amb més de 9.000 contractacions, fins al moment, amb la finalitat de continuar garantint una adequada atenció sanitària durant la pandèmia. 

 

Este dijous, s’ha informat de manera detallada als representants sindicals de les mesures adoptades per la Conselleria, tant en el referit a les contractacions fetes des de l’inici de la pandèmia, com aquelles contractacions que s’han fet per a poder garantir que es compatibilitze l’assistència amb el descans del personal sanitari. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’esta manera, les contractacions que s’han fet durant estos mesos ascendixen a un total de 5.578, que s’han prorrogat fins al pròxim 30 de novembre de 2020, deixant oberta la possibilitat de què esta pròrroga s’estenga en el temps si la situació ho aconsella.  

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «garantim, en cas d’un possible repunt, que els servicis assistencials estan preparats per a oferir una resposta adequada a les necessitats assistencials de la població».

 

Els reforços s’han fet seguint una sèrie de línies estratègiques en diferents àmbits d’actuació, principalment, la plantilla dels centres d’atenció primària. Estos centres ja han sigut reforçats amb un total de 1.008 professionals per a la identificació i contenció de fonts de contagi i mesures de protecció col·lectiva. 

 

Reforços per a facilitar la volta a la normalitat

La consellera ha destacat que «la Conselleria de Sanitat està fent un gran esforç amb la finalitat de facilitar i accelerar la recuperació com més prompte millor de la normalitat a nivell assistencial».  

 

De la mateixa manera, durant el procés de desescalada s’han reforçat les plantilles dels centres hospitalaris, per a dotar de personal als hospitals de campanya i hotels medicalitzats en cas de necessitat. D’altra banda, s’ha consolidat la prestació de servicis pel personal resident en últim any de formació sanitària especialitzada, una volta finalitzada, i s’ha reforçat salut mental.

 

D’altra banda, s’ha enfortit la plantilla per a atendre les necessitats d’efectius derivats del període vacacional amb la finalitat de garantir el descans del personal. Per a això, en el marc del Pla de Vacances s’ha procedit a la contractació de 3.437 professionals: 354 en la província de Castelló, 999 en la província d’Alacant i 2.038 en la província de València.

 

Respecte al Pla de Reforços, ja s’han formalitzat 162 contractes: 34 en la província de Castelló, 37 en la província d’Alacant i 91 en la de València.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.