Mastodon
25.2 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Últimes notícies

Detingut un guàrdia civil a Oliva per agredir al carrer a una detinguda engrilletada

Un vídeo difós en xarxes mostra a un agent derrocant amb una puntada a una dona ja emmanillada. Els fets van ocórrer al juliol i el guàrdia civil ha sigut arrestat.

El Imserso inicia la temporada 2025-2026 amb 7.447 places a 50 euros i viatges amb mascotes

El Imserso ha començat a enviar les cartes per a reservar els viatges 2025-2026. Hi haurà 7.447 places a 50 euros per a rendes més baixes i dos dates d'obertura per comunitats.

Compartir vivenda costa un 61% més en la Comunitat Valenciana que fa cinc anys

El preu de compartir pis en la Comunitat Valenciana s'ha encarit un 60,6% en cinc anys. A Espanya, la mitjana aconseguix 510 € al mes i puja un 9,8% interanual.

La Generalitat reunix el dispositiu davant l’alerta taronja per pluges

La Conselleria d'Emergències convoca a les 11 una reunió en el Centre de Coordinació per a preparar la resposta a l'episodi de pluges. L'alerta taronja s'activa a les 12 amb possibilitat de graníssol, vent i acumulacions de 40-60 l/m² en àrees de Castelló, València i Alacant.

Les morts per calor en la Comunitat ascendixen a 415 este estiu, 22 en l’última setmana

El sistema MoMo comptabilitza 415 defuncions atribuïbles a la temperatura des de l'1 de juny en la Comunitat Valenciana. Alacant concentra set de cada deu.

La defensa d’Argüeso demana sentir els guàrdies civils i rebutja la sanció per assetjar a la jutgessa

La defensa d'Emilio Argüeso insistix a citar als guàrdies civils autors de l'informe cronològic de la dana i recorre la possible sanció de la instructora. Nega assetjar a la jutgessa i qüestiona la negativa a practicar eixa prova.

Pluges molt fortes i risc torrencial en el nord de Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana espera ruixats i tempestes des del migdia, amb possible intensitat torrencial en el litoral nord de Castelló. Les màximes descendixen i el vent rolará a este.

Diana Morant suspén la seua agenda a València per l’alerta de pluges

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats cancel·la la seua visita prevista a Picanya davant l'activació de l'alerta taronja per pluges en la Comunitat Valenciana. La decisió prioritza la seguretat davant previsió d'acumulats intensos, graníssol i vent entre el migdia i la mitjanit.