13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Últimes notícies

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.

David Cantero, millor esportista 2025 del Projecte FER després d’un any d’èxits

El triatleta valencià va ser triat millor esportista 2025 del Projecte FER en la gala nadalenca. La decisió va premiar la seua plata a Austràlia i l'or al Brasil.

2025, any ‘horribilis’ per al futbol femení valencià: descens del València i crisi del Llevant

El futbol femení valencià ha tingut en 2025 el seu any més dur: el València va descendir per primera vegada, el Llevant va tancar l'any sense victòries i el Vila-real es va refer després d'una salvació agònica.