17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.