Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.