Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Últimes notícies

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.