Sanitat retira unes galetes de xiquets que contenien cànnabis

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha tingut coneixement a través del SCIRI (Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional), d’una notificació d’alerta traslladada per les Autoritats Sanitàries de la Comunitat Autònoma de Canàries a través d’un control oficial de mercat, relativa a l’etiquetatge incorrecte (no especifica el tipus de farina de cereal que conté) i a més inclou en la seua composició un ingredient no autoritzat (derivat de Cànnabis sativa) en galetes procedents de Països Baixos.

 

Les dades de les galetes de xocolate i gingebre implicades són: “Girl Scout Cookies Xocolata Kush” i “Girl Scout Cookies Ginger Kush” de la marca: Dr. Greenlove. De moment es desconeix la distribució d’aquest producte a nivell nacional. S’ha procedit a informar d’aquests fets a les Autoritats competents de les Comunitats Autònomes a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (SCIRI) i a través del Sistema d’Alerta Ràpida per a Aliments i pinsos comunitari (RASFF).

 

Com a mesura de precaució, es recomana a aquells consumidors al·lèrgics o intolerants glútens que pogueren tindre el producte anteriorment esmentat en les seues cases que s’abstinguen de consumir-lo.

S’activa una alerta sanitària a Espanya per falta d’etiquetatge i presència de cannabidiol en un xocolate

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) ha activat una alerta sobre l’absència d’etiquetatge en castellà en un producte amb presència d’al·lèrgens, així com la presència d’ingredients no autoritzats en un xocolate venut a tota Espanya.

 

AECOSAN ha tingut coneixement de la situació a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI), on figurava una alerta realitzada per les autoritats sanitàries de Canàries. En aquest avís s’assenyalava que un xocolate en pastilla no contenia l’etiquetatge en castellà sobre la presència d’al·lèrgens no traduïts (gluten, llet, ous i fruits secs), a més de contindre un ingredient no autoritzat, el cannabidiol.

 

Els productes afectat s’anomena Cannabis Chocolate, CBD rich, Dark chocolate 40g, With hemp sedes & hazelnut pieces, i és de la marca City Seed Banks. Aquest xocolate en pastilla ha sigut distribuït des de Catalunya a tota Espanya. L’alerta sanitària ha sigut transmesa a les autoritats autonòmiques competents en la matèria, a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Nacional (SCIRI).

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.