18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Salvador Illa assegura que la situació que viu Espanya amb els brots «és preocupant»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confessat en una entrevista radiofònica que la situació actual de rebrots de coronavirus en Espanya «és preocupant, ja que des de l’11 de maig hem tingut 118 brots, dels que 67 estan actius», sent els de Segrià (Lleida) i A Mariña (Lugo) els que més preocupen hui dia. 

 

A pesar d’esta lògica preocupació, segons les dades epidemiològiques actuals, Illa no creu necessari tornar a decretar l’estat d’alarma. «Seria l’últim recurs, però no el podem descartar», ha dit el ministre en ‘Catalunya Radio’, afirmant que es podria reactivar l’alarma si hi haguera «una transmissió comunitària sostinguda que afectara una altra comunitat autònoma i que no hi haguera una altra manera de controlar-la». 

 

  

«Brots hi ha pràcticament en totes les comunitats autònomes i seguirà havent-los. És una situació a la que ens hem d’acostumar», ha remarcat el ministre de Sanitat Salvador Illa, confessant que, fins que no hi haja una vacuna o un tractament eficaç contra el coronavirus «haurem de conviure amb el virus», confessa en una entrevista matinal.

 

 

«No podem descartar que vinga una segona ona», afirma Salvador Illa

Alguns experts fa setmanes que avisen d’una possible segona ona de coronavirus per a octubre, sobre la base dels repunts de casos de les últimes setmanes. La primera ona del coronavirus va ser molt complicada per a Sanitat, segons exposa el ministre Salvador Illa, ja que «fa sis mesos no coneixíem este virus», però ara afirma que s’estan prenent totes les mesures necessàries. 

 

  

Finalment, el ministre de Sanitat opina que «no podem descartar que vinga una segona ona», ha explicat, afegint que fa mesos que es preparen per a una possible nova onada del virus.

 

Últimes notícies

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.

La jutgessa convoca per quarta vegada a l’excap de gabinet de Mazón per a analitzar el seu mòbil

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha citat per quarta vegada a José Manuel Cuenca per a revisar el telèfon que va usar el 29 d'octubre de 2024. Un tècnic de la Generalitat participarà en la inserció de la seua SIM per a intentar recuperar i acarar missatges.

Seguiment dispar de la vaga de metges en la Comunitat: 80% per als convocants i 3,09% per a Sanitat

El Sindicat Mèdic Avanza ha situat el seguiment entre el 70 i el 80%, mentres que la Conselleria de Sanitat l'ha xifrat en un 3,09%. La protesta reclama un estatut propi i millores laborals i retributives.

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit a ocupació amb els itineraris de la Generalitat

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit en 2025 a un lloc de treball gràcies a itineraris d'inserció de la Generalitat. La iniciativa, activa des de mitjan 2024, ha atés a més de 900 dones en les tres províncies.

El poal LED de Callao repetix com a aparador de la Costa Blanca en Fitur

La Costa Blanca tornarà a promocionar-se en Fitur amb un poal de pantalles LED 360 graus en Callao i un programa que integra esport, cultura i gastronomia. Hi haurà més de 60 presentacions, 25 showcookings i presència en espais temàtics de la fira.

Ortí destaca 39 candidatures valencianes als Premis Goya

La consellera Carmen Ortí ha subratllat el gran moment de l'audiovisual valencià amb 39 nominacions en la 40 edició dels Goya, 19 d'elles amb ajudes del IVC.

Detecten una microalga productora de ciguatoxinas en el Mediterrani peninsular

Han confirmat per primera vegada la presència de Gambierdiscus australs en aigües enfront de Dénia i Xàbia, amb abundàncies de 20-140 cèl·lules per litre. El risc per al consumidor es considera baix i es manté la vigilància científica.

El cim sobre finançament autonòmic se salda amb el rebuig de quasi totes les comunitats

El cim sobre el nou sistema de finançament autonòmic ha acabat amb el rebuig de quasi totes les comunitats, excepte Catalunya. El malestar per l'anunci previ d'Oriol Junqueras i l'exigència de majoria absoluta en el Congrés han anticipat un tràmit difícil