Salvador Illa assegura que la situació que viu Espanya amb els brots «és preocupant»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confessat en una entrevista radiofònica que la situació actual de rebrots de coronavirus en Espanya «és preocupant, ja que des de l’11 de maig hem tingut 118 brots, dels que 67 estan actius», sent els de Segrià (Lleida) i A Mariña (Lugo) els que més preocupen hui dia. 

 

A pesar d’esta lògica preocupació, segons les dades epidemiològiques actuals, Illa no creu necessari tornar a decretar l’estat d’alarma. «Seria l’últim recurs, però no el podem descartar», ha dit el ministre en ‘Catalunya Radio’, afirmant que es podria reactivar l’alarma si hi haguera «una transmissió comunitària sostinguda que afectara una altra comunitat autònoma i que no hi haguera una altra manera de controlar-la». 

 

  

«Brots hi ha pràcticament en totes les comunitats autònomes i seguirà havent-los. És una situació a la que ens hem d’acostumar», ha remarcat el ministre de Sanitat Salvador Illa, confessant que, fins que no hi haja una vacuna o un tractament eficaç contra el coronavirus «haurem de conviure amb el virus», confessa en una entrevista matinal.

 

 

«No podem descartar que vinga una segona ona», afirma Salvador Illa

Alguns experts fa setmanes que avisen d’una possible segona ona de coronavirus per a octubre, sobre la base dels repunts de casos de les últimes setmanes. La primera ona del coronavirus va ser molt complicada per a Sanitat, segons exposa el ministre Salvador Illa, ja que «fa sis mesos no coneixíem este virus», però ara afirma que s’estan prenent totes les mesures necessàries. 

 

  

Finalment, el ministre de Sanitat opina que «no podem descartar que vinga una segona ona», ha explicat, afegint que fa mesos que es preparen per a una possible nova onada del virus.

 

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.