Salvador Illa assegura que la situació que viu Espanya amb els brots «és preocupant»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confessat en una entrevista radiofònica que la situació actual de rebrots de coronavirus en Espanya «és preocupant, ja que des de l’11 de maig hem tingut 118 brots, dels que 67 estan actius», sent els de Segrià (Lleida) i A Mariña (Lugo) els que més preocupen hui dia. 

 

A pesar d’esta lògica preocupació, segons les dades epidemiològiques actuals, Illa no creu necessari tornar a decretar l’estat d’alarma. «Seria l’últim recurs, però no el podem descartar», ha dit el ministre en ‘Catalunya Radio’, afirmant que es podria reactivar l’alarma si hi haguera «una transmissió comunitària sostinguda que afectara una altra comunitat autònoma i que no hi haguera una altra manera de controlar-la». 

 

  

«Brots hi ha pràcticament en totes les comunitats autònomes i seguirà havent-los. És una situació a la que ens hem d’acostumar», ha remarcat el ministre de Sanitat Salvador Illa, confessant que, fins que no hi haja una vacuna o un tractament eficaç contra el coronavirus «haurem de conviure amb el virus», confessa en una entrevista matinal.

 

 

«No podem descartar que vinga una segona ona», afirma Salvador Illa

Alguns experts fa setmanes que avisen d’una possible segona ona de coronavirus per a octubre, sobre la base dels repunts de casos de les últimes setmanes. La primera ona del coronavirus va ser molt complicada per a Sanitat, segons exposa el ministre Salvador Illa, ja que «fa sis mesos no coneixíem este virus», però ara afirma que s’estan prenent totes les mesures necessàries. 

 

  

Finalment, el ministre de Sanitat opina que «no podem descartar que vinga una segona ona», ha explicat, afegint que fa mesos que es preparen per a una possible nova onada del virus.

 

Últimes notícies

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.