Esta serà el nou senyal de tràfic que s’implantarà a les ciutats i hauràs de conéixer

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de la Comunitat Valenciana, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

La Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció sobre Zones de Baixes Emissions i altres regulacions d’accés als vehicles en àrea urbana, més coneguts per les sigles angleses UVAR, en la qual es crea el senyal vertical de ZBE i convida a les entitats locals al fet que comuniquen a la DGT estes àrees.

Així com altres regulacions d’accés als vehicles que establisquen en els seus municipis per a incorporar-la a la plataforma DGT 3.0 i poder difondre aqueixa informació en temps real i gratuït a tots els conductors.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

 

 

Llei de Canvi Climàtic

 

Esta instrucció facilitarà l’aplicació de la llei de Canvi Climàtic impulsada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va entrar en vigor el passat 22 de maig. La norma disposa que els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars, hauran d’establir zones de baixes emissions abans de 2023.

Les ZBE contribueixen tant a la millora de la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans com a la mitigació del canvi climàtic i la contaminació acústica, i suposen un estímul per a l’eficiència energètica del transport, promovent la seua electrificació.

Ciutats més segures

 

De la mateixa manera, la instrucció està alineada amb el sol·licitat per la Unió Europa, que insta els governs a publicar definicions i protocols comuns d’informació sobre les característiques de les ZBE, i de la resta de regulacions d’accés a les ciutats.

L’objectiu és que les ciutats siguen segures, saludables i competitives, i els residents, operadors de transport, repartidors i visitants de les zones urbanes coneguen amb antelació les restriccions vigents i puguen gestionar adequadament la seua mobilitat.

Establir un senyal comú a tots els municipis va en la línia de l’establiment de protocols comuns perseguit per la Unió Europea.

El senyal que informa de l’entrada prohibida a vehicle de motor, excepte aquells vehicles que disposen del distintiu ambiental indicat per l’entitat local en la part inferior del senyal.

Altres municipis afectats

 

Segons el que es disposa en la llei, també hauran de crear esta zona els municipis amb més de 20.000 habitants que incomplisquen les normatives en matèria de qualitat de l’aire, és a dir, aquells la contaminació atmosfèrica dels quals supere els límits permesos.

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic treballa ja en unes directrius per a l’establiment de Zones de Baixes Emissions que faciliten el seu desenvolupament i aplicació en el marc del qual es preveu en la Llei.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.