Esta serà el nou senyal de tràfic que s’implantarà a les ciutats i hauràs de conéixer

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de la Comunitat Valenciana, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

La Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció sobre Zones de Baixes Emissions i altres regulacions d’accés als vehicles en àrea urbana, més coneguts per les sigles angleses UVAR, en la qual es crea el senyal vertical de ZBE i convida a les entitats locals al fet que comuniquen a la DGT estes àrees.

Així com altres regulacions d’accés als vehicles que establisquen en els seus municipis per a incorporar-la a la plataforma DGT 3.0 i poder difondre aqueixa informació en temps real i gratuït a tots els conductors.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

 

 

Llei de Canvi Climàtic

 

Esta instrucció facilitarà l’aplicació de la llei de Canvi Climàtic impulsada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va entrar en vigor el passat 22 de maig. La norma disposa que els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars, hauran d’establir zones de baixes emissions abans de 2023.

Les ZBE contribueixen tant a la millora de la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans com a la mitigació del canvi climàtic i la contaminació acústica, i suposen un estímul per a l’eficiència energètica del transport, promovent la seua electrificació.

Ciutats més segures

 

De la mateixa manera, la instrucció està alineada amb el sol·licitat per la Unió Europa, que insta els governs a publicar definicions i protocols comuns d’informació sobre les característiques de les ZBE, i de la resta de regulacions d’accés a les ciutats.

L’objectiu és que les ciutats siguen segures, saludables i competitives, i els residents, operadors de transport, repartidors i visitants de les zones urbanes coneguen amb antelació les restriccions vigents i puguen gestionar adequadament la seua mobilitat.

Establir un senyal comú a tots els municipis va en la línia de l’establiment de protocols comuns perseguit per la Unió Europea.

El senyal que informa de l’entrada prohibida a vehicle de motor, excepte aquells vehicles que disposen del distintiu ambiental indicat per l’entitat local en la part inferior del senyal.

Altres municipis afectats

 

Segons el que es disposa en la llei, també hauran de crear esta zona els municipis amb més de 20.000 habitants que incomplisquen les normatives en matèria de qualitat de l’aire, és a dir, aquells la contaminació atmosfèrica dels quals supere els límits permesos.

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic treballa ja en unes directrius per a l’establiment de Zones de Baixes Emissions que faciliten el seu desenvolupament i aplicació en el marc del qual es preveu en la Llei.

 

 

Últimes notícies

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.
FILMOTECA D'ESTIU