Esta serà el nou senyal de tràfic que s’implantarà a les ciutats i hauràs de conéixer

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de la Comunitat Valenciana, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

La Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció sobre Zones de Baixes Emissions i altres regulacions d’accés als vehicles en àrea urbana, més coneguts per les sigles angleses UVAR, en la qual es crea el senyal vertical de ZBE i convida a les entitats locals al fet que comuniquen a la DGT estes àrees.

Així com altres regulacions d’accés als vehicles que establisquen en els seus municipis per a incorporar-la a la plataforma DGT 3.0 i poder difondre aqueixa informació en temps real i gratuït a tots els conductors.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

 

 

Llei de Canvi Climàtic

 

Esta instrucció facilitarà l’aplicació de la llei de Canvi Climàtic impulsada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va entrar en vigor el passat 22 de maig. La norma disposa que els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars, hauran d’establir zones de baixes emissions abans de 2023.

Les ZBE contribueixen tant a la millora de la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans com a la mitigació del canvi climàtic i la contaminació acústica, i suposen un estímul per a l’eficiència energètica del transport, promovent la seua electrificació.

Ciutats més segures

 

De la mateixa manera, la instrucció està alineada amb el sol·licitat per la Unió Europa, que insta els governs a publicar definicions i protocols comuns d’informació sobre les característiques de les ZBE, i de la resta de regulacions d’accés a les ciutats.

L’objectiu és que les ciutats siguen segures, saludables i competitives, i els residents, operadors de transport, repartidors i visitants de les zones urbanes coneguen amb antelació les restriccions vigents i puguen gestionar adequadament la seua mobilitat.

Establir un senyal comú a tots els municipis va en la línia de l’establiment de protocols comuns perseguit per la Unió Europea.

El senyal que informa de l’entrada prohibida a vehicle de motor, excepte aquells vehicles que disposen del distintiu ambiental indicat per l’entitat local en la part inferior del senyal.

Altres municipis afectats

 

Segons el que es disposa en la llei, també hauran de crear esta zona els municipis amb més de 20.000 habitants que incomplisquen les normatives en matèria de qualitat de l’aire, és a dir, aquells la contaminació atmosfèrica dels quals supere els límits permesos.

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic treballa ja en unes directrius per a l’establiment de Zones de Baixes Emissions que faciliten el seu desenvolupament i aplicació en el marc del qual es preveu en la Llei.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.