28 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Esta serà el nou senyal de tràfic que s’implantarà a les ciutats i hauràs de conéixer

Senyal de Tràfic ZBE

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de la Comunitat Valenciana, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

- Advertisement -Telegram València Diari

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

La Direcció General de Trànsit ha publicat una instrucció sobre Zones de Baixes Emissions i altres regulacions d’accés als vehicles en àrea urbana, més coneguts per les sigles angleses UVAR, en la qual es crea el senyal vertical de ZBE i convida a les entitats locals al fet que comuniquen a la DGT estes àrees.

Així com altres regulacions d’accés als vehicles que establisquen en els seus municipis per a incorporar-la a la plataforma DGT 3.0 i poder difondre aqueixa informació en temps real i gratuït a tots els conductors.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

 

 

Llei de Canvi Climàtic

 

Esta instrucció facilitarà l’aplicació de la llei de Canvi Climàtic impulsada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va entrar en vigor el passat 22 de maig. La norma disposa que els municipis de més de 50.000 habitants i els territoris insulars, hauran d’establir zones de baixes emissions abans de 2023.

Les ZBE contribueixen tant a la millora de la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans com a la mitigació del canvi climàtic i la contaminació acústica, i suposen un estímul per a l’eficiència energètica del transport, promovent la seua electrificació.

Ciutats més segures

 

De la mateixa manera, la instrucció està alineada amb el sol·licitat per la Unió Europa, que insta els governs a publicar definicions i protocols comuns d’informació sobre les característiques de les ZBE, i de la resta de regulacions d’accés a les ciutats.

L’objectiu és que les ciutats siguen segures, saludables i competitives, i els residents, operadors de transport, repartidors i visitants de les zones urbanes coneguen amb antelació les restriccions vigents i puguen gestionar adequadament la seua mobilitat.

Establir un senyal comú a tots els municipis va en la línia de l’establiment de protocols comuns perseguit per la Unió Europea.

El senyal que informa de l’entrada prohibida a vehicle de motor, excepte aquells vehicles que disposen del distintiu ambiental indicat per l’entitat local en la part inferior del senyal.

Altres municipis afectats

 

Segons el que es disposa en la llei, també hauran de crear esta zona els municipis amb més de 20.000 habitants que incomplisquen les normatives en matèria de qualitat de l’aire, és a dir, aquells la contaminació atmosfèrica dels quals supere els límits permesos.

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic treballa ja en unes directrius per a l’establiment de Zones de Baixes Emissions que faciliten el seu desenvolupament i aplicació en el marc del qual es preveu en la Llei.

 

 

Últimes notícies

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.

Carlos Mazón s’assega recolzat en el congrés del PP i agraïx el suport rebut

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana i líder del PPCV, destaca el suport rebut en el congrés del PP i agraïx les mostres de carinyo. Rebutja acusacions i condemna atacs a seus polítiques.

Sanitat invertix 6,8 milions per a ampliar la flota d’ambulàncies en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha destinat 6,8 milions d'euros per a incorporar 15 noves ambulàncies TNA i una unitat SVB a Peníscola per a millorar l'atenció sanitària, especialment en temporada alta.

El València tanca la venda de Yarek Gasiorowski al PSV per 10 milions i percentatge en futura venda

El València CF està a punt de tancar la transferència del jove central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per aproximadament deu milions d'euros i un percentatge en futures vendes. El defensa de 20 anys, format en la pedrera valencianista i internacional amb Espanya sub-21, s'unix al campió neerlandés que jugarà la pròxima Lliga de Campions.

El Consell i l’Ajuntament de Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la dana del passat octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a donar resposta a emergències i donar suport a municipis veïns després de la dana d'octubre.

Avanços i desafiaments en el Corredor Mediterrani 2025: entre progrés i retards

El Corredor Mediterrani mostra progressos significatius en obres, però enfronta retards i falta de dates fermes, segons l'últim informe d'AVE.