21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La seriosa advertència d’un metge espanyol: «Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda»

 

Els rebrots en el nostre país comencen a preocupar a les autoritats i els mitjans de comunicació comencen a fer-se ressò. Esta preocupació s’ha accentuat estos últims dies amb el tancament de dos comarques espanyoles, una en Lleida i una altra en Lugo. És per això que, este passat dissabte, ‘LaSexta Noche’ va entrevistar al doctor César Carballo, metge adjunt del Servici d’Urgències de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, amb la finalitat de què exposara les seues idees sobre els nous rebrots i la possibilitat d’un nou confinament.

 

El doctor Carballo va preocupar als presents en el plató i també als espectadors fent una seriosa advertència a la població sobre la situació actual: «Jo vaig dir fa poc que el mapa es quedaria xicotet i està quedant menut. Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda. El virus s’estava distribuint en febrer i va explotar en març. Un mes abans ja estàvem convivint amb el virus i va explotar un mes i poc després». Una teoria que està agarrant força a mesura que avancen els dies i que altres experts també han donat suport.

 

L’estratègia espanyola: conviure amb el virus

El doctor Carballo va explicar que les autoritats espanyoles estan optant per l’estratègia de conviure amb el virus, cosa que va provocar greus conseqüències com les que hem vist esta última setmana. En canvi, en altres països han optat per ser molt més agressius i anar a tallar-li el cap, eliminar este virus radicalment. Una altra de les presents en la taula de debat dirigida per Iñaki López era Graciela Almendral, directora d”Indagando TV’, que va lamentar la falta d’«un pla clar que diga com actuar davant els brots». Segons ella, s’hauria d’elaborar una guia real que confirme quina classe de confinament cal fer.

 

També van destacar les paraules d’Almendral, que va voler recordar que «Espanya està sent un laboratori de diferents brots en residències, en reunions familiars i en empreses». Pel que ha insistit que cal començar a fer xicotets salts que avancen al virus perquè seguim anant al darrere.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.