La seriosa advertència d’un metge espanyol: «Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda»

 

Els rebrots en el nostre país comencen a preocupar a les autoritats i els mitjans de comunicació comencen a fer-se ressò. Esta preocupació s’ha accentuat estos últims dies amb el tancament de dos comarques espanyoles, una en Lleida i una altra en Lugo. És per això que, este passat dissabte, ‘LaSexta Noche’ va entrevistar al doctor César Carballo, metge adjunt del Servici d’Urgències de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, amb la finalitat de què exposara les seues idees sobre els nous rebrots i la possibilitat d’un nou confinament.

 

El doctor Carballo va preocupar als presents en el plató i també als espectadors fent una seriosa advertència a la població sobre la situació actual: «Jo vaig dir fa poc que el mapa es quedaria xicotet i està quedant menut. Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda. El virus s’estava distribuint en febrer i va explotar en març. Un mes abans ja estàvem convivint amb el virus i va explotar un mes i poc després». Una teoria que està agarrant força a mesura que avancen els dies i que altres experts també han donat suport.

 

L’estratègia espanyola: conviure amb el virus

El doctor Carballo va explicar que les autoritats espanyoles estan optant per l’estratègia de conviure amb el virus, cosa que va provocar greus conseqüències com les que hem vist esta última setmana. En canvi, en altres països han optat per ser molt més agressius i anar a tallar-li el cap, eliminar este virus radicalment. Una altra de les presents en la taula de debat dirigida per Iñaki López era Graciela Almendral, directora d»Indagando TV’, que va lamentar la falta d’«un pla clar que diga com actuar davant els brots». Segons ella, s’hauria d’elaborar una guia real que confirme quina classe de confinament cal fer.

 

També van destacar les paraules d’Almendral, que va voler recordar que «Espanya està sent un laboratori de diferents brots en residències, en reunions familiars i en empreses». Pel que ha insistit que cal començar a fer xicotets salts que avancen al virus perquè seguim anant al darrere.

Últimes notícies

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.
FILMOTECA D'ESTIU