10.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

La seriosa advertència d’un metge espanyol: «Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda»

 

Els rebrots en el nostre país comencen a preocupar a les autoritats i els mitjans de comunicació comencen a fer-se ressò. Esta preocupació s’ha accentuat estos últims dies amb el tancament de dos comarques espanyoles, una en Lleida i una altra en Lugo. És per això que, este passat dissabte, ‘LaSexta Noche’ va entrevistar al doctor César Carballo, metge adjunt del Servici d’Urgències de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, amb la finalitat de què exposara les seues idees sobre els nous rebrots i la possibilitat d’un nou confinament.

 

El doctor Carballo va preocupar als presents en el plató i també als espectadors fent una seriosa advertència a la població sobre la situació actual: «Jo vaig dir fa poc que el mapa es quedaria xicotet i està quedant menut. Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda. El virus s’estava distribuint en febrer i va explotar en març. Un mes abans ja estàvem convivint amb el virus i va explotar un mes i poc després». Una teoria que està agarrant força a mesura que avancen els dies i que altres experts també han donat suport.

 

L’estratègia espanyola: conviure amb el virus

El doctor Carballo va explicar que les autoritats espanyoles estan optant per l’estratègia de conviure amb el virus, cosa que va provocar greus conseqüències com les que hem vist esta última setmana. En canvi, en altres països han optat per ser molt més agressius i anar a tallar-li el cap, eliminar este virus radicalment. Una altra de les presents en la taula de debat dirigida per Iñaki López era Graciela Almendral, directora d”Indagando TV’, que va lamentar la falta d’«un pla clar que diga com actuar davant els brots». Segons ella, s’hauria d’elaborar una guia real que confirme quina classe de confinament cal fer.

 

També van destacar les paraules d’Almendral, que va voler recordar que «Espanya està sent un laboratori de diferents brots en residències, en reunions familiars i en empreses». Pel que ha insistit que cal començar a fer xicotets salts que avancen al virus perquè seguim anant al darrere.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.