La seriosa advertència d’un metge espanyol: «Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda»

 

Els rebrots en el nostre país comencen a preocupar a les autoritats i els mitjans de comunicació comencen a fer-se ressò. Esta preocupació s’ha accentuat estos últims dies amb el tancament de dos comarques espanyoles, una en Lleida i una altra en Lugo. És per això que, este passat dissabte, ‘LaSexta Noche’ va entrevistar al doctor César Carballo, metge adjunt del Servici d’Urgències de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, amb la finalitat de què exposara les seues idees sobre els nous rebrots i la possibilitat d’un nou confinament.

 

El doctor Carballo va preocupar als presents en el plató i també als espectadors fent una seriosa advertència a la població sobre la situació actual: «Jo vaig dir fa poc que el mapa es quedaria xicotet i està quedant menut. Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda. El virus s’estava distribuint en febrer i va explotar en març. Un mes abans ja estàvem convivint amb el virus i va explotar un mes i poc després». Una teoria que està agarrant força a mesura que avancen els dies i que altres experts també han donat suport.

 

L’estratègia espanyola: conviure amb el virus

El doctor Carballo va explicar que les autoritats espanyoles estan optant per l’estratègia de conviure amb el virus, cosa que va provocar greus conseqüències com les que hem vist esta última setmana. En canvi, en altres països han optat per ser molt més agressius i anar a tallar-li el cap, eliminar este virus radicalment. Una altra de les presents en la taula de debat dirigida per Iñaki López era Graciela Almendral, directora d»Indagando TV’, que va lamentar la falta d’«un pla clar que diga com actuar davant els brots». Segons ella, s’hauria d’elaborar una guia real que confirme quina classe de confinament cal fer.

 

També van destacar les paraules d’Almendral, que va voler recordar que «Espanya està sent un laboratori de diferents brots en residències, en reunions familiars i en empreses». Pel que ha insistit que cal començar a fer xicotets salts que avancen al virus perquè seguim anant al darrere.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.