La seriosa advertència d’un metge espanyol: «Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda»

 

Els rebrots en el nostre país comencen a preocupar a les autoritats i els mitjans de comunicació comencen a fer-se ressò. Esta preocupació s’ha accentuat estos últims dies amb el tancament de dos comarques espanyoles, una en Lleida i una altra en Lugo. És per això que, este passat dissabte, ‘LaSexta Noche’ va entrevistar al doctor César Carballo, metge adjunt del Servici d’Urgències de l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, amb la finalitat de què exposara les seues idees sobre els nous rebrots i la possibilitat d’un nou confinament.

 

El doctor Carballo va preocupar als presents en el plató i també als espectadors fent una seriosa advertència a la població sobre la situació actual: «Jo vaig dir fa poc que el mapa es quedaria xicotet i està quedant menut. Alerta, que en març ens va passar una cosa pareguda. El virus s’estava distribuint en febrer i va explotar en març. Un mes abans ja estàvem convivint amb el virus i va explotar un mes i poc després». Una teoria que està agarrant força a mesura que avancen els dies i que altres experts també han donat suport.

 

L’estratègia espanyola: conviure amb el virus

El doctor Carballo va explicar que les autoritats espanyoles estan optant per l’estratègia de conviure amb el virus, cosa que va provocar greus conseqüències com les que hem vist esta última setmana. En canvi, en altres països han optat per ser molt més agressius i anar a tallar-li el cap, eliminar este virus radicalment. Una altra de les presents en la taula de debat dirigida per Iñaki López era Graciela Almendral, directora d»Indagando TV’, que va lamentar la falta d’«un pla clar que diga com actuar davant els brots». Segons ella, s’hauria d’elaborar una guia real que confirme quina classe de confinament cal fer.

 

També van destacar les paraules d’Almendral, que va voler recordar que «Espanya està sent un laboratori de diferents brots en residències, en reunions familiars i en empreses». Pel que ha insistit que cal començar a fer xicotets salts que avancen al virus perquè seguim anant al darrere.

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.