Els serveis de neteja de centres sanitaris inicien el 9 de juny vaga indefinida

Treballadors del sector de neteja sanitària amenacen amb vaga indefinida a partir del 9 de juny en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat i la Diputació d’Alacant si no aconsegueixen prèviament un acord amb les patronals ASPEL i AELPA per a millorar les seues condicions laborals. La iniciativa repercutiria en aquell temps en hospitals, centres de salut i altres adscrits a la Generalitat així com al Centre Doctor Esquerdo i a la Llar Provincial, gestionats per la corporació provincial.

La mesura repercutiria en totes les dependències dels centres, tant zones comunes com neteja de quiròfans, respectant els serveis mínims que marque la Conselleria, explica Guadalupe Hernández, portaveu de l’àrea de Neteja Sanitària de Comissions Obreres.

Els treballadors demanden un increment dels seus salaris que actualment es regeixen per les tales salarials de 2020 i també l’equiparació de categories de netejadors i peons especialitzats que segons els dos sindicats negociadors, CCOO i UGT, exerceixen labors «d’igual valor» però «amb una diferència de sou de quasi el 5%». I es dona la circumstància que el 95% dels netejadors són dones, expliquen. Igualment, recorda el paper fonamental que ha exercit el col·lectiu de neteja sanitària durant la pandèmia.

Segons Guadalupe Hernández les postures entre sindicats i les dos patronals estan molt distanciades. El Tribunal d’Arbitratge s’ha ajornat des del 25 de maig al 8 de juny i en aquest lapse estan oberts a continuar negociant.

Últimes notícies

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.
FILMOTECA D'ESTIU