Els serveis de neteja de centres sanitaris inicien el 9 de juny vaga indefinida

Treballadors del sector de neteja sanitària amenacen amb vaga indefinida a partir del 9 de juny en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat i la Diputació d’Alacant si no aconsegueixen prèviament un acord amb les patronals ASPEL i AELPA per a millorar les seues condicions laborals. La iniciativa repercutiria en aquell temps en hospitals, centres de salut i altres adscrits a la Generalitat així com al Centre Doctor Esquerdo i a la Llar Provincial, gestionats per la corporació provincial.

La mesura repercutiria en totes les dependències dels centres, tant zones comunes com neteja de quiròfans, respectant els serveis mínims que marque la Conselleria, explica Guadalupe Hernández, portaveu de l’àrea de Neteja Sanitària de Comissions Obreres.

Els treballadors demanden un increment dels seus salaris que actualment es regeixen per les tales salarials de 2020 i també l’equiparació de categories de netejadors i peons especialitzats que segons els dos sindicats negociadors, CCOO i UGT, exerceixen labors «d’igual valor» però «amb una diferència de sou de quasi el 5%». I es dona la circumstància que el 95% dels netejadors són dones, expliquen. Igualment, recorda el paper fonamental que ha exercit el col·lectiu de neteja sanitària durant la pandèmia.

Segons Guadalupe Hernández les postures entre sindicats i les dos patronals estan molt distanciades. El Tribunal d’Arbitratge s’ha ajornat des del 25 de maig al 8 de juny i en aquest lapse estan oberts a continuar negociant.

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.