Els serveis de neteja de centres sanitaris inicien el 9 de juny vaga indefinida

Treballadors del sector de neteja sanitària amenacen amb vaga indefinida a partir del 9 de juny en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat i la Diputació d’Alacant si no aconsegueixen prèviament un acord amb les patronals ASPEL i AELPA per a millorar les seues condicions laborals. La iniciativa repercutiria en aquell temps en hospitals, centres de salut i altres adscrits a la Generalitat així com al Centre Doctor Esquerdo i a la Llar Provincial, gestionats per la corporació provincial.

La mesura repercutiria en totes les dependències dels centres, tant zones comunes com neteja de quiròfans, respectant els serveis mínims que marque la Conselleria, explica Guadalupe Hernández, portaveu de l’àrea de Neteja Sanitària de Comissions Obreres.

Els treballadors demanden un increment dels seus salaris que actualment es regeixen per les tales salarials de 2020 i també l’equiparació de categories de netejadors i peons especialitzats que segons els dos sindicats negociadors, CCOO i UGT, exerceixen labors «d’igual valor» però «amb una diferència de sou de quasi el 5%». I es dona la circumstància que el 95% dels netejadors són dones, expliquen. Igualment, recorda el paper fonamental que ha exercit el col·lectiu de neteja sanitària durant la pandèmia.

Segons Guadalupe Hernández les postures entre sindicats i les dos patronals estan molt distanciades. El Tribunal d’Arbitratge s’ha ajornat des del 25 de maig al 8 de juny i en aquest lapse estan oberts a continuar negociant.

Últimes notícies

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.