Els serveis de neteja de centres sanitaris inicien el 9 de juny vaga indefinida

Treballadors del sector de neteja sanitària amenacen amb vaga indefinida a partir del 9 de juny en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat i la Diputació d’Alacant si no aconsegueixen prèviament un acord amb les patronals ASPEL i AELPA per a millorar les seues condicions laborals. La iniciativa repercutiria en aquell temps en hospitals, centres de salut i altres adscrits a la Generalitat així com al Centre Doctor Esquerdo i a la Llar Provincial, gestionats per la corporació provincial.

La mesura repercutiria en totes les dependències dels centres, tant zones comunes com neteja de quiròfans, respectant els serveis mínims que marque la Conselleria, explica Guadalupe Hernández, portaveu de l’àrea de Neteja Sanitària de Comissions Obreres.

Els treballadors demanden un increment dels seus salaris que actualment es regeixen per les tales salarials de 2020 i també l’equiparació de categories de netejadors i peons especialitzats que segons els dos sindicats negociadors, CCOO i UGT, exerceixen labors «d’igual valor» però «amb una diferència de sou de quasi el 5%». I es dona la circumstància que el 95% dels netejadors són dones, expliquen. Igualment, recorda el paper fonamental que ha exercit el col·lectiu de neteja sanitària durant la pandèmia.

Segons Guadalupe Hernández les postures entre sindicats i les dos patronals estan molt distanciades. El Tribunal d’Arbitratge s’ha ajornat des del 25 de maig al 8 de juny i en aquest lapse estan oberts a continuar negociant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.