Els serveis de neteja de centres sanitaris inicien el 9 de juny vaga indefinida

Treballadors del sector de neteja sanitària amenacen amb vaga indefinida a partir del 9 de juny en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat i la Diputació d’Alacant si no aconsegueixen prèviament un acord amb les patronals ASPEL i AELPA per a millorar les seues condicions laborals. La iniciativa repercutiria en aquell temps en hospitals, centres de salut i altres adscrits a la Generalitat així com al Centre Doctor Esquerdo i a la Llar Provincial, gestionats per la corporació provincial.

La mesura repercutiria en totes les dependències dels centres, tant zones comunes com neteja de quiròfans, respectant els serveis mínims que marque la Conselleria, explica Guadalupe Hernández, portaveu de l’àrea de Neteja Sanitària de Comissions Obreres.

Els treballadors demanden un increment dels seus salaris que actualment es regeixen per les tales salarials de 2020 i també l’equiparació de categories de netejadors i peons especialitzats que segons els dos sindicats negociadors, CCOO i UGT, exerceixen labors «d’igual valor» però «amb una diferència de sou de quasi el 5%». I es dona la circumstància que el 95% dels netejadors són dones, expliquen. Igualment, recorda el paper fonamental que ha exercit el col·lectiu de neteja sanitària durant la pandèmia.

Segons Guadalupe Hernández les postures entre sindicats i les dos patronals estan molt distanciades. El Tribunal d’Arbitratge s’ha ajornat des del 25 de maig al 8 de juny i en aquest lapse estan oberts a continuar negociant.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.