Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.