Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.