Les set residències valencianes que rebran este diumenge les primeres vacunes contra el coronavirus

 

Este diumenge s’inicia la vacunació contra el coronavirus en el territori valencià. Començarà amb els 800 residents i personal sociosanitari de 7 residències de les tres províncies. D’esta manera, es preveu que a finals del mes de març hi hagen vacunades 188.000 persones d’este primer bloc. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, a partir d’este dilluns i cada setmana arribaran 30.000 dosis al territori valencià. Les vacunes han arribat a les 09.53 hores i només s’administraran a les set residències triades, que són centres que no han tingut brots o que porten 90 dies sense notificar contagis. 

 

Estes set residències són: dos públiques de Burriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), una altra de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), una privada de Sant Vicent del Raspeig, en la mateixa comarca, dos concertades en Torrent, en l’Horta (València) i en Benissanó, en el Camp del Túria (València), i dos municipals en Almassora, en la Plana Alta (Castelló) i en Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). 

 

Les residències compten amb un equip de dos infermeres per a administrar les vacunes i un metge per si es produixen reaccions adverses.

 

Cada dilluns 30.000 dosis

Cada setmana arribaran al territori valencià 30.000 dosis de la vacuna que es preveu es vagen administrant en 110 residències seleccionades. Després s’administrarà al personal sanitari i a persones amb tercer grau de dependència.

 

De la mateixa manera, es preveu que a mitjan de gener ja s’haja administrat la primera dosi i es començarà a posar als professionals sanitaris i als grans dependents no institucionalitzats. Els residents i treballadors sociosanitaris seran vacunats en les seues residències i els professionals sanitaris en els seus centres.

 

Després de vacunar al primer bloc, en el mes d’abril es preveu començar a posar la vacuna a la població general.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.

Díaz ha reclamat als empresaris contindre els preus i revisar màrgens

La vicepresidenta segona ha respost a Garamendi i a Juan Roig en defendre que el Govern no es lucra amb els impostos i demanar a les empreses que continguen preus. Ha advertit que una rebaixa generalitzada de l'IVA no assegura abaratir gasolina, ous o llet i ha instat a facilitar cistelles de la compra assequibles.

Alcoi inaugurarà l’11 de juny el museu de Camilo Sesto

L'Ajuntament inaugurarà l'11 de juny el museu de Camilo Sesto a Alcoi, amb més de 2.000 peces. El projecte, pròxim al milió d'euros, inclourà un holograma.

Roig advoca per un IVA zero en aliments i afirma que Mercadona no ha pujat preus

Juan Roig ha defés aplicar un IVA zero als aliments per a esmorteir l'impacte de la guerra de l'Iran i ha recalcat que els preus depenen de les matèries primeres. Ha assegurat que, ara com ara, no s'han traslladat pujades i que entre gener i març s'han abaratit 300 productes.

73 agressions a metges en 2025 en la Comunitat Valenciana, 48 a la província de València

Els col·legis de metges van comptabilitzar 73 atacs a facultatius en la Comunitat en 2025, 48 a la província de València. La majoria va afectar metgesses i es va concentrar en Atenció Primària.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts

La pluja intermitent ha danyat el sistema elèctric i ha obligat a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. Part del material es retirarà i el perímetre es manté fins a completar l'operació.

Muñoz (PSPV) insistix: no està tancada la situació judicial de Mazón

José Muñoz ha afirmat que encara no s'ha escrit l'últim capítol sobre Carlos Mazón i el seu paper el 29 d'octubre durant la DANA. Ha demanat que es mantinga la investigació i que Mazón entregue l'acta.

Vox demana no avançar esdeveniments sobre Mazón i respecte als jutges

Vox ha sostingut que la postura de la Fiscalia de no imputar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA i que la jutgessa seguisca amb la instrucció prova que no s'han d'anticipar conclusions. El síndic José María Llanos ha reclamat respecte als tribunals i a la presumpció d'innocència.