Simón es posiciona sobre si es possible rebaixar ja les mesures contra el coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per […]

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per part de pacients amb Covid-19. «Però el descens és molt lent. Estem baixant dècima a dècima», ha lamentat.

 

Preguntat sobre si és possible rebaixar les mesures contra el coronavirus, Simón ha demanat anar «partit a partit», parafrasejant a l’entrenador de l’Atlètic de Madrid, Diego Simeone. «Continuem estant en una situació molt dolenta a nivell nacional, la direcció que portem és bona, però encara estem molt lluny. No es pensen que això és una qüestió d’una setmana o dos, necessitem encara temps. Encara ens queda molt, bastants setmanes. Hem de ser molt acurats encara», ha reivindicat.

 

En este sentit, ha afegit que «igual» es podrien relaxar «algunes mesures en zones concretes, hi ha una certa variabilitat entre alguns territoris, però això no vol dir que puguem baixar-les totes i ràpid». «Hem d’anar molt a poc a poc i amb peus de plom, si no correm el risc d’una quarta ona que no ens agradaria a ningú, amb un nivell d’ús de les UCI encara molt alt, el que ens posaria en una situació molt complicada», ha agregat.

 

Detecció de casos

Sobre la detecció de casos, Simón ha detallat que les comunitats autònomes es troben «per damunt del 70% de detecció». «I les estimacions amb els últims casos és que estaríem prop del 80%. Si que hem observat diferents períodes des del mes de maig. Fins al mes de maig es detectava un 9,7% de les infeccions que hi havia al nostre país i a partir d’ací es va anar incrementant fins a màxims del principi de la segona ona», ha esgrimit.

 

Fernando Simón, ha informat que s‘està observant una menor incidència de Covid-19 dels majors de 65 anys en les residències, ja vacunats contra el coronavirus, que en el mateix col·lectiu de la població general.

 

«Anem confirmant que la incidència en majors de 65 anys que viuen en residències és menor que la incidència en majors de 65 que no ho estan. Això és important perquè fins a la setmana passada no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», ha comentat l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.