Simón es posiciona sobre si es possible rebaixar ja les mesures contra el coronavirus

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per part de pacients amb Covid-19. «Però el descens és molt lent. Estem baixant dècima a dècima», ha lamentat.

 

Preguntat sobre si és possible rebaixar les mesures contra el coronavirus, Simón ha demanat anar «partit a partit», parafrasejant a l’entrenador de l’Atlètic de Madrid, Diego Simeone. «Continuem estant en una situació molt dolenta a nivell nacional, la direcció que portem és bona, però encara estem molt lluny. No es pensen que això és una qüestió d’una setmana o dos, necessitem encara temps. Encara ens queda molt, bastants setmanes. Hem de ser molt acurats encara», ha reivindicat.

 

En este sentit, ha afegit que «igual» es podrien relaxar «algunes mesures en zones concretes, hi ha una certa variabilitat entre alguns territoris, però això no vol dir que puguem baixar-les totes i ràpid». «Hem d’anar molt a poc a poc i amb peus de plom, si no correm el risc d’una quarta ona que no ens agradaria a ningú, amb un nivell d’ús de les UCI encara molt alt, el que ens posaria en una situació molt complicada», ha agregat.

 

Detecció de casos

Sobre la detecció de casos, Simón ha detallat que les comunitats autònomes es troben «per damunt del 70% de detecció». «I les estimacions amb els últims casos és que estaríem prop del 80%. Si que hem observat diferents períodes des del mes de maig. Fins al mes de maig es detectava un 9,7% de les infeccions que hi havia al nostre país i a partir d’ací es va anar incrementant fins a màxims del principi de la segona ona», ha esgrimit.

 

Fernando Simón, ha informat que s‘està observant una menor incidència de Covid-19 dels majors de 65 anys en les residències, ja vacunats contra el coronavirus, que en el mateix col·lectiu de la població general.

 

«Anem confirmant que la incidència en majors de 65 anys que viuen en residències és menor que la incidència en majors de 65 que no ho estan. Això és important perquè fins a la setmana passada no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», ha comentat l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.