Simón es posiciona sobre si es possible rebaixar ja les mesures contra el coronavirus

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per part de pacients amb Covid-19. «Però el descens és molt lent. Estem baixant dècima a dècima», ha lamentat.

 

Preguntat sobre si és possible rebaixar les mesures contra el coronavirus, Simón ha demanat anar «partit a partit», parafrasejant a l’entrenador de l’Atlètic de Madrid, Diego Simeone. «Continuem estant en una situació molt dolenta a nivell nacional, la direcció que portem és bona, però encara estem molt lluny. No es pensen que això és una qüestió d’una setmana o dos, necessitem encara temps. Encara ens queda molt, bastants setmanes. Hem de ser molt acurats encara», ha reivindicat.

 

En este sentit, ha afegit que «igual» es podrien relaxar «algunes mesures en zones concretes, hi ha una certa variabilitat entre alguns territoris, però això no vol dir que puguem baixar-les totes i ràpid». «Hem d’anar molt a poc a poc i amb peus de plom, si no correm el risc d’una quarta ona que no ens agradaria a ningú, amb un nivell d’ús de les UCI encara molt alt, el que ens posaria en una situació molt complicada», ha agregat.

 

Detecció de casos

Sobre la detecció de casos, Simón ha detallat que les comunitats autònomes es troben «per damunt del 70% de detecció». «I les estimacions amb els últims casos és que estaríem prop del 80%. Si que hem observat diferents períodes des del mes de maig. Fins al mes de maig es detectava un 9,7% de les infeccions que hi havia al nostre país i a partir d’ací es va anar incrementant fins a màxims del principi de la segona ona», ha esgrimit.

 

Fernando Simón, ha informat que s‘està observant una menor incidència de Covid-19 dels majors de 65 anys en les residències, ja vacunats contra el coronavirus, que en el mateix col·lectiu de la població general.

 

«Anem confirmant que la incidència en majors de 65 anys que viuen en residències és menor que la incidència en majors de 65 que no ho estan. Això és important perquè fins a la setmana passada no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», ha comentat l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Últimes notícies

Dimarts amb oratge estable: poc de núvol i lleuger descens de les màximes

Dimarts arribarà amb cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, temperatures màximes lleugerament més baixes i vent fluix variable. Dimecres augmentarà la nuvolositat i hi haurà probabilitat de pluges dèbils, sobretot al litoral i al sud.

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.