Simón es posiciona sobre si es possible rebaixar ja les mesures contra el coronavirus

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per part de pacients amb Covid-19. «Però el descens és molt lent. Estem baixant dècima a dècima», ha lamentat.

 

Preguntat sobre si és possible rebaixar les mesures contra el coronavirus, Simón ha demanat anar «partit a partit», parafrasejant a l’entrenador de l’Atlètic de Madrid, Diego Simeone. «Continuem estant en una situació molt dolenta a nivell nacional, la direcció que portem és bona, però encara estem molt lluny. No es pensen que això és una qüestió d’una setmana o dos, necessitem encara temps. Encara ens queda molt, bastants setmanes. Hem de ser molt acurats encara», ha reivindicat.

 

En este sentit, ha afegit que «igual» es podrien relaxar «algunes mesures en zones concretes, hi ha una certa variabilitat entre alguns territoris, però això no vol dir que puguem baixar-les totes i ràpid». «Hem d’anar molt a poc a poc i amb peus de plom, si no correm el risc d’una quarta ona que no ens agradaria a ningú, amb un nivell d’ús de les UCI encara molt alt, el que ens posaria en una situació molt complicada», ha agregat.

 

Detecció de casos

Sobre la detecció de casos, Simón ha detallat que les comunitats autònomes es troben «per damunt del 70% de detecció». «I les estimacions amb els últims casos és que estaríem prop del 80%. Si que hem observat diferents períodes des del mes de maig. Fins al mes de maig es detectava un 9,7% de les infeccions que hi havia al nostre país i a partir d’ací es va anar incrementant fins a màxims del principi de la segona ona», ha esgrimit.

 

Fernando Simón, ha informat que s‘està observant una menor incidència de Covid-19 dels majors de 65 anys en les residències, ja vacunats contra el coronavirus, que en el mateix col·lectiu de la població general.

 

«Anem confirmant que la incidència en majors de 65 anys que viuen en residències és menor que la incidència en majors de 65 que no ho estan. Això és important perquè fins a la setmana passada no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», ha comentat l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Últimes notícies

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.

Els partits valencians acceleren la preparació per a les autonòmiques i municipals de 2027

A un any de les autonòmiques i municipals de 2027 en la Comunitat Valenciana, PP, PSPV, Compromís i Vox han iniciat ja la mobilització interna i el disseny de les seues estratègies electorals.

Una ruta cultural rescata la història negra i esclavista esborrada de València

Una ruta guiada pel centre de València recupera la memòria negra i esclavista de la ciutat, esborrada de la vista pública malgrat el seu pes històric. El recorregut es basa en investigacions documentades i busca arribar també a les aules com a ferramenta de reflexió social.

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.