Simón es posiciona sobre si es possible rebaixar ja les mesures contra el coronavirus

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha advertit que les dades d’hospitalitzacions i morts, i les dels nous casos, «continuen sent encara molt altes». En este context, ha indicat que «aproximadament fa una setmana» va començar el descens de l’ocupació de les unitats de vigilància intensiva (UCI) per part de pacients amb Covid-19. «Però el descens és molt lent. Estem baixant dècima a dècima», ha lamentat.

 

Preguntat sobre si és possible rebaixar les mesures contra el coronavirus, Simón ha demanat anar «partit a partit», parafrasejant a l’entrenador de l’Atlètic de Madrid, Diego Simeone. «Continuem estant en una situació molt dolenta a nivell nacional, la direcció que portem és bona, però encara estem molt lluny. No es pensen que això és una qüestió d’una setmana o dos, necessitem encara temps. Encara ens queda molt, bastants setmanes. Hem de ser molt acurats encara», ha reivindicat.

 

En este sentit, ha afegit que «igual» es podrien relaxar «algunes mesures en zones concretes, hi ha una certa variabilitat entre alguns territoris, però això no vol dir que puguem baixar-les totes i ràpid». «Hem d’anar molt a poc a poc i amb peus de plom, si no correm el risc d’una quarta ona que no ens agradaria a ningú, amb un nivell d’ús de les UCI encara molt alt, el que ens posaria en una situació molt complicada», ha agregat.

 

Detecció de casos

Sobre la detecció de casos, Simón ha detallat que les comunitats autònomes es troben «per damunt del 70% de detecció». «I les estimacions amb els últims casos és que estaríem prop del 80%. Si que hem observat diferents períodes des del mes de maig. Fins al mes de maig es detectava un 9,7% de les infeccions que hi havia al nostre país i a partir d’ací es va anar incrementant fins a màxims del principi de la segona ona», ha esgrimit.

 

Fernando Simón, ha informat que s‘està observant una menor incidència de Covid-19 dels majors de 65 anys en les residències, ja vacunats contra el coronavirus, que en el mateix col·lectiu de la població general.

 

«Anem confirmant que la incidència en majors de 65 anys que viuen en residències és menor que la incidència en majors de 65 que no ho estan. Això és important perquè fins a la setmana passada no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», ha comentat l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Últimes notícies

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.