Sindicat d’Estudiants exigix tancar els centres fins a «contindre la tercera ona»

 

El Sindicat d’Estudiants reclama «paralitzar l’activitat lectiva» en els centres educatius valencians fins a «contindre la tercera ona de la pandèmia» i ha convocat, per al pròxim 11 de febrer, protestes i una jornada de vaga amb l’objectiu que s’escolten les seues reivindicacions.

 

Ho ha explicat el portaveu del col·lectiu estudiantil, Carlos Naranjo, després de la roda de premsa que ha oferit per a denunciar la que ha definit com a «crítica situació sanitària en els centres d’estudi». Per a esta organització, la situació que es viu actualment en els centres a causa de la pandèmia és «crítica per molt que la Conselleria d’Educació diga que els centres són espais segurs».

 

Taronger afig que les dades que oferix ara la pandèmia «superen als de la primera ona», pel que no entén «per què no es paralitza ja» l’activitat en els centres com es va fer en eixe moment. En opinió del Sindicat d’*Estudiants, la solució passa per ordenar un confinament domiciliari com en març de 2020. «No hi ha una altra manera», ha asseverat.

 

Per a visibilitzar estes reivindicacions, s’ha convocat una jornada de vaga el pròxim 11 de febrer a la que de moment ja s’han sumat una vintena d’instituts de Secundària, afirma Taronger, que ha fet una crida a tota la comunitat educativa a sumar-se a les protestes. «No ens quedarem de braços plegats», ha finalitzat.

Últimes notícies

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.