La soca britànica del Covid-19 no apareix en l’anàlisi de les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua a l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha explicat este matí de divendres que a la ciutat ja es recullen i analitzen mostres d’aigües residuals per a detectar –si n’hi haguera- la presència de la soca britànica del coronavirus, localitzada per primera volta en el Regne Unit el passat mes de desembre. La primera anàlisi per a detectar la soca britànica en les aigües residuals de València és negatiu.

 

La detecció d’esta variant del SARS-CoV-2 en el clavegueram s’efectua també a través d’una recollida de mostres i una prova PCR, però es necessiten reactius diferents. De fet, segons Valía, «ja es tenen els primers resultats de les anàlisis per a detectar la soca del Regne Unit i el resultat, que s’ha conegut este matí, ha sigut negatiu».

 

«L’estudi que vam posar en marxa al maig a la busca de restes genòmiques en les aigües residuals és una ferramenta viva i hem d’anar adaptant-lo a les noves circumstàncies i a l’evolució de la pandèmia perquè continue sent útil», ha recalcat Valía.

 

En esta línia, la regidora de Cicle Integral de l’Aigua ha recordat que la informació que aporten estes anàlisis «és molt valuosa, ja que permet fer un seguiment de l’evolució de la pandèmia a la ciutat, com hem reportat durant tots estos mesos«. «Ara –ha continuat la regidora- també tenim els mitjans necessaris per a identificar la soca britànica i, com sempre hem fet, posarem totes les dades en mans de les autoritats sanitàries». «Davant de la incertesa sobre l’efecte de l’aparició i expansió d’esta soca en els contagis, volem mesurar la seua evolució en les aigües residuals perquè totes les Administracions puguen treballar amb estes dades», ha conclòs Valía

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.