‘En el punto de mira’ emet les primeres declaracions de Miguel Ricart sobre el crim d’Alcàsser

 

El programa ‘En el punto de mira’ de Cuatro va centrar este dijous el seu reportatge en el crim d’Alcàsser després que haja sigut localitzat Miguel Ricart, únic condemnat pel triple crim de Miriam, Toñi i Desirée, les xiquetes d’Alcàsser.

 

L’equip de ‘En el punto de mira’ es va desplaçar fins al pis okupa en el que el condemnat va ser vist per uns individus que ràpidament el van identificar. De fet, un d’ells va atendre el programa i va assegurar que Ricart va estar tota la nit acompanyat per una xica.

 

El programa de Mediaset va emetre a més un document inédit: les primeres declaracions de Miguel Ricart després d’eixir de la presó en 2013 després que fora posat en llibertat després de la suspensió de la Doctrina Parot. El condemnat pel triple crim d’Alcàsser va romandre en la presó d’Herrera de la Mancha, a on només va complir 21 anys dels 170 que havia de complir.

 

Les primeres declaracions de Miguel Ricart

A la seua eixida de la presó, Ricart es va trobar amb un gran número de mitjans de comunicació que van decidir anar darrere d’ell per a conseguir obtindre alguna declaració seua. No obstant això, Miguel Ricart va demanar que li deixaren en pau.

 

No obstant això, davant la insistència de la reporter de ‘Mediaset‘, el condemnat per l’assassinat d’Alcàsser va acabar parlant i va defensar la seua innocència en esta conversació. «Realment és que a mi no em coneixeu, si sabéreu com soc realment… Jo no sóc violent. He de demostrar que jo no vaig ser», va dir en ple carrer.

 

D’altra banda, mantenint la seua versió que ell no va participar en l’assassinat de Desirée, Miriam i Toñi, Miguel Ricart va explicar que es volia fer la prova del pentotal, conegut de manera popular com ‘el sèrum de la veritat‘, un narcòtic que anul·la les capacitats dels individus durant un interrogatori. No obstant això, el seu ús en Espanya no és legal. 

 

La prova del pentotal

«Continues mantenint que no estaves en el lloc dels fets?», va preguntar la periodista. «Exacte, però amb això moriré jo. Jo faig això -la prova del pentotal– i la pistola al costat. I un home que dispare. Jo signe exculpant a eixe senyor».

 

«Vaig coincidir a la presó amb el germà d’Anglés i li vaig comentar això del pentotal. Es va acollonar. Em va dir: ‘Ah, a vore si començaràs a dir tonteries’. Precisament es diu ‘el suero de la veritat‘ i diré la veritat», afirmava l’assassí, puntualitzant que «la veritat la va dir en el seu moment», encara que «no li volgueren creure o escoltar».

 

En una conversació posterior, el criminal va parlar de Fernando García, pare de Miriam i protagonista del documental de Netflix sobre el cas: «Fernando sempre ha dit que el propietari de la discoteca estava ficat en l’all. Això parla-ho amb Fernando i t’ho documenta tot. Això va ser així, així i així. El que té de bo ell és que ho té tot documentat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.