‘En el punto de mira’ emet les primeres declaracions de Miguel Ricart sobre el crim d’Alcàsser

 

El programa ‘En el punto de mira’ de Cuatro va centrar este dijous el seu reportatge en el crim d’Alcàsser després que haja sigut localitzat Miguel Ricart, únic condemnat pel triple crim de Miriam, Toñi i Desirée, les xiquetes d’Alcàsser.

 

L’equip de ‘En el punto de mira’ es va desplaçar fins al pis okupa en el que el condemnat va ser vist per uns individus que ràpidament el van identificar. De fet, un d’ells va atendre el programa i va assegurar que Ricart va estar tota la nit acompanyat per una xica.

 

El programa de Mediaset va emetre a més un document inédit: les primeres declaracions de Miguel Ricart després d’eixir de la presó en 2013 després que fora posat en llibertat després de la suspensió de la Doctrina Parot. El condemnat pel triple crim d’Alcàsser va romandre en la presó d’Herrera de la Mancha, a on només va complir 21 anys dels 170 que havia de complir.

 

Les primeres declaracions de Miguel Ricart

A la seua eixida de la presó, Ricart es va trobar amb un gran número de mitjans de comunicació que van decidir anar darrere d’ell per a conseguir obtindre alguna declaració seua. No obstant això, Miguel Ricart va demanar que li deixaren en pau.

 

No obstant això, davant la insistència de la reporter de ‘Mediaset‘, el condemnat per l’assassinat d’Alcàsser va acabar parlant i va defensar la seua innocència en esta conversació. «Realment és que a mi no em coneixeu, si sabéreu com soc realment… Jo no sóc violent. He de demostrar que jo no vaig ser», va dir en ple carrer.

 

D’altra banda, mantenint la seua versió que ell no va participar en l’assassinat de Desirée, Miriam i Toñi, Miguel Ricart va explicar que es volia fer la prova del pentotal, conegut de manera popular com ‘el sèrum de la veritat‘, un narcòtic que anul·la les capacitats dels individus durant un interrogatori. No obstant això, el seu ús en Espanya no és legal. 

 

La prova del pentotal

«Continues mantenint que no estaves en el lloc dels fets?», va preguntar la periodista. «Exacte, però amb això moriré jo. Jo faig això -la prova del pentotal– i la pistola al costat. I un home que dispare. Jo signe exculpant a eixe senyor».

 

«Vaig coincidir a la presó amb el germà d’Anglés i li vaig comentar això del pentotal. Es va acollonar. Em va dir: ‘Ah, a vore si començaràs a dir tonteries’. Precisament es diu ‘el suero de la veritat‘ i diré la veritat», afirmava l’assassí, puntualitzant que «la veritat la va dir en el seu moment», encara que «no li volgueren creure o escoltar».

 

En una conversació posterior, el criminal va parlar de Fernando García, pare de Miriam i protagonista del documental de Netflix sobre el cas: «Fernando sempre ha dit que el propietari de la discoteca estava ficat en l’all. Això parla-ho amb Fernando i t’ho documenta tot. Això va ser així, així i així. El que té de bo ell és que ho té tot documentat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.