11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La televisió serà gratis als hospitals valencians a partir de febrer

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública del Govern Valencià del Botànic, ha confirmat el que era un secret a veus: a partir de febrer, el servei de televisió en tots els hospitals públics valencians serà gratuït.

Fins ara, aquest servei privat era gestionat per empreses concessionàries i els pacients i familiars havien de pagar uns quatre euros diaris per fer-ne ús. En eixe sentit, les tarifes que s’estaven pagant es trobaven al voltant dels 60 euros al mes de mitjana, amb un cost diari aproximat de 4 euros, el que suposava una despesa de 17 euros setmanals i 30 cada quinze dies. Conseqüentment, amb el nou anunci del Consell de la Generalitat, es produïrà un estalvi de 24 euros de mitjana cada sis dies.

 

Millorar la qualitat de l’estada del pacient

 

Ana Barceló, Consellera de Sanitat i Salut Pública, explica que aquesta decisió es troba dintre del pla de dignificació i humanització de les infraestructures sanitàries i l’objectiu és assolir “el major benestar de les persones usuàries de la sanitat pública i la universalització del servei, públic i gratuït”. 

D’aquesta manera, la iniciativa no es dirigeix únicament a millorar la qualitat de l’estada del pacient, “sinó també a reconèixer una preocupació global pel seu benestar i universalitzar tots els serveis, tant sanitaris com complementaris de l’estada, acabant amb qualsevol necessitat de copagament per part dels pacients”, declara Barceló.

 

Treballen per ampliar l’accés gratuït a internet

 

Pel que fa a la inversió que realitzarà la Conselleria per tal de convertir aquest servei actualment privat en un servei públic es troba aproximadament en 1’2 milions d’euros, destinats tant a la compra de l’equip valorada en 300 euros com a les despeses generades per la reposició, amortització i manteniment d’aquests en els 20 departaments de salut de gestió pública (7.400 llits) situats al llarg i ample de la geografia valenciana.  

En la mateixa línia de treball, la Conselleria també fa pública la intenció d’ampliar la xarxa sense fil per facilitar l’accés gratuït a internet a pacients i visitants que desitgen fer ús dels seus propis dispositius. No obstant això, en aquest cas s’establirien determinats límits, referents al número màxim de connexions simultànies en cadascun dels punts d’accés que es posaran a l’abast de pacients i familiars. 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.