La televisió serà gratis als hospitals valencians a partir de febrer

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública del Govern Valencià del Botànic, ha confirmat el que era un secret a veus: a partir de febrer, el servei de televisió en tots els hospitals públics valencians serà gratuït.

Fins ara, aquest servei privat era gestionat per empreses concessionàries i els pacients i familiars havien de pagar uns quatre euros diaris per fer-ne ús. En eixe sentit, les tarifes que s’estaven pagant es trobaven al voltant dels 60 euros al mes de mitjana, amb un cost diari aproximat de 4 euros, el que suposava una despesa de 17 euros setmanals i 30 cada quinze dies. Conseqüentment, amb el nou anunci del Consell de la Generalitat, es produïrà un estalvi de 24 euros de mitjana cada sis dies.

 

Millorar la qualitat de l’estada del pacient

 

Ana Barceló, Consellera de Sanitat i Salut Pública, explica que aquesta decisió es troba dintre del pla de dignificació i humanització de les infraestructures sanitàries i l’objectiu és assolir “el major benestar de les persones usuàries de la sanitat pública i la universalització del servei, públic i gratuït”. 

D’aquesta manera, la iniciativa no es dirigeix únicament a millorar la qualitat de l’estada del pacient, “sinó també a reconèixer una preocupació global pel seu benestar i universalitzar tots els serveis, tant sanitaris com complementaris de l’estada, acabant amb qualsevol necessitat de copagament per part dels pacients”, declara Barceló.

 

Treballen per ampliar l’accés gratuït a internet

 

Pel que fa a la inversió que realitzarà la Conselleria per tal de convertir aquest servei actualment privat en un servei públic es troba aproximadament en 1’2 milions d’euros, destinats tant a la compra de l’equip valorada en 300 euros com a les despeses generades per la reposició, amortització i manteniment d’aquests en els 20 departaments de salut de gestió pública (7.400 llits) situats al llarg i ample de la geografia valenciana.  

En la mateixa línia de treball, la Conselleria també fa pública la intenció d’ampliar la xarxa sense fil per facilitar l’accés gratuït a internet a pacients i visitants que desitgen fer ús dels seus propis dispositius. No obstant això, en aquest cas s’establirien determinats límits, referents al número màxim de connexions simultànies en cadascun dels punts d’accés que es posaran a l’abast de pacients i familiars. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.