8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La televisió serà gratis als hospitals valencians a partir de febrer

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública del Govern Valencià del Botànic, ha confirmat el que era un secret a veus: a partir de febrer, el servei de televisió en tots els hospitals públics valencians serà gratuït.

Fins ara, aquest servei privat era gestionat per empreses concessionàries i els pacients i familiars havien de pagar uns quatre euros diaris per fer-ne ús. En eixe sentit, les tarifes que s’estaven pagant es trobaven al voltant dels 60 euros al mes de mitjana, amb un cost diari aproximat de 4 euros, el que suposava una despesa de 17 euros setmanals i 30 cada quinze dies. Conseqüentment, amb el nou anunci del Consell de la Generalitat, es produïrà un estalvi de 24 euros de mitjana cada sis dies.

 

Millorar la qualitat de l’estada del pacient

 

Ana Barceló, Consellera de Sanitat i Salut Pública, explica que aquesta decisió es troba dintre del pla de dignificació i humanització de les infraestructures sanitàries i l’objectiu és assolir “el major benestar de les persones usuàries de la sanitat pública i la universalització del servei, públic i gratuït”. 

D’aquesta manera, la iniciativa no es dirigeix únicament a millorar la qualitat de l’estada del pacient, “sinó també a reconèixer una preocupació global pel seu benestar i universalitzar tots els serveis, tant sanitaris com complementaris de l’estada, acabant amb qualsevol necessitat de copagament per part dels pacients”, declara Barceló.

 

Treballen per ampliar l’accés gratuït a internet

 

Pel que fa a la inversió que realitzarà la Conselleria per tal de convertir aquest servei actualment privat en un servei públic es troba aproximadament en 1’2 milions d’euros, destinats tant a la compra de l’equip valorada en 300 euros com a les despeses generades per la reposició, amortització i manteniment d’aquests en els 20 departaments de salut de gestió pública (7.400 llits) situats al llarg i ample de la geografia valenciana.  

En la mateixa línia de treball, la Conselleria també fa pública la intenció d’ampliar la xarxa sense fil per facilitar l’accés gratuït a internet a pacients i visitants que desitgen fer ús dels seus propis dispositius. No obstant això, en aquest cas s’establirien determinats límits, referents al número màxim de connexions simultànies en cadascun dels punts d’accés que es posaran a l’abast de pacients i familiars. 

Últimes notícies

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.