16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

La televisió serà gratis als hospitals valencians a partir de febrer

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública del Govern Valencià del Botànic, ha confirmat el que era un secret a veus: a partir de febrer, el servei de televisió en tots els hospitals públics valencians serà gratuït.

Fins ara, aquest servei privat era gestionat per empreses concessionàries i els pacients i familiars havien de pagar uns quatre euros diaris per fer-ne ús. En eixe sentit, les tarifes que s’estaven pagant es trobaven al voltant dels 60 euros al mes de mitjana, amb un cost diari aproximat de 4 euros, el que suposava una despesa de 17 euros setmanals i 30 cada quinze dies. Conseqüentment, amb el nou anunci del Consell de la Generalitat, es produïrà un estalvi de 24 euros de mitjana cada sis dies.

 

Millorar la qualitat de l’estada del pacient

 

Ana Barceló, Consellera de Sanitat i Salut Pública, explica que aquesta decisió es troba dintre del pla de dignificació i humanització de les infraestructures sanitàries i l’objectiu és assolir “el major benestar de les persones usuàries de la sanitat pública i la universalització del servei, públic i gratuït”. 

D’aquesta manera, la iniciativa no es dirigeix únicament a millorar la qualitat de l’estada del pacient, “sinó també a reconèixer una preocupació global pel seu benestar i universalitzar tots els serveis, tant sanitaris com complementaris de l’estada, acabant amb qualsevol necessitat de copagament per part dels pacients”, declara Barceló.

 

Treballen per ampliar l’accés gratuït a internet

 

Pel que fa a la inversió que realitzarà la Conselleria per tal de convertir aquest servei actualment privat en un servei públic es troba aproximadament en 1’2 milions d’euros, destinats tant a la compra de l’equip valorada en 300 euros com a les despeses generades per la reposició, amortització i manteniment d’aquests en els 20 departaments de salut de gestió pública (7.400 llits) situats al llarg i ample de la geografia valenciana.  

En la mateixa línia de treball, la Conselleria també fa pública la intenció d’ampliar la xarxa sense fil per facilitar l’accés gratuït a internet a pacients i visitants que desitgen fer ús dels seus propis dispositius. No obstant això, en aquest cas s’establirien determinats límits, referents al número màxim de connexions simultànies en cadascun dels punts d’accés que es posaran a l’abast de pacients i familiars. 

Últimes notícies

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.

Bernabé promet un protocol antiassetjament infal·lible en el PSOE i exemplaritat per a protegir les dones

Bernabé ha anunciat que el PSOE reforçarà el seu protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo 'infal·lible' i actuar de manera 'exemplaritzant'. També ha carregat contra la gestió de la dana i el paper de Mazón.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.

Morant demana als edils d’Almussafes respecte a la denunciant i acatar el decidit

La ministra i líder del PSPV-PSOE ha instat els regidors d'Almussafes a respectar a la denunciant d'assetjament sexual i laboral i complir les resolucions del partit. Ha defés la prioritat de protegir la víctima i la tolerància zero davant la violència contra les dones.