La televisió serà gratis als hospitals valencians a partir de febrer

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública del Govern Valencià del Botànic, ha confirmat el que era un secret a veus: a partir de febrer, el servei de televisió en tots els hospitals públics valencians serà gratuït.

Fins ara, aquest servei privat era gestionat per empreses concessionàries i els pacients i familiars havien de pagar uns quatre euros diaris per fer-ne ús. En eixe sentit, les tarifes que s’estaven pagant es trobaven al voltant dels 60 euros al mes de mitjana, amb un cost diari aproximat de 4 euros, el que suposava una despesa de 17 euros setmanals i 30 cada quinze dies. Conseqüentment, amb el nou anunci del Consell de la Generalitat, es produïrà un estalvi de 24 euros de mitjana cada sis dies.

 

Millorar la qualitat de l’estada del pacient

 

Ana Barceló, Consellera de Sanitat i Salut Pública, explica que aquesta decisió es troba dintre del pla de dignificació i humanització de les infraestructures sanitàries i l’objectiu és assolir «el major benestar de les persones usuàries de la sanitat pública i la universalització del servei, públic i gratuït». 

D’aquesta manera, la iniciativa no es dirigeix únicament a millorar la qualitat de l’estada del pacient, «sinó també a reconèixer una preocupació global pel seu benestar i universalitzar tots els serveis, tant sanitaris com complementaris de l’estada, acabant amb qualsevol necessitat de copagament per part dels pacients», declara Barceló.

 

Treballen per ampliar l’accés gratuït a internet

 

Pel que fa a la inversió que realitzarà la Conselleria per tal de convertir aquest servei actualment privat en un servei públic es troba aproximadament en 1’2 milions d’euros, destinats tant a la compra de l’equip valorada en 300 euros com a les despeses generades per la reposició, amortització i manteniment d’aquests en els 20 departaments de salut de gestió pública (7.400 llits) situats al llarg i ample de la geografia valenciana.  

En la mateixa línia de treball, la Conselleria també fa pública la intenció d’ampliar la xarxa sense fil per facilitar l’accés gratuït a internet a pacients i visitants que desitgen fer ús dels seus propis dispositius. No obstant això, en aquest cas s’establirien determinats límits, referents al número màxim de connexions simultànies en cadascun dels punts d’accés que es posaran a l’abast de pacients i familiars. 

Últimes notícies

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.