El territori valencià és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions en centres de majors

 

La pandèmia del coronavirus ha sacsejat les residències de la tercera edat de tota Espanya i el territori valencià, amb una elevada esperança de vida i un 20% de població amb els 64 anys ja complits, no ha sigut una excepció. Ara bé, la valenciana és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions i contagis en residències respecte dels valors totals.

 

D’esta manera, les residències de majors de la Comunitat Valenciana han registrat des de l’inici de la pandèmia el 29% del total de defuncions notificades, d’acord amb l’últim informe del Ministeri de Sanitat i els nous casos reportats per cada autonomia. Este percentatge està molt allunyat dels registrats en Catalunya, a on la Generalitat porta un recompte propi superior al del Ministeri i eleva les defuncions en centres de majors a més de huit de cada 10 (en concret, 82%), o Madrid (36%).

 

Les xifres, a demés, situen en el territori valencià entre les autonomies amb dades més esperançadores, només millorada per Canàries (12%), Múrcia i Andalusia, a on les defuncions de residents de centres de la tercera edat ronden el 23/24% del total, i País Basc (27%).

 

Si es relacionen les xifres de mortalitat amb la de contagis, l’última setmana de febrer, el número de majors interns en residències amb diagnòstic confirmat era 10.018 i, d’elles, 1.951 van morir. Això suposa que el 19% de les persones residents que van contraure la infecció no van conseguir superar-la. 

 

Es tracta d’una taxa molt inferior a la de Catalunya (49%) i tres punts menor que la d’Andalusia (22%). De fet, la letalitat en les residències de la tercera edat valencianes és de les més baixes del país, al costat de les del País Basc, Balears, Galícia, Cantàbria i Melilla, que també estan per davall del 20%.
 

Últimes notícies

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.