El territori valencià defensarà una mobilitat amb «excepcions» en els dies importants de Nadal

 

El territori valencià defensarà este dimecres en el Consell Interterritorial que puga haver-hi una mobilitat entre Comunitats Autònomes els dies més assenyalats de Nadal, però «no total i absoluta», sinó amb «matisacions».

 

D’eixa forma ho ha assenyalat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, després d’una visita a Gandia, en la Safor (València), a on ha explicat que esta serà la postura que defense en el Consell d’esta vesprada, en el que confia que s’arribe a un consens perquè no hi haja diferències en estes festes i no siga necessari arribar a una votació.

 

Barceló, que ha assenyalat que encara no coneix l’esborrany definitiu del Ministeri, ha aclarit que el Consell advocarà per mantindre el tancament perimetral excepte els dies més assenyalats, el 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

 

No obstant això, ha assenyalat que es no es tractaria d’una «obertura total i absoluta» sinó que «cal fer algunes matisacions» que no ha volgut avançar per a «no mediatitzar el debat» que es produirà en el Consell. De la mateixa manera, es plantejarà limitar a sis persones les reunions socials i a deu en l’àmbit familiar solament en les dates proposades i que ara queda per determinar «qui ha de compondre és número màxim» i quantes unitats de convivents inclou. A demés, ha assenyalat que el debat de si els xiquets es comptabilitzen en este límit estarà damunt de la taula.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.