El territori valencià defensarà una mobilitat amb «excepcions» en els dies importants de Nadal

 

El territori valencià defensarà este dimecres en el Consell Interterritorial que puga haver-hi una mobilitat entre Comunitats Autònomes els dies més assenyalats de Nadal, però «no total i absoluta», sinó amb «matisacions».

 

D’eixa forma ho ha assenyalat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, després d’una visita a Gandia, en la Safor (València), a on ha explicat que esta serà la postura que defense en el Consell d’esta vesprada, en el que confia que s’arribe a un consens perquè no hi haja diferències en estes festes i no siga necessari arribar a una votació.

 

Barceló, que ha assenyalat que encara no coneix l’esborrany definitiu del Ministeri, ha aclarit que el Consell advocarà per mantindre el tancament perimetral excepte els dies més assenyalats, el 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

 

No obstant això, ha assenyalat que es no es tractaria d’una «obertura total i absoluta» sinó que «cal fer algunes matisacions» que no ha volgut avançar per a «no mediatitzar el debat» que es produirà en el Consell. De la mateixa manera, es plantejarà limitar a sis persones les reunions socials i a deu en l’àmbit familiar solament en les dates proposades i que ara queda per determinar «qui ha de compondre és número màxim» i quantes unitats de convivents inclou. A demés, ha assenyalat que el debat de si els xiquets es comptabilitzen en este límit estarà damunt de la taula.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.