El territori valencià defensarà una mobilitat amb «excepcions» en els dies importants de Nadal

 

El territori valencià defensarà este dimecres en el Consell Interterritorial que puga haver-hi una mobilitat entre Comunitats Autònomes els dies més assenyalats de Nadal, però «no total i absoluta», sinó amb «matisacions».

 

D’eixa forma ho ha assenyalat la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, després d’una visita a Gandia, en la Safor (València), a on ha explicat que esta serà la postura que defense en el Consell d’esta vesprada, en el que confia que s’arribe a un consens perquè no hi haja diferències en estes festes i no siga necessari arribar a una votació.

 

Barceló, que ha assenyalat que encara no coneix l’esborrany definitiu del Ministeri, ha aclarit que el Consell advocarà per mantindre el tancament perimetral excepte els dies més assenyalats, el 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

 

No obstant això, ha assenyalat que es no es tractaria d’una «obertura total i absoluta» sinó que «cal fer algunes matisacions» que no ha volgut avançar per a «no mediatitzar el debat» que es produirà en el Consell. De la mateixa manera, es plantejarà limitar a sis persones les reunions socials i a deu en l’àmbit familiar solament en les dates proposades i que ara queda per determinar «qui ha de compondre és número màxim» i quantes unitats de convivents inclou. A demés, ha assenyalat que el debat de si els xiquets es comptabilitzen en este límit estarà damunt de la taula.

Últimes notícies

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.