El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Últimes notícies

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.