El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.