El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.