El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.