El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Últimes notícies

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.