17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

El territori valencià deixa de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya

 

El territori valencià, junt a les comunitats autònomes de les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura, La Rioja i Múrcia deixaran este de diumenge de ser zona de risc per coronavirus per a Alemanya. L’Institut Robert Koch (RKI) de virologia ha actualitzat este divendres el seu llistat de zones de risc per la pandèmia i ha deixat fora a estes comunitats autònomes de la categoria ‘zones de risc’, encara que mantindrà a les altres 11 comunitats autònomes d’Espanya.

 

La decisió, que ha prés el RKI de comú acord amb els Ministeris d’Exteriors, Sanitat i Interior del país alemany, pot tindre importants repercussions econòmiques per a estes regions, perquè facilitaria els vols i, per tant, la recuperació del sector turístic local ja per a les vacacions de Setmana Santa.

 

El canvi de denominació, va explicar una portaveu del Ministeri alemany de Sanitat, no té per què significar l’eliminació total dels test PCR a aquelles persones que volen a Alemanya des d’eixes regions. Els detalls s’aniran concretant en les pròximes hores.

 

El 19 de febrer ja van millorar la qualificació d’Espanya

En l’actualització d’este migdia de divendres han deixat també de ser zones de risc per coronavirus altres territoris, com les regions portugueses d’Alentejo, Centre, Nord i les Açores; la regió danesa de Nordjylland i Les Bahames.

 

La caiguda de la incidència acumulada en Espanya ja havia portat al RKI a què el passat 19 de febrer canviara la qualificació del país en el seu conjunt i passar-la de ‘zona d’alta incidència’ a ‘zona amb elevat risc d’infecció’. Este canvi, no obstant això, no tenia tantes implicacions pràctiques com el cas d’ara.

 

La gran majoria de països estan actualment classificats com a ‘zones amb elevat risc d’infecció’. Volar d’eixos països a Alemanya implica una quarantena de deu dies, que es pot retallar presentant un PCR negatiu fet a partir del quint dia.

 

Alemanya és el segon mercat emissor de turistes a Espanya, per darrere tan sols del Regne Unit. Les quatre comunitats autònomes que reben més viatgers alemanys són Balears, Canàries, Andalusia i Catalunya.

Últimes notícies

Alacant ha aprovat el projecte de pressupost de 2026: 367,3 milions i reforç de neteja i manteniment

La Junta de Govern Local ha aprovat el projecte de comptes per 367,3 milions, un 5,8% més que en 2025, amb 19,6 milions en inversions i un impuls a neteja i manteniment. El pla social manté 13,7 milions i es dupliquen ajudes de natalitat i lloguer jove; ara s'obri el període d'esmenes.

Pérez Llorca preveu tancar abans de Nadal el relleu de Mazón al capdavant del PPCV

Pérez Llorca confia a culminar abans de Nadal la substitució de Mazón com a president del PPCV. Prioritza la formació del nou Consell i la coordinació amb la direcció nacional.

El PSPV titlla d’estafa política el nou Consell i el veu un insult a les víctimes de la dana

El PSPV ha carregat contra el primer Consell de Juanfran Pérez Llorca per la seua continuïtat quasi total. Denúncia que no atén les demandes de canvi després de la dana del 29 d'octubre.

Pradas aportarà a la jutgessa els missatges de Whatsapp amb Mazón del dia de la dana

La exconsellera entregarà de manera voluntària a la jutgessa de Catarroja els missatges de Whatsapp amb Carlos Mazón i el seu cap de gabinet sobre la gestió de la dana. La magistrada havia preguntat per ells després d'una entrevista televisiva.

Pérez Llorca cridarà a Pedro Sánchez per a demanar una reunió sobre la DANA i assumptes de la Comunitat

Pérez Llorca cridarà a Pedro Sánchez per a sol·licitar una reunió centrada en la recuperació després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 i en altres qüestions valencianes. El nou Consell manté la continuïtat i crea un comissionat com a comandament únic per a la reconstrucció.

Pérez Llorca conforma un Consell d’11 conselleries: huit repetixen, tres s’incorporen i una ix

Pérez Llorca ha nomenat un nou Govern valencià amb 11 conselleries i tres vicepresidències. Huit consellers es mantenen, entren tres perfils i una responsable ix.

Detinguda la propietària de la clínica dental d’Alzira després de la mort d’una menor atesa

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a la propietària de la clínica on va ser atesa la xiqueta que va morir el 20 de novembre. També ha sigut arrestat l'anestesista que la va sedar, mentres un jutjat investiga la defunció i les lesions a una altra menor.

Pérez Llorca nomena un Govern valencià amb 11 conselleries i tres vicepresidències

Pérez Llorca ha configurat un Consell amb 11 carteres i tres vicepresidències. Manté a huit consellers de l'anterior Executiu i crea dos noves conselleries.