Tornen les consultes mèdiques presencials a partir del dilluns 4 d’octubre

La volta de la presencialitat de les consultes als centres de salut a partir del pròxim dilluns 4 d’octubre és una de les mesures que ha anunciat hui a President de la Generalitat Ximo Puig.

Una decisió que encara que a priori per a alguns pacients puga semblar una bona notícia, desconcerta una gran part del sector sanitari, que esperava que la situació de la pandèmia i les noves formes d’interrelació amb els pacients serviren perquè es reprengués la presencialitat amb nous criteris i amb la reorganització i increment de personal tal demandada.

De fet, en este mateix mitjà, només fa uns mesos, el doctor Ignacio Diumenge, en aquell moment portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana i pediatre, mostrava la seua opinió explicant que els metges “mai van deixar d’atendre presencialment” en cap moment de la pandèmia i reivindicant al seu torn que la terrible experiència viscuda de sobresaturació servís per a racionalitzar esta presencialitat i utilitzar-la de la manera més efectiva i eficient.

No obstant això, de moment Puig, no ha ofert molts més detalls en este anunci que forma part del discurs realitzat hui en la seua compareixença en Les Corts, de manera que caldrà esperar a veure en quines condicions es produeix esta volta completa a la presencialitat quan les denúncies tant per part dels professionals sanitaris com de pacients, són constants i cada cop més dramàtiques, respecte a la sobresaturació i manca de recursos humans i material de la sanitat pública.

D’altra banda, el president també s’ha referit al “tancament dels vacunòdroms” argumentant que “ja han complert la seua missió”.

De la mateixa manera, capítol especial ha merescut la salut mental, amb especial menció a la necessitat de reforçar els serveis, sobretot aquells destinats a la població més jove, un col·lectiu en què l’empremta psicològica de la pandèmia ha fet un efecte especialment complex.

Noves infraestructures sanitàries
Pel que fa a infraestructures sanitàries, Puig ha parlat de cinquanta centres de salut nous, sis centres d’especialitats i 1.206 llits d’hospital nous. Una inversió de 658 Milions d’euros entre 2021 i 2023 dins del pla d’Infraestructures Sanitàries, Créixer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.