Tornen les consultes mèdiques presencials a partir del dilluns 4 d’octubre

La volta de la presencialitat de les consultes als centres de salut a partir del pròxim dilluns 4 d’octubre és una de les mesures que ha anunciat hui a President de la Generalitat Ximo Puig.

Una decisió que encara que a priori per a alguns pacients puga semblar una bona notícia, desconcerta una gran part del sector sanitari, que esperava que la situació de la pandèmia i les noves formes d’interrelació amb els pacients serviren perquè es reprengués la presencialitat amb nous criteris i amb la reorganització i increment de personal tal demandada.

De fet, en este mateix mitjà, només fa uns mesos, el doctor Ignacio Diumenge, en aquell moment portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana i pediatre, mostrava la seua opinió explicant que els metges “mai van deixar d’atendre presencialment” en cap moment de la pandèmia i reivindicant al seu torn que la terrible experiència viscuda de sobresaturació servís per a racionalitzar esta presencialitat i utilitzar-la de la manera més efectiva i eficient.

No obstant això, de moment Puig, no ha ofert molts més detalls en este anunci que forma part del discurs realitzat hui en la seua compareixença en Les Corts, de manera que caldrà esperar a veure en quines condicions es produeix esta volta completa a la presencialitat quan les denúncies tant per part dels professionals sanitaris com de pacients, són constants i cada cop més dramàtiques, respecte a la sobresaturació i manca de recursos humans i material de la sanitat pública.

D’altra banda, el president també s’ha referit al “tancament dels vacunòdroms” argumentant que “ja han complert la seua missió”.

De la mateixa manera, capítol especial ha merescut la salut mental, amb especial menció a la necessitat de reforçar els serveis, sobretot aquells destinats a la població més jove, un col·lectiu en què l’empremta psicològica de la pandèmia ha fet un efecte especialment complex.

Noves infraestructures sanitàries
Pel que fa a infraestructures sanitàries, Puig ha parlat de cinquanta centres de salut nous, sis centres d’especialitats i 1.206 llits d’hospital nous. Una inversió de 658 Milions d’euros entre 2021 i 2023 dins del pla d’Infraestructures Sanitàries, Créixer.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.