Tornen les consultes mèdiques presencials a partir del dilluns 4 d’octubre

La volta de la presencialitat de les consultes als centres de salut a partir del pròxim dilluns 4 d’octubre és una de les mesures que ha anunciat hui a President de la Generalitat Ximo Puig.

Una decisió que encara que a priori per a alguns pacients puga semblar una bona notícia, desconcerta una gran part del sector sanitari, que esperava que la situació de la pandèmia i les noves formes d’interrelació amb els pacients serviren perquè es reprengués la presencialitat amb nous criteris i amb la reorganització i increment de personal tal demandada.

De fet, en este mateix mitjà, només fa uns mesos, el doctor Ignacio Diumenge, en aquell moment portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana i pediatre, mostrava la seua opinió explicant que els metges «mai van deixar d’atendre presencialment» en cap moment de la pandèmia i reivindicant al seu torn que la terrible experiència viscuda de sobresaturació servís per a racionalitzar esta presencialitat i utilitzar-la de la manera més efectiva i eficient.

No obstant això, de moment Puig, no ha ofert molts més detalls en este anunci que forma part del discurs realitzat hui en la seua compareixença en Les Corts, de manera que caldrà esperar a veure en quines condicions es produeix esta volta completa a la presencialitat quan les denúncies tant per part dels professionals sanitaris com de pacients, són constants i cada cop més dramàtiques, respecte a la sobresaturació i manca de recursos humans i material de la sanitat pública.

D’altra banda, el president també s’ha referit al «tancament dels vacunòdroms» argumentant que «ja han complert la seua missió».

De la mateixa manera, capítol especial ha merescut la salut mental, amb especial menció a la necessitat de reforçar els serveis, sobretot aquells destinats a la població més jove, un col·lectiu en què l’empremta psicològica de la pandèmia ha fet un efecte especialment complex.

Noves infraestructures sanitàries
Pel que fa a infraestructures sanitàries, Puig ha parlat de cinquanta centres de salut nous, sis centres d’especialitats i 1.206 llits d’hospital nous. Una inversió de 658 Milions d’euros entre 2021 i 2023 dins del pla d’Infraestructures Sanitàries, Créixer.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.