Tornen les consultes mèdiques presencials a partir del dilluns 4 d’octubre

La volta de la presencialitat de les consultes als centres de salut a partir del pròxim dilluns 4 d’octubre és una de les mesures que ha anunciat hui a President de la Generalitat Ximo Puig.

Una decisió que encara que a priori per a alguns pacients puga semblar una bona notícia, desconcerta una gran part del sector sanitari, que esperava que la situació de la pandèmia i les noves formes d’interrelació amb els pacients serviren perquè es reprengués la presencialitat amb nous criteris i amb la reorganització i increment de personal tal demandada.

De fet, en este mateix mitjà, només fa uns mesos, el doctor Ignacio Diumenge, en aquell moment portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana i pediatre, mostrava la seua opinió explicant que els metges «mai van deixar d’atendre presencialment» en cap moment de la pandèmia i reivindicant al seu torn que la terrible experiència viscuda de sobresaturació servís per a racionalitzar esta presencialitat i utilitzar-la de la manera més efectiva i eficient.

No obstant això, de moment Puig, no ha ofert molts més detalls en este anunci que forma part del discurs realitzat hui en la seua compareixença en Les Corts, de manera que caldrà esperar a veure en quines condicions es produeix esta volta completa a la presencialitat quan les denúncies tant per part dels professionals sanitaris com de pacients, són constants i cada cop més dramàtiques, respecte a la sobresaturació i manca de recursos humans i material de la sanitat pública.

D’altra banda, el president també s’ha referit al «tancament dels vacunòdroms» argumentant que «ja han complert la seua missió».

De la mateixa manera, capítol especial ha merescut la salut mental, amb especial menció a la necessitat de reforçar els serveis, sobretot aquells destinats a la població més jove, un col·lectiu en què l’empremta psicològica de la pandèmia ha fet un efecte especialment complex.

Noves infraestructures sanitàries
Pel que fa a infraestructures sanitàries, Puig ha parlat de cinquanta centres de salut nous, sis centres d’especialitats i 1.206 llits d’hospital nous. Una inversió de 658 Milions d’euros entre 2021 i 2023 dins del pla d’Infraestructures Sanitàries, Créixer.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA reclama a Utiel i Chiva que acrediten els avisos d’Emergències

La magistrada que investiga la gestió de la DANA demana a Utiel i Chiva que certifiquen els avisos del Centre d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024 i rebutja noves testificals.

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.