Tornen les consultes mèdiques presencials a partir del dilluns 4 d’octubre

La volta de la presencialitat de les consultes als centres de salut a partir del pròxim dilluns 4 d’octubre és una de les mesures que ha anunciat hui a President de la Generalitat Ximo Puig.

Una decisió que encara que a priori per a alguns pacients puga semblar una bona notícia, desconcerta una gran part del sector sanitari, que esperava que la situació de la pandèmia i les noves formes d’interrelació amb els pacients serviren perquè es reprengués la presencialitat amb nous criteris i amb la reorganització i increment de personal tal demandada.

De fet, en este mateix mitjà, només fa uns mesos, el doctor Ignacio Diumenge, en aquell moment portaveu del Fòrum de Metges d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana i pediatre, mostrava la seua opinió explicant que els metges «mai van deixar d’atendre presencialment» en cap moment de la pandèmia i reivindicant al seu torn que la terrible experiència viscuda de sobresaturació servís per a racionalitzar esta presencialitat i utilitzar-la de la manera més efectiva i eficient.

No obstant això, de moment Puig, no ha ofert molts més detalls en este anunci que forma part del discurs realitzat hui en la seua compareixença en Les Corts, de manera que caldrà esperar a veure en quines condicions es produeix esta volta completa a la presencialitat quan les denúncies tant per part dels professionals sanitaris com de pacients, són constants i cada cop més dramàtiques, respecte a la sobresaturació i manca de recursos humans i material de la sanitat pública.

D’altra banda, el president també s’ha referit al «tancament dels vacunòdroms» argumentant que «ja han complert la seua missió».

De la mateixa manera, capítol especial ha merescut la salut mental, amb especial menció a la necessitat de reforçar els serveis, sobretot aquells destinats a la població més jove, un col·lectiu en què l’empremta psicològica de la pandèmia ha fet un efecte especialment complex.

Noves infraestructures sanitàries
Pel que fa a infraestructures sanitàries, Puig ha parlat de cinquanta centres de salut nous, sis centres d’especialitats i 1.206 llits d’hospital nous. Una inversió de 658 Milions d’euros entre 2021 i 2023 dins del pla d’Infraestructures Sanitàries, Créixer.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.