11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Transportistes demanen a les terminals que òbriguen 24 hores per a evitar el col·lapse

 

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha reclamat a les terminals portuàries que s’avancen a l’augment de trànsit previst després del desbloqueig del Canal de Suez ampliant el seu horari a les 24 hores.

 

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, l’ampliació dels horaris de les terminals és una «constant reivindicació» del sector transportista, ja que cada dia en el Port de València es generen cues de més de cinc hores que afecten 3.000 transportistes i suposen unes pèrdues de tres milions d’euros al mes.

 

Per a pal·liar esta situació, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, va anunciar divendres passat l’ampliació dels horaris de MSC Terminal València i CSP Iberian Terminal, que començaran a les 06.00 hores del matí des del pròxim 13 d’abril i prolongaran la seua hora de tancament. A l’espera de conéixer detalladament les noves condicions horàries, FVET sol·licita que la tercera terminal (APM) s’unisca a l’ampliació per a conseguir la «necessària agilitat» del trànsit.

 

No obstant això, a esta reivindicació per a resoldre un «problema estructural» se suma ara la congestió que suposarà el bloqueig del Canal de Suez. «Esperem tindre una gran afluència de contenidors, entre 20.000 i 25.000, en un termini inferior a 15 dies i si ja en l’operativa normal vivim embossos de cinc hores, ara el caos i el perjudici per al conjunt de la societat pot ser immens», ha detallat Carlos García, secretari de FVET.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.