Transportistes demanen a les terminals que òbriguen 24 hores per a evitar el col·lapse

 

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha reclamat a les terminals portuàries que s’avancen a l’augment de trànsit previst després del desbloqueig del Canal de Suez ampliant el seu horari a les 24 hores.

 

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, l’ampliació dels horaris de les terminals és una «constant reivindicació» del sector transportista, ja que cada dia en el Port de València es generen cues de més de cinc hores que afecten 3.000 transportistes i suposen unes pèrdues de tres milions d’euros al mes.

 

Per a pal·liar esta situació, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, va anunciar divendres passat l’ampliació dels horaris de MSC Terminal València i CSP Iberian Terminal, que començaran a les 06.00 hores del matí des del pròxim 13 d’abril i prolongaran la seua hora de tancament. A l’espera de conéixer detalladament les noves condicions horàries, FVET sol·licita que la tercera terminal (APM) s’unisca a l’ampliació per a conseguir la «necessària agilitat» del trànsit.

 

No obstant això, a esta reivindicació per a resoldre un «problema estructural» se suma ara la congestió que suposarà el bloqueig del Canal de Suez. «Esperem tindre una gran afluència de contenidors, entre 20.000 i 25.000, en un termini inferior a 15 dies i si ja en l’operativa normal vivim embossos de cinc hores, ara el caos i el perjudici per al conjunt de la societat pot ser immens», ha detallat Carlos García, secretari de FVET.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.