Transportistes demanen a les terminals que òbriguen 24 hores per a evitar el col·lapse

 

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha reclamat a les terminals portuàries que s’avancen a l’augment de trànsit previst després del desbloqueig del Canal de Suez ampliant el seu horari a les 24 hores.

 

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, l’ampliació dels horaris de les terminals és una «constant reivindicació» del sector transportista, ja que cada dia en el Port de València es generen cues de més de cinc hores que afecten 3.000 transportistes i suposen unes pèrdues de tres milions d’euros al mes.

 

Per a pal·liar esta situació, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, va anunciar divendres passat l’ampliació dels horaris de MSC Terminal València i CSP Iberian Terminal, que començaran a les 06.00 hores del matí des del pròxim 13 d’abril i prolongaran la seua hora de tancament. A l’espera de conéixer detalladament les noves condicions horàries, FVET sol·licita que la tercera terminal (APM) s’unisca a l’ampliació per a conseguir la «necessària agilitat» del trànsit.

 

No obstant això, a esta reivindicació per a resoldre un «problema estructural» se suma ara la congestió que suposarà el bloqueig del Canal de Suez. «Esperem tindre una gran afluència de contenidors, entre 20.000 i 25.000, en un termini inferior a 15 dies i si ja en l’operativa normal vivim embossos de cinc hores, ara el caos i el perjudici per al conjunt de la societat pot ser immens», ha detallat Carlos García, secretari de FVET.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.