Transportistes demanen a les terminals que òbriguen 24 hores per a evitar el col·lapse

 

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha reclamat a les terminals portuàries que s’avancen a l’augment de trànsit previst després del desbloqueig del Canal de Suez ampliant el seu horari a les 24 hores.

 

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, l’ampliació dels horaris de les terminals és una «constant reivindicació» del sector transportista, ja que cada dia en el Port de València es generen cues de més de cinc hores que afecten 3.000 transportistes i suposen unes pèrdues de tres milions d’euros al mes.

 

Per a pal·liar esta situació, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, va anunciar divendres passat l’ampliació dels horaris de MSC Terminal València i CSP Iberian Terminal, que començaran a les 06.00 hores del matí des del pròxim 13 d’abril i prolongaran la seua hora de tancament. A l’espera de conéixer detalladament les noves condicions horàries, FVET sol·licita que la tercera terminal (APM) s’unisca a l’ampliació per a conseguir la «necessària agilitat» del trànsit.

 

No obstant això, a esta reivindicació per a resoldre un «problema estructural» se suma ara la congestió que suposarà el bloqueig del Canal de Suez. «Esperem tindre una gran afluència de contenidors, entre 20.000 i 25.000, en un termini inferior a 15 dies i si ja en l’operativa normal vivim embossos de cinc hores, ara el caos i el perjudici per al conjunt de la societat pot ser immens», ha detallat Carlos García, secretari de FVET.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.