Transportistes demanen a les terminals que òbriguen 24 hores per a evitar el col·lapse

 

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha reclamat a les terminals portuàries que s’avancen a l’augment de trànsit previst després del desbloqueig del Canal de Suez ampliant el seu horari a les 24 hores.

 

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat, l’ampliació dels horaris de les terminals és una «constant reivindicació» del sector transportista, ja que cada dia en el Port de València es generen cues de més de cinc hores que afecten 3.000 transportistes i suposen unes pèrdues de tres milions d’euros al mes.

 

Per a pal·liar esta situació, el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, va anunciar divendres passat l’ampliació dels horaris de MSC Terminal València i CSP Iberian Terminal, que començaran a les 06.00 hores del matí des del pròxim 13 d’abril i prolongaran la seua hora de tancament. A l’espera de conéixer detalladament les noves condicions horàries, FVET sol·licita que la tercera terminal (APM) s’unisca a l’ampliació per a conseguir la «necessària agilitat» del trànsit.

 

No obstant això, a esta reivindicació per a resoldre un «problema estructural» se suma ara la congestió que suposarà el bloqueig del Canal de Suez. «Esperem tindre una gran afluència de contenidors, entre 20.000 i 25.000, en un termini inferior a 15 dies i si ja en l’operativa normal vivim embossos de cinc hores, ara el caos i el perjudici per al conjunt de la societat pot ser immens», ha detallat Carlos García, secretari de FVET.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.