Transportistes: ‘No podem acceptar almoines que no ens solucionen res’


La Plataforma en Defensa del Transport per Mercaderies mantindrà la vaga de transportistes que va començar el 14 de març malgrat les noves mesures de suport adoptades pel Govern. “No podem acceptar almoines que no ens solucionen res, si no tenim la garantia de treballar per a viure, no hi ha motius d’arrancar”, ha expressat aquest matí Manuel Hernández, president de la Plataforma en un comunicat.

“Senyors estem sent l’exemple de tot un país, no podem tirar la tovallola ara en cap concepte”, encoratja als seus companys en la nota i ressalta que “no estem demanant almoines, les ajudes que volen donar no és la solució de res, no estem lluitant perquè de manera puntual ens done un entrepà”.

Ahir, la Plataforma en Defensa del Transport es va reunir amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. Una reunió que es va saldar amb la negativa dels transportistes a desconvocar la vaga. “Irremeiablement i molt al nostre pesar, seguirem amb l’atur nacional indefinit fins que s’aproven les mesures provisionals necessàries que ens garantisquen que podem treballar sense perdre diners”, va assenyalar Hernández.

El motiu principal pel qual segueixen endavant amb la vaga és que el paquet d’ajudes pactat pel Govern i el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) no ofereix solucions immediates per a evitar que els camioners treballen a pèrdues.

La ministra de Transports va anunciar que el Govern bonificarà als transportistes amb 20 cèntims d’euro per litre o quilo de combustible, dels quals 15 cèntims sortiran del pressupost públic i 5 cèntims seran suportats pels operadors de productes petrolífers, i que s’aplicarà a gasoil, gasolina, gas i adblue. Aquesta bonificació suposarà més de 600 milions d’euros per al sector del transport.

Es tracta d’una de les mesures concretes que s’han materialitzat, després de l’acord aconseguit amb els representants del sector del transport dilluns passat, per la qual s’estima un estalvi d’uns 700 euros per camió al mes i que tindrà una vigència des de l’1 d’abril fins al 30 de juny, prorrogable en funció de l’evolució dels mercats.

Aquesta mesura, al costat de les ajudes directes al sector de 450 milions, suposaran una injecció de més de 1.000 milions d’euros.

Últimes notícies

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.