14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Transportistes: ‘No podem acceptar almoines que no ens solucionen res’


La Plataforma en Defensa del Transport per Mercaderies mantindrà la vaga de transportistes que va començar el 14 de març malgrat les noves mesures de suport adoptades pel Govern. “No podem acceptar almoines que no ens solucionen res, si no tenim la garantia de treballar per a viure, no hi ha motius d’arrancar”, ha expressat aquest matí Manuel Hernández, president de la Plataforma en un comunicat.

“Senyors estem sent l’exemple de tot un país, no podem tirar la tovallola ara en cap concepte”, encoratja als seus companys en la nota i ressalta que “no estem demanant almoines, les ajudes que volen donar no és la solució de res, no estem lluitant perquè de manera puntual ens done un entrepà”.

Ahir, la Plataforma en Defensa del Transport es va reunir amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez. Una reunió que es va saldar amb la negativa dels transportistes a desconvocar la vaga. “Irremeiablement i molt al nostre pesar, seguirem amb l’atur nacional indefinit fins que s’aproven les mesures provisionals necessàries que ens garantisquen que podem treballar sense perdre diners”, va assenyalar Hernández.

El motiu principal pel qual segueixen endavant amb la vaga és que el paquet d’ajudes pactat pel Govern i el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) no ofereix solucions immediates per a evitar que els camioners treballen a pèrdues.

La ministra de Transports va anunciar que el Govern bonificarà als transportistes amb 20 cèntims d’euro per litre o quilo de combustible, dels quals 15 cèntims sortiran del pressupost públic i 5 cèntims seran suportats pels operadors de productes petrolífers, i que s’aplicarà a gasoil, gasolina, gas i adblue. Aquesta bonificació suposarà més de 600 milions d’euros per al sector del transport.

Es tracta d’una de les mesures concretes que s’han materialitzat, després de l’acord aconseguit amb els representants del sector del transport dilluns passat, per la qual s’estima un estalvi d’uns 700 euros per camió al mes i que tindrà una vigència des de l’1 d’abril fins al 30 de juny, prorrogable en funció de l’evolució dels mercats.

Aquesta mesura, al costat de les ajudes directes al sector de 450 milions, suposaran una injecció de més de 1.000 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.