13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Per què és tan difícil trobar cambrers amb experiència a Castelló?

Amb la fi de l’Estat d’Alarma a Espanya i la relaxació en les mesures de contingència de la pandèmia, l’arribada de turistes i el sector de l’hostaleria comença a animar-se. En llocs com Castelló, a la Comunitat Valenciana, estan buscant cambrers per a treballar.

Els amos dels establiments asseguren que els està sent difícil contractar personal perquè molts dels cambrers ara han canviat al sector de la construcció, concretament al taulell i a la ceràmica.

Ara, els currículums que estan rebent són de persones sense experiència que intenta buscar una oportunitat laboral. La patronal estima que este estiu es realitzaran unes 12.000 contractacions a la província.

“Enguany després de tant de temps tancats trobar gent professional està sent molt difícil, sobretot de cuina o gent ja amb molta experiència”, assegura el propietari d’un local. “Menys currículum i menys qualificats, gent que està buscant la primera ocupació i no tenen experiència”, explica un altre cambrer.

 

Els britànics podran vindre a Espanya sense PCR

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, assegura que a partir del 20 de maig els britànics no necessitaran una prova PCR per a vindre a Espanya. “La nostra previsió és que es puga aprovar entorn del 20 de maig i permetrà l’obertura del mercat britànic perquè puguen vindre a Espanya i estarien exclosos fins i tot de la PCR a causa de les dades epidemiològiques i de vacunació del país.
Ha afirmat que la incidència acumulada al Regne Unit està per davall del rang que s’està revisant ara mateix i que es tracta “d’una bona notícia”. També ha informat que Espanya està “molt activa” en la revisió de la recomanació, de la qual “demà podria haver-hi un primer acord”.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.