Per què és tan difícil trobar cambrers amb experiència a Castelló?

Amb la fi de l’Estat d’Alarma a Espanya i la relaxació en les mesures de contingència de la pandèmia, l’arribada de turistes i el sector de l’hostaleria comença a animar-se. En llocs com Castelló, a la Comunitat Valenciana, estan buscant cambrers per a treballar.

Els amos dels establiments asseguren que els està sent difícil contractar personal perquè molts dels cambrers ara han canviat al sector de la construcció, concretament al taulell i a la ceràmica.

Ara, els currículums que estan rebent són de persones sense experiència que intenta buscar una oportunitat laboral. La patronal estima que este estiu es realitzaran unes 12.000 contractacions a la província.

“Enguany després de tant de temps tancats trobar gent professional està sent molt difícil, sobretot de cuina o gent ja amb molta experiència”, assegura el propietari d’un local. “Menys currículum i menys qualificats, gent que està buscant la primera ocupació i no tenen experiència”, explica un altre cambrer.

 

Els britànics podran vindre a Espanya sense PCR

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, assegura que a partir del 20 de maig els britànics no necessitaran una prova PCR per a vindre a Espanya. “La nostra previsió és que es puga aprovar entorn del 20 de maig i permetrà l’obertura del mercat britànic perquè puguen vindre a Espanya i estarien exclosos fins i tot de la PCR a causa de les dades epidemiològiques i de vacunació del país.
Ha afirmat que la incidència acumulada al Regne Unit està per davall del rang que s’està revisant ara mateix i que es tracta “d’una bona notícia”. També ha informat que Espanya està “molt activa” en la revisió de la recomanació, de la qual “demà podria haver-hi un primer acord”.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.