Troben rastres de cocaïna en lavabos del Parlament britànic

El president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, va revelar que es van localitzar traces de cocaïna en lavabos del Parlament britànic, per la qual cosa donarà part a la policia.

Investigació policial després de la troballa de traces de cocaïna en el Parlament britànic

La cultura de la cocaïna en el Parlament britànic. Així és com un «veterà de Westminster» defineix al diari The Sunday Times el que es gesta en els passadissos i lavabos de la Cambra Baixa del Regne Unit. Una situació que ha portat al president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, a anunciar l’arrencada d’una recerca policial després de detectar diverses traces d’esta substància en diversos punts del lloc.

«Les informacions sobre consum il·lícit de drogues en el Parlament són profundament preocupants i les elevaré amb urgència a la Policia Metropolitana esta setmana«, va assegurar Hoyle.

Rastres de cocaïna per tot l’edifici

Va detallar que els llocs on s’han trobat rastres de cocaïna estan repartits per tot l’edifici, i inclouen els banys mixtos en una de les zones de premsa, així com lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre, Boris Johnson, i del president dels Comuns.

Ajuda a qui la necessite

Davant tal situació, va indicar que el parlament ha ofert brindar suport a qualsevol treballador o membre del parlament que necessite ajuda amb l’ús il·legal de drogues, alhora que va advertir que si decideixen continuar en la clandestinitat, violant la llei i generant desprestigi de la institució, llavors, hauran d’atenir-se a les sancions que se’ls imposaran en quan siguen localitzats.

Una revelació que arriba just uns dies abans que el govern de Boris Johnson publique el seu pla contra el consum de drogues al país.

En este cas, la notícia afecta especialment als diputats britànics, ja que les restes de droga han estat trobats en els banys als quals només tenen accés els diputats, periodistes i administratius del lloc. I és que, després que es elaborés una anàlisi per a detectar proves de cocaïna en el palau de Westminster s’ha conclòs que onze dels dotze lavabos analitzats han donat positiu.

Una situació molt preocupant

Davant esta revelació el president del Parlament Britànic ha reconegut en declaracions a la BBC que «les informacions sobre el consum il·lícit de drogues (…) són profundament preocupants i les elevés amb urgència a la Policia Metropolitana». Fins i tot, este no descarta utilitzar gossos ensinistrats per a detectar estes substàncies il·legals.

Drogues per tot Westminster

El curiós és que la troballa de cocaïna no ha estat únicament en els banys, s’ha repartit per tot l’edifici. Tant en les zones de premsa com en el seient del president dels Comuns i fins i tot en lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre britànic, Boris Johnson.

«Moltes fonts han descrit el consum ocasional de cocaïna per part d’un grup de diputats«, ha al·legat el diari The Sunday Times, que ha assenyalat que quinze persones han estat detingudes en l’últim any per possessió de substàncies il·lícites dins o als voltants del recinte parlamentari, dos d’elles venedors.

«Desenes de diputats, lords, consellers, investigadors i empleats han compartit les seues històries sobre abús de drogues en els passadissos del poder del Regne Unit sota condició d’anonimat«, ha reconegut el periòdic, que apunta al fet que un «veterà» del lloc els ha assegurat que «existeix una cultura de la cocaïna en el Parlament» i que es pot donar tant en «noms familiars de la casa» com en «joves i ambiciosos diputats i funcionaris«.

 

<

>

 

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.