Troben rastres de cocaïna en lavabos del Parlament britànic

El president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, va revelar que es van localitzar traces de cocaïna en lavabos del Parlament britànic, per la qual cosa donarà part a la policia.

Investigació policial després de la troballa de traces de cocaïna en el Parlament britànic

La cultura de la cocaïna en el Parlament britànic. Així és com un «veterà de Westminster» defineix al diari The Sunday Times el que es gesta en els passadissos i lavabos de la Cambra Baixa del Regne Unit. Una situació que ha portat al president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, a anunciar l’arrencada d’una recerca policial després de detectar diverses traces d’esta substància en diversos punts del lloc.

«Les informacions sobre consum il·lícit de drogues en el Parlament són profundament preocupants i les elevaré amb urgència a la Policia Metropolitana esta setmana«, va assegurar Hoyle.

Rastres de cocaïna per tot l’edifici

Va detallar que els llocs on s’han trobat rastres de cocaïna estan repartits per tot l’edifici, i inclouen els banys mixtos en una de les zones de premsa, així com lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre, Boris Johnson, i del president dels Comuns.

Ajuda a qui la necessite

Davant tal situació, va indicar que el parlament ha ofert brindar suport a qualsevol treballador o membre del parlament que necessite ajuda amb l’ús il·legal de drogues, alhora que va advertir que si decideixen continuar en la clandestinitat, violant la llei i generant desprestigi de la institució, llavors, hauran d’atenir-se a les sancions que se’ls imposaran en quan siguen localitzats.

Una revelació que arriba just uns dies abans que el govern de Boris Johnson publique el seu pla contra el consum de drogues al país.

En este cas, la notícia afecta especialment als diputats britànics, ja que les restes de droga han estat trobats en els banys als quals només tenen accés els diputats, periodistes i administratius del lloc. I és que, després que es elaborés una anàlisi per a detectar proves de cocaïna en el palau de Westminster s’ha conclòs que onze dels dotze lavabos analitzats han donat positiu.

Una situació molt preocupant

Davant esta revelació el president del Parlament Britànic ha reconegut en declaracions a la BBC que «les informacions sobre el consum il·lícit de drogues (…) són profundament preocupants i les elevés amb urgència a la Policia Metropolitana». Fins i tot, este no descarta utilitzar gossos ensinistrats per a detectar estes substàncies il·legals.

Drogues per tot Westminster

El curiós és que la troballa de cocaïna no ha estat únicament en els banys, s’ha repartit per tot l’edifici. Tant en les zones de premsa com en el seient del president dels Comuns i fins i tot en lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre britànic, Boris Johnson.

«Moltes fonts han descrit el consum ocasional de cocaïna per part d’un grup de diputats«, ha al·legat el diari The Sunday Times, que ha assenyalat que quinze persones han estat detingudes en l’últim any per possessió de substàncies il·lícites dins o als voltants del recinte parlamentari, dos d’elles venedors.

«Desenes de diputats, lords, consellers, investigadors i empleats han compartit les seues històries sobre abús de drogues en els passadissos del poder del Regne Unit sota condició d’anonimat«, ha reconegut el periòdic, que apunta al fet que un «veterà» del lloc els ha assegurat que «existeix una cultura de la cocaïna en el Parlament» i que es pot donar tant en «noms familiars de la casa» com en «joves i ambiciosos diputats i funcionaris«.

 

<

>

 

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.