Troben rastres de cocaïna en lavabos del Parlament britànic

El president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, va revelar que es van localitzar traces de cocaïna en lavabos del Parlament britànic, per la qual cosa donarà part a la policia.

Investigació policial després de la troballa de traces de cocaïna en el Parlament britànic

La cultura de la cocaïna en el Parlament britànic. Així és com un «veterà de Westminster» defineix al diari The Sunday Times el que es gesta en els passadissos i lavabos de la Cambra Baixa del Regne Unit. Una situació que ha portat al president de la Cambra dels Comuns, Lindsay Hoyle, a anunciar l’arrencada d’una recerca policial després de detectar diverses traces d’esta substància en diversos punts del lloc.

«Les informacions sobre consum il·lícit de drogues en el Parlament són profundament preocupants i les elevaré amb urgència a la Policia Metropolitana esta setmana«, va assegurar Hoyle.

Rastres de cocaïna per tot l’edifici

Va detallar que els llocs on s’han trobat rastres de cocaïna estan repartits per tot l’edifici, i inclouen els banys mixtos en una de les zones de premsa, així com lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre, Boris Johnson, i del president dels Comuns.

Ajuda a qui la necessite

Davant tal situació, va indicar que el parlament ha ofert brindar suport a qualsevol treballador o membre del parlament que necessite ajuda amb l’ús il·legal de drogues, alhora que va advertir que si decideixen continuar en la clandestinitat, violant la llei i generant desprestigi de la institució, llavors, hauran d’atenir-se a les sancions que se’ls imposaran en quan siguen localitzats.

Una revelació que arriba just uns dies abans que el govern de Boris Johnson publique el seu pla contra el consum de drogues al país.

En este cas, la notícia afecta especialment als diputats britànics, ja que les restes de droga han estat trobats en els banys als quals només tenen accés els diputats, periodistes i administratius del lloc. I és que, després que es elaborés una anàlisi per a detectar proves de cocaïna en el palau de Westminster s’ha conclòs que onze dels dotze lavabos analitzats han donat positiu.

Una situació molt preocupant

Davant esta revelació el president del Parlament Britànic ha reconegut en declaracions a la BBC que «les informacions sobre el consum il·lícit de drogues (…) són profundament preocupants i les elevés amb urgència a la Policia Metropolitana». Fins i tot, este no descarta utilitzar gossos ensinistrats per a detectar estes substàncies il·legals.

Drogues per tot Westminster

El curiós és que la troballa de cocaïna no ha estat únicament en els banys, s’ha repartit per tot l’edifici. Tant en les zones de premsa com en el seient del president dels Comuns i fins i tot en lavabos d’homes i dones pròxims al despatx del primer ministre britànic, Boris Johnson.

«Moltes fonts han descrit el consum ocasional de cocaïna per part d’un grup de diputats«, ha al·legat el diari The Sunday Times, que ha assenyalat que quinze persones han estat detingudes en l’últim any per possessió de substàncies il·lícites dins o als voltants del recinte parlamentari, dos d’elles venedors.

«Desenes de diputats, lords, consellers, investigadors i empleats han compartit les seues històries sobre abús de drogues en els passadissos del poder del Regne Unit sota condició d’anonimat«, ha reconegut el periòdic, que apunta al fet que un «veterà» del lloc els ha assegurat que «existeix una cultura de la cocaïna en el Parlament» i que es pot donar tant en «noms familiars de la casa» com en «joves i ambiciosos diputats i funcionaris«.

 

<

>

 

Últimes notícies

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.