La UE aprova el carregador universal a partir de tardor de 2024

Després de temps de negociacions i un llarg procés, aquest dimarts, els països membres de la Unió Europea han acordat establir un carregador universal per a mòbils, tauletes, llibres electrònics, consoles, auriculars i càmeres a partir de «tardor de 2024«.

Aquesta proposta permetrà als consumidors comprar nous dispositius sense haver d’adquirir un carregador addicional.

Les intencions dels eurodiputats sobre aquest tema eren un fet, no obstant això, no s’esperava que fora una realitat abans de 2026. D’altra banda, el pacte haurà de ser aprovat en el Consell de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

El model de carregador universal serà l’USB Tipus-C, que ja s’utilitza per a la majoria dels telèfons intel·ligents nous, a excepció dels iPhone. De moment, aquest carregador únic no serà compatible amb ordinadors portàtils, rellotges intel·ligents o els dispositius que mesuren l’activitat física, per raons tècniques com la seua grandària.

L’objectiu de la Unió Europea amb d’aquesta llei és que els productes electrònics siguen, sobretot, més sostenibles; a més de reduir els residus electrònics i facilitar la vida dels consumidors.

Els reguladors de la Unió Europea han arribat a un acord final que obliga a tots els telèfons intel·ligents, inclòs l’iPhone, a usar el connector USB-C per a ser carregats. Apple es veurà obligada a abandonar el seu connector Lightning i adoptar aquest nou estàndard en els seus futurs dispositius mòbils, ja que serà obligatori «a la tardor de 2024«.

La normativa també afecta a altres 15 dispositius com a tauletes (iPad inclòs també), càmeres digitals, altaveus portàtils, consoles portàtils, auriculars, portàtils (que abans no estaven inclosos) i lectors de llibres electrònics. A més de l’estàndard únic de càrrega la UE ha arribat a un acord per a «harmonitzar» els estàndards de càrrega ràpida.

El procés mai ha sigut del gust d’Apple, que des de fa anys defensa l’ús del seu connector Lightning. És cert que l’empresa de Cupertino fa ús del connector USB en els seus ordinadors i que també el va usar en el recent iPad Air (2022), però sempre s’ha resistit a fer aqueix canvi en els iPhone.

Com explicaven els responsables del Parlament Europeu en una roda de premsa posterior emesa per streaming, la normativa intenta entre altres coses reduir la quantitat de residus electrònics que es generen per l’existència de diversos estàndards.

De fet en el Parlament Europeu també han parlat de la intenció que el carregador deixe de ser inclòs amb els dispositius de manera progressiva: gràcies a aquesta normativa augmentaran de manera clara les possibilitats que els usuaris ja compten amb un carregador compatible.

És interessant comprovar que la llista de dispositius que adoptaran aquest carregador únic s’ha ampliat fins a 15 dispositius diferents i inclouen als ordinadors portàtils, que també hauran de fer ús d’aqueix connector per a la càrrega. En aquest cas els fabricants tindran 40 mesos per a adoptar la normativa arran de que aquesta entre definitivament en acció.

Últimes notícies

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.