La UE aprova el carregador universal a partir de tardor de 2024

Després de temps de negociacions i un llarg procés, aquest dimarts, els països membres de la Unió Europea han acordat establir un carregador universal per a mòbils, tauletes, llibres electrònics, consoles, auriculars i càmeres a partir de «tardor de 2024«.

Aquesta proposta permetrà als consumidors comprar nous dispositius sense haver d’adquirir un carregador addicional.

Les intencions dels eurodiputats sobre aquest tema eren un fet, no obstant això, no s’esperava que fora una realitat abans de 2026. D’altra banda, el pacte haurà de ser aprovat en el Consell de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

El model de carregador universal serà l’USB Tipus-C, que ja s’utilitza per a la majoria dels telèfons intel·ligents nous, a excepció dels iPhone. De moment, aquest carregador únic no serà compatible amb ordinadors portàtils, rellotges intel·ligents o els dispositius que mesuren l’activitat física, per raons tècniques com la seua grandària.

L’objectiu de la Unió Europea amb d’aquesta llei és que els productes electrònics siguen, sobretot, més sostenibles; a més de reduir els residus electrònics i facilitar la vida dels consumidors.

Els reguladors de la Unió Europea han arribat a un acord final que obliga a tots els telèfons intel·ligents, inclòs l’iPhone, a usar el connector USB-C per a ser carregats. Apple es veurà obligada a abandonar el seu connector Lightning i adoptar aquest nou estàndard en els seus futurs dispositius mòbils, ja que serà obligatori «a la tardor de 2024«.

La normativa també afecta a altres 15 dispositius com a tauletes (iPad inclòs també), càmeres digitals, altaveus portàtils, consoles portàtils, auriculars, portàtils (que abans no estaven inclosos) i lectors de llibres electrònics. A més de l’estàndard únic de càrrega la UE ha arribat a un acord per a «harmonitzar» els estàndards de càrrega ràpida.

El procés mai ha sigut del gust d’Apple, que des de fa anys defensa l’ús del seu connector Lightning. És cert que l’empresa de Cupertino fa ús del connector USB en els seus ordinadors i que també el va usar en el recent iPad Air (2022), però sempre s’ha resistit a fer aqueix canvi en els iPhone.

Com explicaven els responsables del Parlament Europeu en una roda de premsa posterior emesa per streaming, la normativa intenta entre altres coses reduir la quantitat de residus electrònics que es generen per l’existència de diversos estàndards.

De fet en el Parlament Europeu també han parlat de la intenció que el carregador deixe de ser inclòs amb els dispositius de manera progressiva: gràcies a aquesta normativa augmentaran de manera clara les possibilitats que els usuaris ja compten amb un carregador compatible.

És interessant comprovar que la llista de dispositius que adoptaran aquest carregador únic s’ha ampliat fins a 15 dispositius diferents i inclouen als ordinadors portàtils, que també hauran de fer ús d’aqueix connector per a la càrrega. En aquest cas els fabricants tindran 40 mesos per a adoptar la normativa arran de que aquesta entre definitivament en acció.

Últimes notícies

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.