10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La UE aprova el carregador universal a partir de tardor de 2024

Després de temps de negociacions i un llarg procés, aquest dimarts, els països membres de la Unió Europea han acordat establir un carregador universal per a mòbils, tauletes, llibres electrònics, consoles, auriculars i càmeres a partir de “tardor de 2024“.

Aquesta proposta permetrà als consumidors comprar nous dispositius sense haver d’adquirir un carregador addicional.

Les intencions dels eurodiputats sobre aquest tema eren un fet, no obstant això, no s’esperava que fora una realitat abans de 2026. D’altra banda, el pacte haurà de ser aprovat en el Consell de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

El model de carregador universal serà l’USB Tipus-C, que ja s’utilitza per a la majoria dels telèfons intel·ligents nous, a excepció dels iPhone. De moment, aquest carregador únic no serà compatible amb ordinadors portàtils, rellotges intel·ligents o els dispositius que mesuren l’activitat física, per raons tècniques com la seua grandària.

L’objectiu de la Unió Europea amb d’aquesta llei és que els productes electrònics siguen, sobretot, més sostenibles; a més de reduir els residus electrònics i facilitar la vida dels consumidors.

Els reguladors de la Unió Europea han arribat a un acord final que obliga a tots els telèfons intel·ligents, inclòs l’iPhone, a usar el connector USB-C per a ser carregats. Apple es veurà obligada a abandonar el seu connector Lightning i adoptar aquest nou estàndard en els seus futurs dispositius mòbils, ja que serà obligatori “a la tardor de 2024“.

La normativa també afecta a altres 15 dispositius com a tauletes (iPad inclòs també), càmeres digitals, altaveus portàtils, consoles portàtils, auriculars, portàtils (que abans no estaven inclosos) i lectors de llibres electrònics. A més de l’estàndard únic de càrrega la UE ha arribat a un acord per a “harmonitzar” els estàndards de càrrega ràpida.

El procés mai ha sigut del gust d’Apple, que des de fa anys defensa l’ús del seu connector Lightning. És cert que l’empresa de Cupertino fa ús del connector USB en els seus ordinadors i que també el va usar en el recent iPad Air (2022), però sempre s’ha resistit a fer aqueix canvi en els iPhone.

Com explicaven els responsables del Parlament Europeu en una roda de premsa posterior emesa per streaming, la normativa intenta entre altres coses reduir la quantitat de residus electrònics que es generen per l’existència de diversos estàndards.

De fet en el Parlament Europeu també han parlat de la intenció que el carregador deixe de ser inclòs amb els dispositius de manera progressiva: gràcies a aquesta normativa augmentaran de manera clara les possibilitats que els usuaris ja compten amb un carregador compatible.

És interessant comprovar que la llista de dispositius que adoptaran aquest carregador únic s’ha ampliat fins a 15 dispositius diferents i inclouen als ordinadors portàtils, que també hauran de fer ús d’aqueix connector per a la càrrega. En aquest cas els fabricants tindran 40 mesos per a adoptar la normativa arran de que aquesta entre definitivament en acció.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.