6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La UE aprova el carregador universal a partir de tardor de 2024

Després de temps de negociacions i un llarg procés, aquest dimarts, els països membres de la Unió Europea han acordat establir un carregador universal per a mòbils, tauletes, llibres electrònics, consoles, auriculars i càmeres a partir de “tardor de 2024“.

Aquesta proposta permetrà als consumidors comprar nous dispositius sense haver d’adquirir un carregador addicional.

Les intencions dels eurodiputats sobre aquest tema eren un fet, no obstant això, no s’esperava que fora una realitat abans de 2026. D’altra banda, el pacte haurà de ser aprovat en el Consell de la Unió Europea i el Parlament Europeu.

El model de carregador universal serà l’USB Tipus-C, que ja s’utilitza per a la majoria dels telèfons intel·ligents nous, a excepció dels iPhone. De moment, aquest carregador únic no serà compatible amb ordinadors portàtils, rellotges intel·ligents o els dispositius que mesuren l’activitat física, per raons tècniques com la seua grandària.

L’objectiu de la Unió Europea amb d’aquesta llei és que els productes electrònics siguen, sobretot, més sostenibles; a més de reduir els residus electrònics i facilitar la vida dels consumidors.

Els reguladors de la Unió Europea han arribat a un acord final que obliga a tots els telèfons intel·ligents, inclòs l’iPhone, a usar el connector USB-C per a ser carregats. Apple es veurà obligada a abandonar el seu connector Lightning i adoptar aquest nou estàndard en els seus futurs dispositius mòbils, ja que serà obligatori “a la tardor de 2024“.

La normativa també afecta a altres 15 dispositius com a tauletes (iPad inclòs també), càmeres digitals, altaveus portàtils, consoles portàtils, auriculars, portàtils (que abans no estaven inclosos) i lectors de llibres electrònics. A més de l’estàndard únic de càrrega la UE ha arribat a un acord per a “harmonitzar” els estàndards de càrrega ràpida.

El procés mai ha sigut del gust d’Apple, que des de fa anys defensa l’ús del seu connector Lightning. És cert que l’empresa de Cupertino fa ús del connector USB en els seus ordinadors i que també el va usar en el recent iPad Air (2022), però sempre s’ha resistit a fer aqueix canvi en els iPhone.

Com explicaven els responsables del Parlament Europeu en una roda de premsa posterior emesa per streaming, la normativa intenta entre altres coses reduir la quantitat de residus electrònics que es generen per l’existència de diversos estàndards.

De fet en el Parlament Europeu també han parlat de la intenció que el carregador deixe de ser inclòs amb els dispositius de manera progressiva: gràcies a aquesta normativa augmentaran de manera clara les possibilitats que els usuaris ja compten amb un carregador compatible.

És interessant comprovar que la llista de dispositius que adoptaran aquest carregador únic s’ha ampliat fins a 15 dispositius diferents i inclouen als ordinadors portàtils, que també hauran de fer ús d’aqueix connector per a la càrrega. En aquest cas els fabricants tindran 40 mesos per a adoptar la normativa arran de que aquesta entre definitivament en acció.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.