La UPV crea un sistema de refrigeració per a conservar vacunes que arriba als -200º

 

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) estan creanT un nou sistema de refrigeració que permet la conservació i transport de vacunes contra el Covid-19 que requerisquen de molt baixes temperatures, ja que el sistema és capaç de conseguir fins als 200 graus baix zero.

 

El Contenidor Autònom Ultrafrío-CAU és compatible per a tota classe de cambres, des de les de les furgonetes de repartiment de material mèdic-farmacèutic, fins a neveres industrials, grans contenidors de mercaderies o en centres logístics d’emmagatzematge i distribució.

 

El sistema, creat pel CMT-Motors Tèrmics de la UPV i que conseguix -200 graus centígrads estables, usa exclusivament aire ambient com a refrigerant i és 100% autònom amb alimentació elèctrica, segons ha informat la institució acadèmica.

 

«Amb ell podríem cobrir tot el procés tant de transport com d’emmagatzematge de les vacunes, assegurant en tot moment que les cambres es mantenen a la temperatura requerida per a garantir la seua correcta conservació», destaca Vicente Dolz, investigador del CMT-Motors Tèrmics de la UPV.

 

Una alternativa al gel sec

Les últimes tecnologies aplicades a la fabricació de vacunes impliquen la conservació de material genètic del virus a temperatures criogèniques (-70 °C). La solució en l’actualitat és usar gel sec, que sublima a -78 °C, o nitrogen líquid, que evapora a -196 °C, per a refrigerar els contenidors de vacunes.

 

No obstant això, segons apunten els investigadors del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, esta tecnologia presenta alguns inconvenients, ja que no és fàcil controlar la temperatura, i si se sotmeten a temperatures massa extremes poden danyar-se.

 

A demés, en certs transports com l’avió, el CO₂ del gel sec que sublim en la cabina pot ser perillós i, a demés, s’espera una falta de subministrament de gel sec per l’escassetat en producció de CO2 pur.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.