La UPV crea un sistema de refrigeració per a conservar vacunes que arriba als -200º

 

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) estan creanT un nou sistema de refrigeració que permet la conservació i transport de vacunes contra el Covid-19 que requerisquen de molt baixes temperatures, ja que el sistema és capaç de conseguir fins als 200 graus baix zero.

 

El Contenidor Autònom Ultrafrío-CAU és compatible per a tota classe de cambres, des de les de les furgonetes de repartiment de material mèdic-farmacèutic, fins a neveres industrials, grans contenidors de mercaderies o en centres logístics d’emmagatzematge i distribució.

 

El sistema, creat pel CMT-Motors Tèrmics de la UPV i que conseguix -200 graus centígrads estables, usa exclusivament aire ambient com a refrigerant i és 100% autònom amb alimentació elèctrica, segons ha informat la institució acadèmica.

 

«Amb ell podríem cobrir tot el procés tant de transport com d’emmagatzematge de les vacunes, assegurant en tot moment que les cambres es mantenen a la temperatura requerida per a garantir la seua correcta conservació», destaca Vicente Dolz, investigador del CMT-Motors Tèrmics de la UPV.

 

Una alternativa al gel sec

Les últimes tecnologies aplicades a la fabricació de vacunes impliquen la conservació de material genètic del virus a temperatures criogèniques (-70 °C). La solució en l’actualitat és usar gel sec, que sublima a -78 °C, o nitrogen líquid, que evapora a -196 °C, per a refrigerar els contenidors de vacunes.

 

No obstant això, segons apunten els investigadors del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, esta tecnologia presenta alguns inconvenients, ja que no és fàcil controlar la temperatura, i si se sotmeten a temperatures massa extremes poden danyar-se.

 

A demés, en certs transports com l’avió, el CO₂ del gel sec que sublim en la cabina pot ser perillós i, a demés, s’espera una falta de subministrament de gel sec per l’escassetat en producció de CO2 pur.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.