Utilitzes el mòbil mentre condueixes?

Un dels majors perills al volant és sens dubte l’ús del telèfon mòbil. Hui dia, els conductors que són sorpresos utilitzant este dispositiu mentre porten un vehicle han de pagar multes de 200 euros i perden 3 punts del carnet.

No obstant això, la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén introduir nous canvis en les normes i està treballant per a endurir este tipus de sanció. En cas de tirar avant la seua proposta, no serà necessari portar-ho a la mà, sinó que la seua sola presència ja serà motiu de càstig.

Els nous supòsits que prepara la DGT

 

Al març va veure la llum un projecte de llei, l’aprovació definitiva de la qual està prevista per a l’estiu. Així, tots aquells que tinguen el telèfon mòbil a la mà mentre es condueix, l’estiguen utilitzant o no, rebran una sanció de 6 punts (anteriorment estava en 3) i 200 euros de càstig.

Encara que hi ha una altra important novetat. El conductor tampoc podrà utilitzar el dispositiu encara que no estiga entre les mans. En eixe cas, la multa continuarà sent de 3 punts i 200 euros pel que fa a distraccions relacionades amb el dispositiu de mans lliures o els reproductors.

Encara que la gran complicació serà que l’agent demostre que s’està fent ús del mòbil malgrat no tindre’l a les mans. A continuació, enumerem alguns dels supòsits més destacats:

• Ús del mòbil en el cotxe
• Portar el mòbil a la mà sense utilitzar-lo mentre es condueix.
• Ús del mòbil amb mans lliures generant una distracció mentre es condueix.
• Ús del mòbil utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació.
• Ús de mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.
• Conduir amb qualsevol mena de casc d’àudio o auricular connectat a aparells reproductors de sons com el mòbil o qualsevol dispositiu receptor.

 

Baixada de límits de velocitat

 

Des del passat 11 de maig, la DGT també va introduir un substancial canvi: els límits de velocitat en ciutats es redueixen a 50, 30 i 20 quilòmetres per hora en funció del tipus de via en què ens trobem.

Malgrat que la decisió va generar gran polèmica, l’organisme va explicar a través d’una infografia publicada en la seua revista oficial els motius pels quals es va dur a terme esta variació. Així, este màxim de 30 km/h segueix la senda d’altres ciutats europees com Roma, París, Londres, Viena, Berlín o Estocolm.

Últimes notícies

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.