Utilitzes el mòbil mentre condueixes?

Un dels majors perills al volant és sens dubte l’ús del telèfon mòbil. Hui dia, els conductors que són sorpresos utilitzant este dispositiu mentre porten un vehicle han de pagar multes de 200 euros i perden 3 punts del carnet.

No obstant això, la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén introduir nous canvis en les normes i està treballant per a endurir este tipus de sanció. En cas de tirar avant la seua proposta, no serà necessari portar-ho a la mà, sinó que la seua sola presència ja serà motiu de càstig.

Els nous supòsits que prepara la DGT

 

Al març va veure la llum un projecte de llei, l’aprovació definitiva de la qual està prevista per a l’estiu. Així, tots aquells que tinguen el telèfon mòbil a la mà mentre es condueix, l’estiguen utilitzant o no, rebran una sanció de 6 punts (anteriorment estava en 3) i 200 euros de càstig.

Encara que hi ha una altra important novetat. El conductor tampoc podrà utilitzar el dispositiu encara que no estiga entre les mans. En eixe cas, la multa continuarà sent de 3 punts i 200 euros pel que fa a distraccions relacionades amb el dispositiu de mans lliures o els reproductors.

Encara que la gran complicació serà que l’agent demostre que s’està fent ús del mòbil malgrat no tindre’l a les mans. A continuació, enumerem alguns dels supòsits més destacats:

• Ús del mòbil en el cotxe
• Portar el mòbil a la mà sense utilitzar-lo mentre es condueix.
• Ús del mòbil amb mans lliures generant una distracció mentre es condueix.
• Ús del mòbil utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació.
• Ús de mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.
• Conduir amb qualsevol mena de casc d’àudio o auricular connectat a aparells reproductors de sons com el mòbil o qualsevol dispositiu receptor.

 

Baixada de límits de velocitat

 

Des del passat 11 de maig, la DGT també va introduir un substancial canvi: els límits de velocitat en ciutats es redueixen a 50, 30 i 20 quilòmetres per hora en funció del tipus de via en què ens trobem.

Malgrat que la decisió va generar gran polèmica, l’organisme va explicar a través d’una infografia publicada en la seua revista oficial els motius pels quals es va dur a terme esta variació. Així, este màxim de 30 km/h segueix la senda d’altres ciutats europees com Roma, París, Londres, Viena, Berlín o Estocolm.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.