Utilitzes el mòbil mentre condueixes?

Un dels majors perills al volant és sens dubte l’ús del telèfon mòbil. Hui dia, els conductors que són sorpresos utilitzant este dispositiu mentre porten un vehicle han de pagar multes de 200 euros i perden 3 punts del carnet.

No obstant això, la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén introduir nous canvis en les normes i està treballant per a endurir este tipus de sanció. En cas de tirar avant la seua proposta, no serà necessari portar-ho a la mà, sinó que la seua sola presència ja serà motiu de càstig.

Els nous supòsits que prepara la DGT

 

Al març va veure la llum un projecte de llei, l’aprovació definitiva de la qual està prevista per a l’estiu. Així, tots aquells que tinguen el telèfon mòbil a la mà mentre es condueix, l’estiguen utilitzant o no, rebran una sanció de 6 punts (anteriorment estava en 3) i 200 euros de càstig.

Encara que hi ha una altra important novetat. El conductor tampoc podrà utilitzar el dispositiu encara que no estiga entre les mans. En eixe cas, la multa continuarà sent de 3 punts i 200 euros pel que fa a distraccions relacionades amb el dispositiu de mans lliures o els reproductors.

Encara que la gran complicació serà que l’agent demostre que s’està fent ús del mòbil malgrat no tindre’l a les mans. A continuació, enumerem alguns dels supòsits més destacats:

• Ús del mòbil en el cotxe
• Portar el mòbil a la mà sense utilitzar-lo mentre es condueix.
• Ús del mòbil amb mans lliures generant una distracció mentre es condueix.
• Ús del mòbil utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació.
• Ús de mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.
• Conduir amb qualsevol mena de casc d’àudio o auricular connectat a aparells reproductors de sons com el mòbil o qualsevol dispositiu receptor.

 

Baixada de límits de velocitat

 

Des del passat 11 de maig, la DGT també va introduir un substancial canvi: els límits de velocitat en ciutats es redueixen a 50, 30 i 20 quilòmetres per hora en funció del tipus de via en què ens trobem.

Malgrat que la decisió va generar gran polèmica, l’organisme va explicar a través d’una infografia publicada en la seua revista oficial els motius pels quals es va dur a terme esta variació. Així, este màxim de 30 km/h segueix la senda d’altres ciutats europees com Roma, París, Londres, Viena, Berlín o Estocolm.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.