Utilitzes el mòbil mentre condueixes?

Un dels majors perills al volant és sens dubte l’ús del telèfon mòbil. Hui dia, els conductors que són sorpresos utilitzant este dispositiu mentre porten un vehicle han de pagar multes de 200 euros i perden 3 punts del carnet.

No obstant això, la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén introduir nous canvis en les normes i està treballant per a endurir este tipus de sanció. En cas de tirar avant la seua proposta, no serà necessari portar-ho a la mà, sinó que la seua sola presència ja serà motiu de càstig.

Els nous supòsits que prepara la DGT

 

Al març va veure la llum un projecte de llei, l’aprovació definitiva de la qual està prevista per a l’estiu. Així, tots aquells que tinguen el telèfon mòbil a la mà mentre es condueix, l’estiguen utilitzant o no, rebran una sanció de 6 punts (anteriorment estava en 3) i 200 euros de càstig.

Encara que hi ha una altra important novetat. El conductor tampoc podrà utilitzar el dispositiu encara que no estiga entre les mans. En eixe cas, la multa continuarà sent de 3 punts i 200 euros pel que fa a distraccions relacionades amb el dispositiu de mans lliures o els reproductors.

Encara que la gran complicació serà que l’agent demostre que s’està fent ús del mòbil malgrat no tindre’l a les mans. A continuació, enumerem alguns dels supòsits més destacats:

• Ús del mòbil en el cotxe
• Portar el mòbil a la mà sense utilitzar-lo mentre es condueix.
• Ús del mòbil amb mans lliures generant una distracció mentre es condueix.
• Ús del mòbil utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació.
• Ús de mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.
• Conduir amb qualsevol mena de casc d’àudio o auricular connectat a aparells reproductors de sons com el mòbil o qualsevol dispositiu receptor.

 

Baixada de límits de velocitat

 

Des del passat 11 de maig, la DGT també va introduir un substancial canvi: els límits de velocitat en ciutats es redueixen a 50, 30 i 20 quilòmetres per hora en funció del tipus de via en què ens trobem.

Malgrat que la decisió va generar gran polèmica, l’organisme va explicar a través d’una infografia publicada en la seua revista oficial els motius pels quals es va dur a terme esta variació. Així, este màxim de 30 km/h segueix la senda d’altres ciutats europees com Roma, París, Londres, Viena, Berlín o Estocolm.

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.