Utilitzes el mòbil mentre condueixes?

Un dels majors perills al volant és sens dubte l’ús del telèfon mòbil. Hui dia, els conductors que són sorpresos utilitzant este dispositiu mentre porten un vehicle han de pagar multes de 200 euros i perden 3 punts del carnet.

No obstant això, la Direcció General de Trànsit (DGT) pretén introduir nous canvis en les normes i està treballant per a endurir este tipus de sanció. En cas de tirar avant la seua proposta, no serà necessari portar-ho a la mà, sinó que la seua sola presència ja serà motiu de càstig.

Els nous supòsits que prepara la DGT

 

Al març va veure la llum un projecte de llei, l’aprovació definitiva de la qual està prevista per a l’estiu. Així, tots aquells que tinguen el telèfon mòbil a la mà mentre es condueix, l’estiguen utilitzant o no, rebran una sanció de 6 punts (anteriorment estava en 3) i 200 euros de càstig.

Encara que hi ha una altra important novetat. El conductor tampoc podrà utilitzar el dispositiu encara que no estiga entre les mans. En eixe cas, la multa continuarà sent de 3 punts i 200 euros pel que fa a distraccions relacionades amb el dispositiu de mans lliures o els reproductors.

Encara que la gran complicació serà que l’agent demostre que s’està fent ús del mòbil malgrat no tindre’l a les mans. A continuació, enumerem alguns dels supòsits més destacats:

• Ús del mòbil en el cotxe
• Portar el mòbil a la mà sense utilitzar-lo mentre es condueix.
• Ús del mòbil amb mans lliures generant una distracció mentre es condueix.
• Ús del mòbil utilitzant manualment navegadors o qualsevol altre mitjà o sistema de comunicació.
• Ús de mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.
• Conduir amb qualsevol mena de casc d’àudio o auricular connectat a aparells reproductors de sons com el mòbil o qualsevol dispositiu receptor.

 

Baixada de límits de velocitat

 

Des del passat 11 de maig, la DGT també va introduir un substancial canvi: els límits de velocitat en ciutats es redueixen a 50, 30 i 20 quilòmetres per hora en funció del tipus de via en què ens trobem.

Malgrat que la decisió va generar gran polèmica, l’organisme va explicar a través d’una infografia publicada en la seua revista oficial els motius pels quals es va dur a terme esta variació. Així, este màxim de 30 km/h segueix la senda d’altres ciutats europees com Roma, París, Londres, Viena, Berlín o Estocolm.

Últimes notícies

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.