És útil portar doble mascareta? El que opina l’OMS, Sanitat i alguns experts sobre la seua eficàcia

 

Com a conseqüència d’algunes declaracioms del director de l’Institut Nacional d’Al·lèrgies i Malalties Infeccioses dels EEUU, Anthony Fauci, s’ha obert el debat sobre l’ús de la doble mascareta i si té efectes o és contraproduent.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, ni l’OMS i ni el Ministeri de Sanitat en Espanya han parlat sobre l’ús de la doble mascareta i diuen que el més important és que la mascareta estiga homologada. Sí que advertixen que les mascaretes de tela deuen ser usades només per les persones de menys de 60 anys i que no siguen de risc. 

 

L’única mascareta que no es recomana el seu ús és la que porta vàlvula, però no fa cap esment a l’ús de la doble màscara. Però sí que hi ha alguns departaments regionals de salut que s’han pronunciat sobre la doble mascareta. 

En Múrcia, per exemple, asseguren que després de buscar diferents informacions, no s’han trobat assajos, ni documentació científica que diga que usar dos mascaretes augmente la protecció del ciutadà.

 

Només s’ha trobat una entrada de blog que afirma que l’efectivitat del filtrat de dos mascaretes quirúrgiques no té perquè ser major que usar una sola, i que pot, inclús, resultar més incòmoda i ajustar-se d’una pitjor manera, sent contraproduent. En este article també es diu que tindria sentit protegir les mascaretes FFP2 amb una quirúrgica per a protegir en el cas de què es puga esguitar.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.