És útil portar doble mascareta? El que opina l’OMS, Sanitat i alguns experts sobre la seua eficàcia

 

Com a conseqüència d’algunes declaracioms del director de l’Institut Nacional d’Al·lèrgies i Malalties Infeccioses dels EEUU, Anthony Fauci, s’ha obert el debat sobre l’ús de la doble mascareta i si té efectes o és contraproduent.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, ni l’OMS i ni el Ministeri de Sanitat en Espanya han parlat sobre l’ús de la doble mascareta i diuen que el més important és que la mascareta estiga homologada. Sí que advertixen que les mascaretes de tela deuen ser usades només per les persones de menys de 60 anys i que no siguen de risc. 

 

L’única mascareta que no es recomana el seu ús és la que porta vàlvula, però no fa cap esment a l’ús de la doble màscara. Però sí que hi ha alguns departaments regionals de salut que s’han pronunciat sobre la doble mascareta. 

En Múrcia, per exemple, asseguren que després de buscar diferents informacions, no s’han trobat assajos, ni documentació científica que diga que usar dos mascaretes augmente la protecció del ciutadà.

 

Només s’ha trobat una entrada de blog que afirma que l’efectivitat del filtrat de dos mascaretes quirúrgiques no té perquè ser major que usar una sola, i que pot, inclús, resultar més incòmoda i ajustar-se d’una pitjor manera, sent contraproduent. En este article també es diu que tindria sentit protegir les mascaretes FFP2 amb una quirúrgica per a protegir en el cas de què es puga esguitar.

Últimes notícies

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.