És útil portar doble mascareta? El que opina l’OMS, Sanitat i alguns experts sobre la seua eficàcia

 

Com a conseqüència d’algunes declaracioms del director de l’Institut Nacional d’Al·lèrgies i Malalties Infeccioses dels EEUU, Anthony Fauci, s’ha obert el debat sobre l’ús de la doble mascareta i si té efectes o és contraproduent.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, ni l’OMS i ni el Ministeri de Sanitat en Espanya han parlat sobre l’ús de la doble mascareta i diuen que el més important és que la mascareta estiga homologada. Sí que advertixen que les mascaretes de tela deuen ser usades només per les persones de menys de 60 anys i que no siguen de risc. 

 

L’única mascareta que no es recomana el seu ús és la que porta vàlvula, però no fa cap esment a l’ús de la doble màscara. Però sí que hi ha alguns departaments regionals de salut que s’han pronunciat sobre la doble mascareta. 

En Múrcia, per exemple, asseguren que després de buscar diferents informacions, no s’han trobat assajos, ni documentació científica que diga que usar dos mascaretes augmente la protecció del ciutadà.

 

Només s’ha trobat una entrada de blog que afirma que l’efectivitat del filtrat de dos mascaretes quirúrgiques no té perquè ser major que usar una sola, i que pot, inclús, resultar més incòmoda i ajustar-se d’una pitjor manera, sent contraproduent. En este article també es diu que tindria sentit protegir les mascaretes FFP2 amb una quirúrgica per a protegir en el cas de què es puga esguitar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.