És útil portar doble mascareta? El que opina l’OMS, Sanitat i alguns experts sobre la seua eficàcia

 

Com a conseqüència d’algunes declaracioms del director de l’Institut Nacional d’Al·lèrgies i Malalties Infeccioses dels EEUU, Anthony Fauci, s’ha obert el debat sobre l’ús de la doble mascareta i si té efectes o és contraproduent.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, ni l’OMS i ni el Ministeri de Sanitat en Espanya han parlat sobre l’ús de la doble mascareta i diuen que el més important és que la mascareta estiga homologada. Sí que advertixen que les mascaretes de tela deuen ser usades només per les persones de menys de 60 anys i que no siguen de risc. 

 

L’única mascareta que no es recomana el seu ús és la que porta vàlvula, però no fa cap esment a l’ús de la doble màscara. Però sí que hi ha alguns departaments regionals de salut que s’han pronunciat sobre la doble mascareta. 

En Múrcia, per exemple, asseguren que després de buscar diferents informacions, no s’han trobat assajos, ni documentació científica que diga que usar dos mascaretes augmente la protecció del ciutadà.

 

Només s’ha trobat una entrada de blog que afirma que l’efectivitat del filtrat de dos mascaretes quirúrgiques no té perquè ser major que usar una sola, i que pot, inclús, resultar més incòmoda i ajustar-se d’una pitjor manera, sent contraproduent. En este article també es diu que tindria sentit protegir les mascaretes FFP2 amb una quirúrgica per a protegir en el cas de què es puga esguitar.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.