Urgent: Espanya vacunarà amb AstraZeneca fins als 65 anys

 

La Comunitat Valenciana reiniciarà este pròxim dimecres, 24 de març, la vacunació amb AstraZeneca, tal com ha acordat el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. L’acord implica, a demés, que esta vacuna s’administre a persones de fins a 65 anys.

 

La vacuna d’Astrazeneca es dirigirà als col·lectius de personal sanitari de primera línia (grup 3B de l’estratègia de vacunació), un altre personal sanitari (grup 3C de l’estratègia de vacunació) i col·lectius essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Emergències i Forces armades, així com personal de centres docents, grup 6 de l’estratègia nacional).

 

La Conselleria de Sanitat, en un comunicat, ha precisat que es vacunaran amb AstraZeneca tant els grups, com és el cas dels docents, inclosos en l’estratègia, com aquells integrants del 3B i 3C que no han sigut vacunats per tindre edats entre 55 i 65 anys.

 

Conseguir la vacuna russa

D’altra banda, donada l’escassetat de dosi de les diferents vacunes que estan arribant, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha plantejat en la reunió la conveniència d’accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat, en concret de la russa Sputnik V.

 

Barceló ha insistit que, «sempre condicionada a la prèvia autorització de l’Agència Europea del Medicament, s’agilitze tota la tramitació d’esta classe de vacuna que ja s’està usant fins i tot en països de la Unió Europea com Eslovàquia i Hongria». A demés de Rússia, Bielorússia, Sèrbia, l’Argentina, Bolívia, Algèria, Paraguai, Emirats Àrabs o Tunísia, entre altres, usen ja la vacuna russa.

 

La incidència actual del coronavirus en el territori valencià

La consellera ha destacat també que, en este moment, la Comunitat Valenciana, amb una incidència de 31,3 casos per cada 100.000 habitants, és la que menys taxa de Covid-19 presenta d’Espanya, que té una mitjana de 128,71.

 

No obstant això, davant la tendència canviant en la major part d’Espanya, ha demanat «prudència i responsabilitat per a mantindre uns nivells de contagi que ens permeten normalitzar al màxim la vida dels valencians mentres avancem este procés d’esperança i futur que és la vacunació».

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.