Urgent: Espanya vacunarà amb AstraZeneca fins als 65 anys

 

La Comunitat Valenciana reiniciarà este pròxim dimecres, 24 de març, la vacunació amb AstraZeneca, tal com ha acordat el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. L’acord implica, a demés, que esta vacuna s’administre a persones de fins a 65 anys.

 

La vacuna d’Astrazeneca es dirigirà als col·lectius de personal sanitari de primera línia (grup 3B de l’estratègia de vacunació), un altre personal sanitari (grup 3C de l’estratègia de vacunació) i col·lectius essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Emergències i Forces armades, així com personal de centres docents, grup 6 de l’estratègia nacional).

 

La Conselleria de Sanitat, en un comunicat, ha precisat que es vacunaran amb AstraZeneca tant els grups, com és el cas dels docents, inclosos en l’estratègia, com aquells integrants del 3B i 3C que no han sigut vacunats per tindre edats entre 55 i 65 anys.

 

Conseguir la vacuna russa

D’altra banda, donada l’escassetat de dosi de les diferents vacunes que estan arribant, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha plantejat en la reunió la conveniència d’accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat, en concret de la russa Sputnik V.

 

Barceló ha insistit que, «sempre condicionada a la prèvia autorització de l’Agència Europea del Medicament, s’agilitze tota la tramitació d’esta classe de vacuna que ja s’està usant fins i tot en països de la Unió Europea com Eslovàquia i Hongria». A demés de Rússia, Bielorússia, Sèrbia, l’Argentina, Bolívia, Algèria, Paraguai, Emirats Àrabs o Tunísia, entre altres, usen ja la vacuna russa.

 

La incidència actual del coronavirus en el territori valencià

La consellera ha destacat també que, en este moment, la Comunitat Valenciana, amb una incidència de 31,3 casos per cada 100.000 habitants, és la que menys taxa de Covid-19 presenta d’Espanya, que té una mitjana de 128,71.

 

No obstant això, davant la tendència canviant en la major part d’Espanya, ha demanat «prudència i responsabilitat per a mantindre uns nivells de contagi que ens permeten normalitzar al màxim la vida dels valencians mentres avancem este procés d’esperança i futur que és la vacunació».

Últimes notícies

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.