Urgent: Espanya vacunarà amb AstraZeneca fins als 65 anys

 

La Comunitat Valenciana reiniciarà este pròxim dimecres, 24 de març, la vacunació amb AstraZeneca, tal com ha acordat el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. L’acord implica, a demés, que esta vacuna s’administre a persones de fins a 65 anys.

 

La vacuna d’Astrazeneca es dirigirà als col·lectius de personal sanitari de primera línia (grup 3B de l’estratègia de vacunació), un altre personal sanitari (grup 3C de l’estratègia de vacunació) i col·lectius essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Emergències i Forces armades, així com personal de centres docents, grup 6 de l’estratègia nacional).

 

La Conselleria de Sanitat, en un comunicat, ha precisat que es vacunaran amb AstraZeneca tant els grups, com és el cas dels docents, inclosos en l’estratègia, com aquells integrants del 3B i 3C que no han sigut vacunats per tindre edats entre 55 i 65 anys.

 

Conseguir la vacuna russa

D’altra banda, donada l’escassetat de dosi de les diferents vacunes que estan arribant, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha plantejat en la reunió la conveniència d’accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat, en concret de la russa Sputnik V.

 

Barceló ha insistit que, «sempre condicionada a la prèvia autorització de l’Agència Europea del Medicament, s’agilitze tota la tramitació d’esta classe de vacuna que ja s’està usant fins i tot en països de la Unió Europea com Eslovàquia i Hongria». A demés de Rússia, Bielorússia, Sèrbia, l’Argentina, Bolívia, Algèria, Paraguai, Emirats Àrabs o Tunísia, entre altres, usen ja la vacuna russa.

 

La incidència actual del coronavirus en el territori valencià

La consellera ha destacat també que, en este moment, la Comunitat Valenciana, amb una incidència de 31,3 casos per cada 100.000 habitants, és la que menys taxa de Covid-19 presenta d’Espanya, que té una mitjana de 128,71.

 

No obstant això, davant la tendència canviant en la major part d’Espanya, ha demanat «prudència i responsabilitat per a mantindre uns nivells de contagi que ens permeten normalitzar al màxim la vida dels valencians mentres avancem este procés d’esperança i futur que és la vacunació».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.