Urgent: Espanya vacunarà amb AstraZeneca fins als 65 anys

 

La Comunitat Valenciana reiniciarà este pròxim dimecres, 24 de març, la vacunació amb AstraZeneca, tal com ha acordat el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. L’acord implica, a demés, que esta vacuna s’administre a persones de fins a 65 anys.

 

La vacuna d’Astrazeneca es dirigirà als col·lectius de personal sanitari de primera línia (grup 3B de l’estratègia de vacunació), un altre personal sanitari (grup 3C de l’estratègia de vacunació) i col·lectius essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Emergències i Forces armades, així com personal de centres docents, grup 6 de l’estratègia nacional).

 

La Conselleria de Sanitat, en un comunicat, ha precisat que es vacunaran amb AstraZeneca tant els grups, com és el cas dels docents, inclosos en l’estratègia, com aquells integrants del 3B i 3C que no han sigut vacunats per tindre edats entre 55 i 65 anys.

 

Conseguir la vacuna russa

D’altra banda, donada l’escassetat de dosi de les diferents vacunes que estan arribant, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha plantejat en la reunió la conveniència d’accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat, en concret de la russa Sputnik V.

 

Barceló ha insistit que, «sempre condicionada a la prèvia autorització de l’Agència Europea del Medicament, s’agilitze tota la tramitació d’esta classe de vacuna que ja s’està usant fins i tot en països de la Unió Europea com Eslovàquia i Hongria». A demés de Rússia, Bielorússia, Sèrbia, l’Argentina, Bolívia, Algèria, Paraguai, Emirats Àrabs o Tunísia, entre altres, usen ja la vacuna russa.

 

La incidència actual del coronavirus en el territori valencià

La consellera ha destacat també que, en este moment, la Comunitat Valenciana, amb una incidència de 31,3 casos per cada 100.000 habitants, és la que menys taxa de Covid-19 presenta d’Espanya, que té una mitjana de 128,71.

 

No obstant això, davant la tendència canviant en la major part d’Espanya, ha demanat «prudència i responsabilitat per a mantindre uns nivells de contagi que ens permeten normalitzar al màxim la vida dels valencians mentres avancem este procés d’esperança i futur que és la vacunació».

Últimes notícies

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.