Urgent: Espanya vacunarà amb AstraZeneca fins als 65 anys

 

La Comunitat Valenciana reiniciarà este pròxim dimecres, 24 de març, la vacunació amb AstraZeneca, tal com ha acordat el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. L’acord implica, a demés, que esta vacuna s’administre a persones de fins a 65 anys.

 

La vacuna d’Astrazeneca es dirigirà als col·lectius de personal sanitari de primera línia (grup 3B de l’estratègia de vacunació), un altre personal sanitari (grup 3C de l’estratègia de vacunació) i col·lectius essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Emergències i Forces armades, així com personal de centres docents, grup 6 de l’estratègia nacional).

 

La Conselleria de Sanitat, en un comunicat, ha precisat que es vacunaran amb AstraZeneca tant els grups, com és el cas dels docents, inclosos en l’estratègia, com aquells integrants del 3B i 3C que no han sigut vacunats per tindre edats entre 55 i 65 anys.

 

Conseguir la vacuna russa

D’altra banda, donada l’escassetat de dosi de les diferents vacunes que estan arribant, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha plantejat en la reunió la conveniència d’accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat, en concret de la russa Sputnik V.

 

Barceló ha insistit que, «sempre condicionada a la prèvia autorització de l’Agència Europea del Medicament, s’agilitze tota la tramitació d’esta classe de vacuna que ja s’està usant fins i tot en països de la Unió Europea com Eslovàquia i Hongria». A demés de Rússia, Bielorússia, Sèrbia, l’Argentina, Bolívia, Algèria, Paraguai, Emirats Àrabs o Tunísia, entre altres, usen ja la vacuna russa.

 

La incidència actual del coronavirus en el territori valencià

La consellera ha destacat també que, en este moment, la Comunitat Valenciana, amb una incidència de 31,3 casos per cada 100.000 habitants, és la que menys taxa de Covid-19 presenta d’Espanya, que té una mitjana de 128,71.

 

No obstant això, davant la tendència canviant en la major part d’Espanya, ha demanat «prudència i responsabilitat per a mantindre uns nivells de contagi que ens permeten normalitzar al màxim la vida dels valencians mentres avancem este procés d’esperança i futur que és la vacunació».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.