Una altra vacuna de coronavirus pràcticament 100% eficaç: Rússia assegura que la té

 

Després de què este dimarts saltara la notícia sobre la vacuna de Pfizer i Biontech que s’accepta amb gran optimisme, ara és Rússia la que assegura que té la cura definitiva contra el coronavirus.

 

Rússia sempre ha sigut un gran competidor a l’hora de fabricar la vacuna, encara que molts es qüestionen la seua veracitat a causa de la rapidesa amb la que s’ha desenvolupat.

 

‘Sputnik V’, la vacuna amb més eficàcia fins ara

Ara, però, el Centre Gamaleya i el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) ha confirmat este dimecres que la seua vacuna contra la Covid-19 és eficaç en més d’un 90%, el que superaria mínimament a la fabricada per Pfizer i Biontech.

 

«Les primeres anàlisis de dades provisionals de la bovina Sputnik V contra la covid-19 durant la tercera fase dels assajos van demostrar una eficàcia del 92%», afirma el desenvolupador del remei i el fons sobirà de Rússia.

 

De fet, i a falta encara d’obtindre els resultats decisius, Rússia confia molt en la seua cura contra la Covid i això ho ha volgut fer saber. De fet, ja ha començat a vacunar part de la seua població tot i que no s’ha pogut verificar la seua seguretat. D’igual manera, el govern rus va demanar a l’ONU l’enregistrament accelerat de la seua vacuna com a medicament contra el coronavirus.

 

Rússia distribuirà les primeres dosis en Amèrica del Sud

Si bé esta vacuna pareix no ser la preferida dels estats europeus, Rússia sí ha negociat amb països d’Amèrica del Sud per a distribuir milers de dosis quan estiga en fase de distribució. Veneçuela o Argentina seran els primers països en rebre la vacuna una volta estiga tot en ordre.

 

Per la seua banda, la Comissió Europea espera donar este dimecres el seu vistiplau a l’acord conseguit amb les signatures farmacèutiques Pfizer i Biontech per a que els Estats membres puguen adquirir fins a 300 milions de dosis de la seua vacuna contra la Covid-19.

 

El col·legi de comissaris té previst discutir este punt en la seua reunió setmanal i fer un pas «clau» per a que esta vacuna, que segons els dos grups té una eficàcia superior al 90%, puga ser distribuïda en el bloc una volta complete el procediment i reba les autoritzacions pertinents.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.