Una altra vacuna de coronavirus pràcticament 100% eficaç: Rússia assegura que la té

 

Després de què este dimarts saltara la notícia sobre la vacuna de Pfizer i Biontech que s’accepta amb gran optimisme, ara és Rússia la que assegura que té la cura definitiva contra el coronavirus.

 

Rússia sempre ha sigut un gran competidor a l’hora de fabricar la vacuna, encara que molts es qüestionen la seua veracitat a causa de la rapidesa amb la que s’ha desenvolupat.

 

‘Sputnik V’, la vacuna amb més eficàcia fins ara

Ara, però, el Centre Gamaleya i el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) ha confirmat este dimecres que la seua vacuna contra la Covid-19 és eficaç en més d’un 90%, el que superaria mínimament a la fabricada per Pfizer i Biontech.

 

«Les primeres anàlisis de dades provisionals de la bovina Sputnik V contra la covid-19 durant la tercera fase dels assajos van demostrar una eficàcia del 92%», afirma el desenvolupador del remei i el fons sobirà de Rússia.

 

De fet, i a falta encara d’obtindre els resultats decisius, Rússia confia molt en la seua cura contra la Covid i això ho ha volgut fer saber. De fet, ja ha començat a vacunar part de la seua població tot i que no s’ha pogut verificar la seua seguretat. D’igual manera, el govern rus va demanar a l’ONU l’enregistrament accelerat de la seua vacuna com a medicament contra el coronavirus.

 

Rússia distribuirà les primeres dosis en Amèrica del Sud

Si bé esta vacuna pareix no ser la preferida dels estats europeus, Rússia sí ha negociat amb països d’Amèrica del Sud per a distribuir milers de dosis quan estiga en fase de distribució. Veneçuela o Argentina seran els primers països en rebre la vacuna una volta estiga tot en ordre.

 

Per la seua banda, la Comissió Europea espera donar este dimecres el seu vistiplau a l’acord conseguit amb les signatures farmacèutiques Pfizer i Biontech per a que els Estats membres puguen adquirir fins a 300 milions de dosis de la seua vacuna contra la Covid-19.

 

El col·legi de comissaris té previst discutir este punt en la seua reunió setmanal i fer un pas «clau» per a que esta vacuna, que segons els dos grups té una eficàcia superior al 90%, puga ser distribuïda en el bloc una volta complete el procediment i reba les autoritzacions pertinents.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.