Una altra vacuna de coronavirus pràcticament 100% eficaç: Rússia assegura que la té

 

Després de què este dimarts saltara la notícia sobre la vacuna de Pfizer i Biontech que s’accepta amb gran optimisme, ara és Rússia la que assegura que té la cura definitiva contra el coronavirus.

 

Rússia sempre ha sigut un gran competidor a l’hora de fabricar la vacuna, encara que molts es qüestionen la seua veracitat a causa de la rapidesa amb la que s’ha desenvolupat.

 

‘Sputnik V’, la vacuna amb més eficàcia fins ara

Ara, però, el Centre Gamaleya i el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) ha confirmat este dimecres que la seua vacuna contra la Covid-19 és eficaç en més d’un 90%, el que superaria mínimament a la fabricada per Pfizer i Biontech.

 

«Les primeres anàlisis de dades provisionals de la bovina Sputnik V contra la covid-19 durant la tercera fase dels assajos van demostrar una eficàcia del 92%», afirma el desenvolupador del remei i el fons sobirà de Rússia.

 

De fet, i a falta encara d’obtindre els resultats decisius, Rússia confia molt en la seua cura contra la Covid i això ho ha volgut fer saber. De fet, ja ha començat a vacunar part de la seua població tot i que no s’ha pogut verificar la seua seguretat. D’igual manera, el govern rus va demanar a l’ONU l’enregistrament accelerat de la seua vacuna com a medicament contra el coronavirus.

 

Rússia distribuirà les primeres dosis en Amèrica del Sud

Si bé esta vacuna pareix no ser la preferida dels estats europeus, Rússia sí ha negociat amb països d’Amèrica del Sud per a distribuir milers de dosis quan estiga en fase de distribució. Veneçuela o Argentina seran els primers països en rebre la vacuna una volta estiga tot en ordre.

 

Per la seua banda, la Comissió Europea espera donar este dimecres el seu vistiplau a l’acord conseguit amb les signatures farmacèutiques Pfizer i Biontech per a que els Estats membres puguen adquirir fins a 300 milions de dosis de la seua vacuna contra la Covid-19.

 

El col·legi de comissaris té previst discutir este punt en la seua reunió setmanal i fer un pas «clau» per a que esta vacuna, que segons els dos grups té una eficàcia superior al 90%, puga ser distribuïda en el bloc una volta complete el procediment i reba les autoritzacions pertinents.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.