Una altra vacuna de coronavirus pràcticament 100% eficaç: Rússia assegura que la té

 

Després de què este dimarts saltara la notícia sobre la vacuna de Pfizer i Biontech que s’accepta amb gran optimisme, ara és Rússia la que assegura que té la cura definitiva contra el coronavirus.

 

Rússia sempre ha sigut un gran competidor a l’hora de fabricar la vacuna, encara que molts es qüestionen la seua veracitat a causa de la rapidesa amb la que s’ha desenvolupat.

 

‘Sputnik V’, la vacuna amb més eficàcia fins ara

Ara, però, el Centre Gamaleya i el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) ha confirmat este dimecres que la seua vacuna contra la Covid-19 és eficaç en més d’un 90%, el que superaria mínimament a la fabricada per Pfizer i Biontech.

 

«Les primeres anàlisis de dades provisionals de la bovina Sputnik V contra la covid-19 durant la tercera fase dels assajos van demostrar una eficàcia del 92%», afirma el desenvolupador del remei i el fons sobirà de Rússia.

 

De fet, i a falta encara d’obtindre els resultats decisius, Rússia confia molt en la seua cura contra la Covid i això ho ha volgut fer saber. De fet, ja ha començat a vacunar part de la seua població tot i que no s’ha pogut verificar la seua seguretat. D’igual manera, el govern rus va demanar a l’ONU l’enregistrament accelerat de la seua vacuna com a medicament contra el coronavirus.

 

Rússia distribuirà les primeres dosis en Amèrica del Sud

Si bé esta vacuna pareix no ser la preferida dels estats europeus, Rússia sí ha negociat amb països d’Amèrica del Sud per a distribuir milers de dosis quan estiga en fase de distribució. Veneçuela o Argentina seran els primers països en rebre la vacuna una volta estiga tot en ordre.

 

Per la seua banda, la Comissió Europea espera donar este dimecres el seu vistiplau a l’acord conseguit amb les signatures farmacèutiques Pfizer i Biontech per a que els Estats membres puguen adquirir fins a 300 milions de dosis de la seua vacuna contra la Covid-19.

 

El col·legi de comissaris té previst discutir este punt en la seua reunió setmanal i fer un pas «clau» per a que esta vacuna, que segons els dos grups té una eficàcia superior al 90%, puga ser distribuïda en el bloc una volta complete el procediment i reba les autoritzacions pertinents.

Últimes notícies

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.
FILMOTECA D'ESTIU