Una altra vacuna de coronavirus pràcticament 100% eficaç: Rússia assegura que la té

 

Després de què este dimarts saltara la notícia sobre la vacuna de Pfizer i Biontech que s’accepta amb gran optimisme, ara és Rússia la que assegura que té la cura definitiva contra el coronavirus.

 

Rússia sempre ha sigut un gran competidor a l’hora de fabricar la vacuna, encara que molts es qüestionen la seua veracitat a causa de la rapidesa amb la que s’ha desenvolupat.

 

‘Sputnik V’, la vacuna amb més eficàcia fins ara

Ara, però, el Centre Gamaleya i el Fons d’Inversions Directes de Rússia (FIDR) ha confirmat este dimecres que la seua vacuna contra la Covid-19 és eficaç en més d’un 90%, el que superaria mínimament a la fabricada per Pfizer i Biontech.

 

«Les primeres anàlisis de dades provisionals de la bovina Sputnik V contra la covid-19 durant la tercera fase dels assajos van demostrar una eficàcia del 92%», afirma el desenvolupador del remei i el fons sobirà de Rússia.

 

De fet, i a falta encara d’obtindre els resultats decisius, Rússia confia molt en la seua cura contra la Covid i això ho ha volgut fer saber. De fet, ja ha començat a vacunar part de la seua població tot i que no s’ha pogut verificar la seua seguretat. D’igual manera, el govern rus va demanar a l’ONU l’enregistrament accelerat de la seua vacuna com a medicament contra el coronavirus.

 

Rússia distribuirà les primeres dosis en Amèrica del Sud

Si bé esta vacuna pareix no ser la preferida dels estats europeus, Rússia sí ha negociat amb països d’Amèrica del Sud per a distribuir milers de dosis quan estiga en fase de distribució. Veneçuela o Argentina seran els primers països en rebre la vacuna una volta estiga tot en ordre.

 

Per la seua banda, la Comissió Europea espera donar este dimecres el seu vistiplau a l’acord conseguit amb les signatures farmacèutiques Pfizer i Biontech per a que els Estats membres puguen adquirir fins a 300 milions de dosis de la seua vacuna contra la Covid-19.

 

El col·legi de comissaris té previst discutir este punt en la seua reunió setmanal i fer un pas «clau» per a que esta vacuna, que segons els dos grups té una eficàcia superior al 90%, puga ser distribuïda en el bloc una volta complete el procediment i reba les autoritzacions pertinents.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.