La vacuna de Janssen inicia la fase 3 en Espanya

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha autoritzat l’assaig clínic fase III en  Espanya de la vacuna contra el Covid-19 de la companyia Janssen, convertint-se en el primer assaig d’esta classe per a una vacuna contra el coronavirus autoritzat en el país.

 

Segons han apuntat des de Sanitat, este assaig, multinacional, amb disseny doble-cec –en el que s’administra la vacuna o un placebo emmascarats– estudiarà la seguretat i eficàcia d’un règim de dos dosis d’esta vacuna amb un total 30.000 voluntaris de nou països.

 

En concret, en Espanya este assaig es durà a terme en nou hospitals que iniciaran, tan prompte com siga possible, el reclutament dels voluntaris que complisquen amb els criteris d’inclusió especificats en el seu protocol.

 

En l’estudi es vacunarà inicialment a participants sense malalties associades a un major risc de progressió a un pronòstic greu per coronavirus. I després de l’avaluació per part d’un Comité independent de vigilància de les dades de seguretat dels participants, es passaria a incloure a participants amb malalties concomitants que sí que s’associen a un major risc.

 

Un 20% dels pacients seran menors de 40 anys, i un 30% majors de 60 anys, i durant tot l’assaig es durà a terme un monitoratge estret de tots els voluntaris i una identificació de tots els casos de Covid-19 que es vagen produint. Això permetrà dur a terme anàlisis preliminars amb dades intermèdies.

 

La vacuna serà autoritzada per a la seua venda si supera la fase

Això sí, des de l’AEMP han explicat que, no obstant això, serà necessari esperar que l’assaig clínic haja finalitzat per a poder analitzar totes les dades i extraure conclusions finals.

 

Els assajos clínics formen part dels requeriments que han de dur a terme totes les vacunes en investigació per a demostrar seguretat i eficàcia. Només després d’haver sigut avaluats i si complixen amb els estàndards reguladors, seran autoritzades per a la seua comercialització.

Últimes notícies

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

La Generalitat alerta d’un col·lapse judicial si es retiren els reforços en la Comunitat

La Conselleria de Justícia ha reclamat al Ministeri que no elimine 18 mesures de reforç en jutjats valencians per a evitar més retards i congestió.

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.