La vacuna de Janssen inicia la fase 3 en Espanya

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha autoritzat l’assaig clínic fase III en  Espanya de la vacuna contra el Covid-19 de la companyia Janssen, convertint-se en el primer assaig d’esta classe per a una vacuna contra el coronavirus autoritzat en el país.

 

Segons han apuntat des de Sanitat, este assaig, multinacional, amb disseny doble-cec –en el que s’administra la vacuna o un placebo emmascarats– estudiarà la seguretat i eficàcia d’un règim de dos dosis d’esta vacuna amb un total 30.000 voluntaris de nou països.

 

En concret, en Espanya este assaig es durà a terme en nou hospitals que iniciaran, tan prompte com siga possible, el reclutament dels voluntaris que complisquen amb els criteris d’inclusió especificats en el seu protocol.

 

En l’estudi es vacunarà inicialment a participants sense malalties associades a un major risc de progressió a un pronòstic greu per coronavirus. I després de l’avaluació per part d’un Comité independent de vigilància de les dades de seguretat dels participants, es passaria a incloure a participants amb malalties concomitants que sí que s’associen a un major risc.

 

Un 20% dels pacients seran menors de 40 anys, i un 30% majors de 60 anys, i durant tot l’assaig es durà a terme un monitoratge estret de tots els voluntaris i una identificació de tots els casos de Covid-19 que es vagen produint. Això permetrà dur a terme anàlisis preliminars amb dades intermèdies.

 

La vacuna serà autoritzada per a la seua venda si supera la fase

Això sí, des de l’AEMP han explicat que, no obstant això, serà necessari esperar que l’assaig clínic haja finalitzat per a poder analitzar totes les dades i extraure conclusions finals.

 

Els assajos clínics formen part dels requeriments que han de dur a terme totes les vacunes en investigació per a demostrar seguretat i eficàcia. Només després d’haver sigut avaluats i si complixen amb els estàndards reguladors, seran autoritzades per a la seua comercialització.

Últimes notícies

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.