La vacunació en la Unió Europea començarà el 27 de desembre

 

La vacunació contra el coronavirus arrancarà en la Unió Europea (UE) el pròxim 27 de desembre, sempre que l’Agència Europea del Medicament (EMA) aprove el prototip de Pfizer-BionTech el dia 21. «És el moment d’Europa. El 27, 28 i 29 de desembre començarà la vacunació a través de la UE. Protegim als nostres ciutadans primer», ha escrit en Twitter la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen.

 

La presidenta de la Comissió Europea ha expressat per la vesprada, en l’Eurocambra, el seu desig que els vint-i-set Estats membres de la UE començaren el mateix dia. «Iniciem al més prompte possible amb la vacunació, junts, com Vint-i-set, començant el mateix dia», ha dit l’alemanya en el Parlament Europeu.

 

No obstant això, en la roda de premsa diària de la institució, el portaveu cap de la Comissió, Eric Mamer, ha precisat que «no és tan important el dia com que siga un esforç coordinat». «El lliurament començarà el 26 (…) i a continuació fa falta que cada Estat s’organitze. L’important és que siga un esforç coordinat (…). És absolutament normal que hi haja un poc d’espai per a començar la vacunació», ha declarat.

 

El portaveu ha confirmat que la campanya de vacunació anunciada per Von der Leyen en les xarxes socials només tindrà lloc sempre que la EMA haja concedit l’«autorització condicional de mercat» a la vacuna el 21 i la Comissió, com a responsable, autoritze en els dos o tres dies successius la distribució del medicament a la Unió Europea.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.