7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La vacunació en la Unió Europea començarà el 27 de desembre

 

La vacunació contra el coronavirus arrancarà en la Unió Europea (UE) el pròxim 27 de desembre, sempre que l’Agència Europea del Medicament (EMA) aprove el prototip de Pfizer-BionTech el dia 21. «És el moment d’Europa. El 27, 28 i 29 de desembre començarà la vacunació a través de la UE. Protegim als nostres ciutadans primer», ha escrit en Twitter la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen.

 

La presidenta de la Comissió Europea ha expressat per la vesprada, en l’Eurocambra, el seu desig que els vint-i-set Estats membres de la UE començaren el mateix dia. «Iniciem al més prompte possible amb la vacunació, junts, com Vint-i-set, començant el mateix dia», ha dit l’alemanya en el Parlament Europeu.

 

No obstant això, en la roda de premsa diària de la institució, el portaveu cap de la Comissió, Eric Mamer, ha precisat que «no és tan important el dia com que siga un esforç coordinat». «El lliurament començarà el 26 (…) i a continuació fa falta que cada Estat s’organitze. L’important és que siga un esforç coordinat (…). És absolutament normal que hi haja un poc d’espai per a començar la vacunació», ha declarat.

 

El portaveu ha confirmat que la campanya de vacunació anunciada per Von der Leyen en les xarxes socials només tindrà lloc sempre que la EMA haja concedit l’«autorització condicional de mercat» a la vacuna el 21 i la Comissió, com a responsable, autoritze en els dos o tres dies successius la distribució del medicament a la Unió Europea.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.