La vacunació en la Unió Europea començarà el 27 de desembre

 

La vacunació contra el coronavirus arrancarà en la Unió Europea (UE) el pròxim 27 de desembre, sempre que l’Agència Europea del Medicament (EMA) aprove el prototip de Pfizer-BionTech el dia 21. «És el moment d’Europa. El 27, 28 i 29 de desembre començarà la vacunació a través de la UE. Protegim als nostres ciutadans primer», ha escrit en Twitter la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen.

 

La presidenta de la Comissió Europea ha expressat per la vesprada, en l’Eurocambra, el seu desig que els vint-i-set Estats membres de la UE començaren el mateix dia. «Iniciem al més prompte possible amb la vacunació, junts, com Vint-i-set, començant el mateix dia», ha dit l’alemanya en el Parlament Europeu.

 

No obstant això, en la roda de premsa diària de la institució, el portaveu cap de la Comissió, Eric Mamer, ha precisat que «no és tan important el dia com que siga un esforç coordinat». «El lliurament començarà el 26 (…) i a continuació fa falta que cada Estat s’organitze. L’important és que siga un esforç coordinat (…). És absolutament normal que hi haja un poc d’espai per a començar la vacunació», ha declarat.

 

El portaveu ha confirmat que la campanya de vacunació anunciada per Von der Leyen en les xarxes socials només tindrà lloc sempre que la EMA haja concedit l’«autorització condicional de mercat» a la vacuna el 21 i la Comissió, com a responsable, autoritze en els dos o tres dies successius la distribució del medicament a la Unió Europea.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.