La vacunació en la Unió Europea començarà el 27 de desembre

 

La vacunació contra el coronavirus arrancarà en la Unió Europea (UE) el pròxim 27 de desembre, sempre que l’Agència Europea del Medicament (EMA) aprove el prototip de Pfizer-BionTech el dia 21. «És el moment d’Europa. El 27, 28 i 29 de desembre començarà la vacunació a través de la UE. Protegim als nostres ciutadans primer», ha escrit en Twitter la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen.

 

La presidenta de la Comissió Europea ha expressat per la vesprada, en l’Eurocambra, el seu desig que els vint-i-set Estats membres de la UE començaren el mateix dia. «Iniciem al més prompte possible amb la vacunació, junts, com Vint-i-set, començant el mateix dia», ha dit l’alemanya en el Parlament Europeu.

 

No obstant això, en la roda de premsa diària de la institució, el portaveu cap de la Comissió, Eric Mamer, ha precisat que «no és tan important el dia com que siga un esforç coordinat». «El lliurament començarà el 26 (…) i a continuació fa falta que cada Estat s’organitze. L’important és que siga un esforç coordinat (…). És absolutament normal que hi haja un poc d’espai per a començar la vacunació», ha declarat.

 

El portaveu ha confirmat que la campanya de vacunació anunciada per Von der Leyen en les xarxes socials només tindrà lloc sempre que la EMA haja concedit l’«autorització condicional de mercat» a la vacuna el 21 i la Comissió, com a responsable, autoritze en els dos o tres dies successius la distribució del medicament a la Unió Europea.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.