València actualitza el seu protocol d’accés al bany en les platges

 

La ciutat de València ha actualitzat el seu protocol d‘accés al bany en les platges, el que garantix l’assistència al bany en els anomenats Punts Accessibles. Des del servici municipal de Platges ja s’han fet els passos necessaris per a actualitzar i aplicar conformement a les disposicions de la «nova normalitat» el Protocol de Salvament i Socorrisme en Platges 2020.

 

Després de ser una de les primeres ciutats costaneres d’Espanya en obrir l’accés a les platges, el passat 1 de juny, València ha fet hui un pas més cap a la normalitat en l’ús de les platges, en esta ocasió de cara a la prestació d’assistència al bany en els punts accessibles.

 

Cal recordar que, quan es va formalitzar el Protocol 2020, la situació només permetia que el personal de Creu Roja facilitara el material per a ajudar al bany en els punts accessibles. I, de manera paral·lela, per a evitar tant la possibilitat de contagi en el contacte amb els usuaris en els seus intercanvis, com les situacions de perill dins de l’aigua per l’ús de mesures de prevenció no homologades per a això, també es pautava que l’ajuda al bany havien de prestar-la familiars de les persones usuàries.

 

Creu Roja podrà assistit a les possibles víctimes

Ara, i a conseqüència de l’avanç en les fases de prevenció, esta circumstància ha canviat, i el Pla de Temporada 2020 s’ha adequat a les modificacions en raó de l’evolució de la normativa i de la malaltia. Per això, a partir del pròxim dimecres 15 de juliol les persones usuàries de la zona de bany accessible podran ser assistides per personal de la Creu Roja.

 

Tal com s’assenyala des del Servici de Platges, es continuaran mantenint tres premisses bàsiques: la limitació de l’aforament, el sistema de cita prèvia i la signatura del document de descàrrec de responsabilitat de les persones usuàries, que a demés facilitarà la traçabilitat en cas de contagi.

 

No obstant això, des de Creu Roja es continua recomanant que les persones que puguen acudir acompanyades de familiars i/o monitors amb capacitat per a assistir-los en el bany, continuen fent-ho com fins ara ,a fi de mantindre la prudència i la prevenció a les que obliguen les actuals circumstàncies.

Últimes notícies

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.
FILMOTECA D'ESTIU