València actualitza el seu protocol d’accés al bany en les platges

 

La ciutat de València ha actualitzat el seu protocol d‘accés al bany en les platges, el que garantix l’assistència al bany en els anomenats Punts Accessibles. Des del servici municipal de Platges ja s’han fet els passos necessaris per a actualitzar i aplicar conformement a les disposicions de la «nova normalitat» el Protocol de Salvament i Socorrisme en Platges 2020.

 

Després de ser una de les primeres ciutats costaneres d’Espanya en obrir l’accés a les platges, el passat 1 de juny, València ha fet hui un pas més cap a la normalitat en l’ús de les platges, en esta ocasió de cara a la prestació d’assistència al bany en els punts accessibles.

 

Cal recordar que, quan es va formalitzar el Protocol 2020, la situació només permetia que el personal de Creu Roja facilitara el material per a ajudar al bany en els punts accessibles. I, de manera paral·lela, per a evitar tant la possibilitat de contagi en el contacte amb els usuaris en els seus intercanvis, com les situacions de perill dins de l’aigua per l’ús de mesures de prevenció no homologades per a això, també es pautava que l’ajuda al bany havien de prestar-la familiars de les persones usuàries.

 

Creu Roja podrà assistit a les possibles víctimes

Ara, i a conseqüència de l’avanç en les fases de prevenció, esta circumstància ha canviat, i el Pla de Temporada 2020 s’ha adequat a les modificacions en raó de l’evolució de la normativa i de la malaltia. Per això, a partir del pròxim dimecres 15 de juliol les persones usuàries de la zona de bany accessible podran ser assistides per personal de la Creu Roja.

 

Tal com s’assenyala des del Servici de Platges, es continuaran mantenint tres premisses bàsiques: la limitació de l’aforament, el sistema de cita prèvia i la signatura del document de descàrrec de responsabilitat de les persones usuàries, que a demés facilitarà la traçabilitat en cas de contagi.

 

No obstant això, des de Creu Roja es continua recomanant que les persones que puguen acudir acompanyades de familiars i/o monitors amb capacitat per a assistir-los en el bany, continuen fent-ho com fins ara ,a fi de mantindre la prudència i la prevenció a les que obliguen les actuals circumstàncies.

Últimes notícies

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.