València actualitza el seu protocol d’accés al bany en les platges

 

La ciutat de València ha actualitzat el seu protocol d‘accés al bany en les platges, el que garantix l’assistència al bany en els anomenats Punts Accessibles. Des del servici municipal de Platges ja s’han fet els passos necessaris per a actualitzar i aplicar conformement a les disposicions de la «nova normalitat» el Protocol de Salvament i Socorrisme en Platges 2020.

 

Després de ser una de les primeres ciutats costaneres d’Espanya en obrir l’accés a les platges, el passat 1 de juny, València ha fet hui un pas més cap a la normalitat en l’ús de les platges, en esta ocasió de cara a la prestació d’assistència al bany en els punts accessibles.

 

Cal recordar que, quan es va formalitzar el Protocol 2020, la situació només permetia que el personal de Creu Roja facilitara el material per a ajudar al bany en els punts accessibles. I, de manera paral·lela, per a evitar tant la possibilitat de contagi en el contacte amb els usuaris en els seus intercanvis, com les situacions de perill dins de l’aigua per l’ús de mesures de prevenció no homologades per a això, també es pautava que l’ajuda al bany havien de prestar-la familiars de les persones usuàries.

 

Creu Roja podrà assistit a les possibles víctimes

Ara, i a conseqüència de l’avanç en les fases de prevenció, esta circumstància ha canviat, i el Pla de Temporada 2020 s’ha adequat a les modificacions en raó de l’evolució de la normativa i de la malaltia. Per això, a partir del pròxim dimecres 15 de juliol les persones usuàries de la zona de bany accessible podran ser assistides per personal de la Creu Roja.

 

Tal com s’assenyala des del Servici de Platges, es continuaran mantenint tres premisses bàsiques: la limitació de l’aforament, el sistema de cita prèvia i la signatura del document de descàrrec de responsabilitat de les persones usuàries, que a demés facilitarà la traçabilitat en cas de contagi.

 

No obstant això, des de Creu Roja es continua recomanant que les persones que puguen acudir acompanyades de familiars i/o monitors amb capacitat per a assistir-los en el bany, continuen fent-ho com fins ara ,a fi de mantindre la prudència i la prevenció a les que obliguen les actuals circumstàncies.

Últimes notícies

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.

L’exdirectora de Prevenció d’Incendis va demanar alarmar la població per la presa de Forata durant la DANA

Rosa Touris ha explicat al jutjat de Catarroja que va recomanar alarmar la població per la incertesa sobre la presa de Forata durant la DANA, i ha descrit molt de desordre en el Cecopi.

Investiguen la possible intoxicació d’una xiqueta de 5 anys per una beguda en un bar de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga la possible intoxicació d’una xiqueta alemanya de 5 anys i de sa mare després de beure en un establiment de Xàbia. S’han intervingut el recipient i altres productes del mateix lot mentre continuen les diligències.

Critiques al retard de l’Es-Alert i a la suspensió del partit del Llevant per les fortes pluges

El Consell defensa que va avisar del temporal i que l’Es-Alert es va enviar segons criteris tècnics, mentre l’oposició i associacions de víctimes critiquen el retard de l’avís i la suspensió a última hora del Llevant-Athletic.

La UPV reprén divendres les classes presencials després de l’episodi de pluges

La Universitat Politècnica de València ha anunciat que este divendres tornarà a la docència presencial, després d’haver passat a classe en línia pel temporal de pluges. Garantix flexibilitat a l’estudiantat i al personal que no puga desplaçar-se amb seguretat.

Aemet manté l’avís taronja al litoral nord d’Alacant per pluges intenses i pedra

Aemet manté fins a les 18.00 hores d’este dijous l’avís taronja al litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, mentres diverses comarques de València han registrat més de 100 litres acumulats.

Hereu demana escurçar els terminis per a recuperar el turisme a Ceuta

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha reclamat a Elda accelerar la normalització de la situació a Ceuta per a reactivar el turisme, la restauració i l'hostaleria a la ciutat autònoma.

Trauen l’avís taronja per pluges a Alacant i València després de superar els 100 l/m²

L’avís taronja per pluges intenses en el litoral d’Alacant i el sud de València ha acabat este dijous, després d’acumulats de més de 100 l/m² en 24 hores. Aemet manté ara avisos grocs per noves precipitacions i tempestes en diverses zones i ja preveu més inestabilitat per al dissabte.