València habilita la bústia de denúncies del conveni amb l’Agència Antifrau

 

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Transparència i Govern Obert, ha posat en marxa la bústia externa de denúncies perquè qualsevol persona puga comunicar infraccions o conductes fraudulentes de les quals tinguen coneixement amb la garantia de fer-ho des de l’anonimat.

La posada en marxa d’este canal coincideix amb el Dia Mundial contra la Corrupció, que es commemora cada 9 de desembre.

Esta fita forma part dels compromisos adquirits amb el conveni que la Regidoria de Transparència i Govern Obert va signar el passat 19 de novembre amb l’Agència Valenciana Antifrau que va convertir a l’Ajuntament de València en la primera institució pública valenciana que connecta la seua bústia de denúncies amb l’Agència Antifrau.

“Per a l’Ajuntament de València, la col·laboració amb l’Agència Valenciana Antifrau té caràcter estratègic, que ens permet posar en marxa mecanismes més potents per a canalitzar denúncies i, especialment, per a evitar que es puguen produir casos de corrupció en l’administració pública.

La nostra aposta per la transparència i la integritat pública és sòlid, i passos com este el demostren”, ha explicat la regidoria de Transparència i Govern Obert, Elisa Valía.

«Destaca la ràpida posada en marxa dels punts contemplats en este conveni, perquè en menys d’un mes ja està en funcionament esta eina per a acorralar la corrupció. A més, este protocol té per objecte la col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en diferents àrees de la prevenció i la lluita contra la corrupció”.
«Esta mesura constitueix un mecanisme indispensable per al control de l’arbitrarietat en l’ús del poder públic i és un factor vital per a evitar la corrupció i per a elevar la confiança i la qualitat de les administracions públiques”, ha conclòs Valía.

A esta bústia es pot accedir des de la pàgina web de l’Ajuntament de València: https://www.valencia.es/cas/buen-gobierno

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.