València habilita la bústia de denúncies del conveni amb l’Agència Antifrau

 

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Transparència i Govern Obert, ha posat en marxa la bústia externa de denúncies perquè qualsevol persona puga comunicar infraccions o conductes fraudulentes de les quals tinguen coneixement amb la garantia de fer-ho des de l’anonimat.

La posada en marxa d’este canal coincideix amb el Dia Mundial contra la Corrupció, que es commemora cada 9 de desembre.

Esta fita forma part dels compromisos adquirits amb el conveni que la Regidoria de Transparència i Govern Obert va signar el passat 19 de novembre amb l’Agència Valenciana Antifrau que va convertir a l’Ajuntament de València en la primera institució pública valenciana que connecta la seua bústia de denúncies amb l’Agència Antifrau.

“Per a l’Ajuntament de València, la col·laboració amb l’Agència Valenciana Antifrau té caràcter estratègic, que ens permet posar en marxa mecanismes més potents per a canalitzar denúncies i, especialment, per a evitar que es puguen produir casos de corrupció en l’administració pública.

La nostra aposta per la transparència i la integritat pública és sòlid, i passos com este el demostren”, ha explicat la regidoria de Transparència i Govern Obert, Elisa Valía.

«Destaca la ràpida posada en marxa dels punts contemplats en este conveni, perquè en menys d’un mes ja està en funcionament esta eina per a acorralar la corrupció. A més, este protocol té per objecte la col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en diferents àrees de la prevenció i la lluita contra la corrupció”.
«Esta mesura constitueix un mecanisme indispensable per al control de l’arbitrarietat en l’ús del poder públic i és un factor vital per a evitar la corrupció i per a elevar la confiança i la qualitat de les administracions públiques”, ha conclòs Valía.

A esta bústia es pot accedir des de la pàgina web de l’Ajuntament de València: https://www.valencia.es/cas/buen-gobierno

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU