17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

L’Ajuntament de València remodela les 71 instal·lacions deportives dels barris

 

La regidora de Deports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha informat que la Junta de Govern ha aprovat la remodelació i modernització de les 71 IDES de la ciutat de València, des de la Fundació Deportiva Municipal. Este projecte dona resposta a les peticions veïnals canalitzades a través dels pressupostos participatius de ‘DecidimVLC 2019’ per a millorar unes instal·lacions que es troben repartides per tota la ciutat. Pilar Bernabé ha explicat que esta intervenció compta amb un pressupost de més de 2 milions d’euros i «permetrà ampliar l’oferta deportiva en els barris».

 

Pilar Bernabé ha destacat que es preveu que «les obres estiguen finalitzades abans de què acabe este any ja que la fase de licitació entrarà en la major brevetat possible». La ciutat de València disposa de 71 Instal·lacions Deportives Elementals, que són instal·lacions deportives d’accés i ús lliure, situades generalment en barris, parcs i jardins de la ciutat i que complixen, tal com ha assenyalat Bernabé, «amb la missió essencial d‘acostar l’activitat física a la població, sobretot a la joventut, en espais que conviden a l’esport mentres se socialitza jugant en el carrer». En els seus recintes es pot trobar una gran varietat d’espais deportius com pistes de futbol sala, bàsquet, handbol, patinatge, skate, circuits de pumptrack (obstacles per a les bicicletes), tennis de taula, escacs o zones de calistenia, entre altres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora ha ressaltat que «les obres de reformes complixen amb el propòsit de manteniment i la renovació de l’equipament com porteries, xarxes, taulers i altre equipament». D’altra banda, les remodelacions impliquen canvis més substancials en les IDES en les que es modificarà l’oferta deportiva de la mateixa. Exemple d’això, són les obres d’ampliació en la IDE ‘Juan Llorens’ que s’estan fent en l’actualitat, en les que es va reorganitzar la parcel·la i construir una pista de patinatge, situada en el carrer de Torreta de Miramar en el barri de Rascaña.

 

Finalment, l’edil ha remarcat que «les obres d’adaptació tenen com a objectiu atendre les peticions de les persones usuàries i els seus veïns». Bernabé ha posat com a exemple que «en algunes IDES en les que es juga al futbol es pretén reduir l’impacte acústic provinent de l’ús d’estes». Per a això, entre les porteries i el clos metàl·lic que delimita la instal·lació, s’instal·laran malles de cordes de tal manera que reduixen els impactes de les pilotes i conseguir que es reduisca el soroll generat. Cal recordar que esta mesura ja s’ha aplicat en algunes instal·lacions deportives elementals, com les situades en Blasco Ibáñez.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.

Mor un home de 56 anys mentres feia senderisme a Cervera del Maestre

Un home de 56 anys ha mort este diumenge després de sentir-se indisposat mentres feia senderisme a Cervera del Maestre. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Detingut després d’apunyalar a un veí i causar-li la mort a Benimàmet, València

La Policia Nacional ha detingut a un home de 35 anys per la mort per apunyalament d'un veí de 59 a Benimàmet. L'avís va partir d'una veïna que va sentir colps i va activar el 112.

Detingut un home després d’apunyalar mortalment a un veí a Benimàmet (València)

La Policia Nacional ha arrestat a un home de 35 anys com a presumpte autor de l'apunyalament mortal d'un veí de 59 a Benimàmet. Un avís al 112 ha mobilitzat a Policia Nacional i Local.

Bernal i de Jong avancen al Barcelona al descans (2-0)

El Barcelona venç 2-0 al Llevant al descans en el Spotify Camp Nou gràcies als gols de Marc Bernal i Frenkie de Jong. Amb este marcador recuperaria el lideratge.

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.