L’Ajuntament de València remodela les 71 instal·lacions deportives dels barris

 

La regidora de Deports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha informat que la Junta de Govern ha aprovat la remodelació i modernització de les 71 IDES de la ciutat de València, des de la Fundació Deportiva Municipal. Este projecte dona resposta a les peticions veïnals canalitzades a través dels pressupostos participatius de ‘DecidimVLC 2019’ per a millorar unes instal·lacions que es troben repartides per tota la ciutat. Pilar Bernabé ha explicat que esta intervenció compta amb un pressupost de més de 2 milions d’euros i «permetrà ampliar l’oferta deportiva en els barris».

 

Pilar Bernabé ha destacat que es preveu que «les obres estiguen finalitzades abans de què acabe este any ja que la fase de licitació entrarà en la major brevetat possible». La ciutat de València disposa de 71 Instal·lacions Deportives Elementals, que són instal·lacions deportives d’accés i ús lliure, situades generalment en barris, parcs i jardins de la ciutat i que complixen, tal com ha assenyalat Bernabé, «amb la missió essencial d‘acostar l’activitat física a la població, sobretot a la joventut, en espais que conviden a l’esport mentres se socialitza jugant en el carrer». En els seus recintes es pot trobar una gran varietat d’espais deportius com pistes de futbol sala, bàsquet, handbol, patinatge, skate, circuits de pumptrack (obstacles per a les bicicletes), tennis de taula, escacs o zones de calistenia, entre altres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora ha ressaltat que «les obres de reformes complixen amb el propòsit de manteniment i la renovació de l’equipament com porteries, xarxes, taulers i altre equipament». D’altra banda, les remodelacions impliquen canvis més substancials en les IDES en les que es modificarà l’oferta deportiva de la mateixa. Exemple d’això, són les obres d’ampliació en la IDE ‘Juan Llorens’ que s’estan fent en l’actualitat, en les que es va reorganitzar la parcel·la i construir una pista de patinatge, situada en el carrer de Torreta de Miramar en el barri de Rascaña.

 

Finalment, l’edil ha remarcat que «les obres d’adaptació tenen com a objectiu atendre les peticions de les persones usuàries i els seus veïns». Bernabé ha posat com a exemple que «en algunes IDES en les que es juga al futbol es pretén reduir l’impacte acústic provinent de l’ús d’estes». Per a això, entre les porteries i el clos metàl·lic que delimita la instal·lació, s’instal·laran malles de cordes de tal manera que reduixen els impactes de les pilotes i conseguir que es reduisca el soroll generat. Cal recordar que esta mesura ja s’ha aplicat en algunes instal·lacions deportives elementals, com les situades en Blasco Ibáñez.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.