L’Ajuntament de València remodela les 71 instal·lacions deportives dels barris

 

La regidora de Deports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha informat que la Junta de Govern ha aprovat la remodelació i modernització de les 71 IDES de la ciutat de València, des de la Fundació Deportiva Municipal. Este projecte dona resposta a les peticions veïnals canalitzades a través dels pressupostos participatius de ‘DecidimVLC 2019’ per a millorar unes instal·lacions que es troben repartides per tota la ciutat. Pilar Bernabé ha explicat que esta intervenció compta amb un pressupost de més de 2 milions d’euros i «permetrà ampliar l’oferta deportiva en els barris».

 

Pilar Bernabé ha destacat que es preveu que «les obres estiguen finalitzades abans de què acabe este any ja que la fase de licitació entrarà en la major brevetat possible». La ciutat de València disposa de 71 Instal·lacions Deportives Elementals, que són instal·lacions deportives d’accés i ús lliure, situades generalment en barris, parcs i jardins de la ciutat i que complixen, tal com ha assenyalat Bernabé, «amb la missió essencial d‘acostar l’activitat física a la població, sobretot a la joventut, en espais que conviden a l’esport mentres se socialitza jugant en el carrer». En els seus recintes es pot trobar una gran varietat d’espais deportius com pistes de futbol sala, bàsquet, handbol, patinatge, skate, circuits de pumptrack (obstacles per a les bicicletes), tennis de taula, escacs o zones de calistenia, entre altres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora ha ressaltat que «les obres de reformes complixen amb el propòsit de manteniment i la renovació de l’equipament com porteries, xarxes, taulers i altre equipament». D’altra banda, les remodelacions impliquen canvis més substancials en les IDES en les que es modificarà l’oferta deportiva de la mateixa. Exemple d’això, són les obres d’ampliació en la IDE ‘Juan Llorens’ que s’estan fent en l’actualitat, en les que es va reorganitzar la parcel·la i construir una pista de patinatge, situada en el carrer de Torreta de Miramar en el barri de Rascaña.

 

Finalment, l’edil ha remarcat que «les obres d’adaptació tenen com a objectiu atendre les peticions de les persones usuàries i els seus veïns». Bernabé ha posat com a exemple que «en algunes IDES en les que es juga al futbol es pretén reduir l’impacte acústic provinent de l’ús d’estes». Per a això, entre les porteries i el clos metàl·lic que delimita la instal·lació, s’instal·laran malles de cordes de tal manera que reduixen els impactes de les pilotes i conseguir que es reduisca el soroll generat. Cal recordar que esta mesura ja s’ha aplicat en algunes instal·lacions deportives elementals, com les situades en Blasco Ibáñez.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.