L’Ajuntament de València remodela les 71 instal·lacions deportives dels barris

 

La regidora de Deports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha informat que la Junta de Govern ha aprovat la remodelació i modernització de les 71 IDES de la ciutat de València, des de la Fundació Deportiva Municipal. Este projecte dona resposta a les peticions veïnals canalitzades a través dels pressupostos participatius de ‘DecidimVLC 2019’ per a millorar unes instal·lacions que es troben repartides per tota la ciutat. Pilar Bernabé ha explicat que esta intervenció compta amb un pressupost de més de 2 milions d’euros i «permetrà ampliar l’oferta deportiva en els barris».

 

Pilar Bernabé ha destacat que es preveu que «les obres estiguen finalitzades abans de què acabe este any ja que la fase de licitació entrarà en la major brevetat possible». La ciutat de València disposa de 71 Instal·lacions Deportives Elementals, que són instal·lacions deportives d’accés i ús lliure, situades generalment en barris, parcs i jardins de la ciutat i que complixen, tal com ha assenyalat Bernabé, «amb la missió essencial d‘acostar l’activitat física a la població, sobretot a la joventut, en espais que conviden a l’esport mentres se socialitza jugant en el carrer». En els seus recintes es pot trobar una gran varietat d’espais deportius com pistes de futbol sala, bàsquet, handbol, patinatge, skate, circuits de pumptrack (obstacles per a les bicicletes), tennis de taula, escacs o zones de calistenia, entre altres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora ha ressaltat que «les obres de reformes complixen amb el propòsit de manteniment i la renovació de l’equipament com porteries, xarxes, taulers i altre equipament». D’altra banda, les remodelacions impliquen canvis més substancials en les IDES en les que es modificarà l’oferta deportiva de la mateixa. Exemple d’això, són les obres d’ampliació en la IDE ‘Juan Llorens’ que s’estan fent en l’actualitat, en les que es va reorganitzar la parcel·la i construir una pista de patinatge, situada en el carrer de Torreta de Miramar en el barri de Rascaña.

 

Finalment, l’edil ha remarcat que «les obres d’adaptació tenen com a objectiu atendre les peticions de les persones usuàries i els seus veïns». Bernabé ha posat com a exemple que «en algunes IDES en les que es juga al futbol es pretén reduir l’impacte acústic provinent de l’ús d’estes». Per a això, entre les porteries i el clos metàl·lic que delimita la instal·lació, s’instal·laran malles de cordes de tal manera que reduixen els impactes de les pilotes i conseguir que es reduisca el soroll generat. Cal recordar que esta mesura ja s’ha aplicat en algunes instal·lacions deportives elementals, com les situades en Blasco Ibáñez.

Últimes notícies

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.