L’Ajuntament de València remodela les 71 instal·lacions deportives dels barris

 

La regidora de Deports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha informat que la Junta de Govern ha aprovat la remodelació i modernització de les 71 IDES de la ciutat de València, des de la Fundació Deportiva Municipal. Este projecte dona resposta a les peticions veïnals canalitzades a través dels pressupostos participatius de ‘DecidimVLC 2019’ per a millorar unes instal·lacions que es troben repartides per tota la ciutat. Pilar Bernabé ha explicat que esta intervenció compta amb un pressupost de més de 2 milions d’euros i «permetrà ampliar l’oferta deportiva en els barris».

 

Pilar Bernabé ha destacat que es preveu que «les obres estiguen finalitzades abans de què acabe este any ja que la fase de licitació entrarà en la major brevetat possible». La ciutat de València disposa de 71 Instal·lacions Deportives Elementals, que són instal·lacions deportives d’accés i ús lliure, situades generalment en barris, parcs i jardins de la ciutat i que complixen, tal com ha assenyalat Bernabé, «amb la missió essencial d‘acostar l’activitat física a la població, sobretot a la joventut, en espais que conviden a l’esport mentres se socialitza jugant en el carrer». En els seus recintes es pot trobar una gran varietat d’espais deportius com pistes de futbol sala, bàsquet, handbol, patinatge, skate, circuits de pumptrack (obstacles per a les bicicletes), tennis de taula, escacs o zones de calistenia, entre altres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora ha ressaltat que «les obres de reformes complixen amb el propòsit de manteniment i la renovació de l’equipament com porteries, xarxes, taulers i altre equipament». D’altra banda, les remodelacions impliquen canvis més substancials en les IDES en les que es modificarà l’oferta deportiva de la mateixa. Exemple d’això, són les obres d’ampliació en la IDE ‘Juan Llorens’ que s’estan fent en l’actualitat, en les que es va reorganitzar la parcel·la i construir una pista de patinatge, situada en el carrer de Torreta de Miramar en el barri de Rascaña.

 

Finalment, l’edil ha remarcat que «les obres d’adaptació tenen com a objectiu atendre les peticions de les persones usuàries i els seus veïns». Bernabé ha posat com a exemple que «en algunes IDES en les que es juga al futbol es pretén reduir l’impacte acústic provinent de l’ús d’estes». Per a això, entre les porteries i el clos metàl·lic que delimita la instal·lació, s’instal·laran malles de cordes de tal manera que reduixen els impactes de les pilotes i conseguir que es reduisca el soroll generat. Cal recordar que esta mesura ja s’ha aplicat en algunes instal·lacions deportives elementals, com les situades en Blasco Ibáñez.

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.