El 90% dels valencians assegura que se desinfecta les mans i el 85% usa mascareta de forma habitual

 

Nou de cada deu persones es desinfecten o es llaven les mans amb regularitat i el 85% usen mascareta el màxim temps possible, segons reflectix la catorzena enquesta elaborada pel grup de treball ‘Data Science for Covid-19‘, dirigit per la comissionada de la Presidència per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, l’alacantina Nuria Oliver.

 

«La ciutadania ja va ser un exemple de responsabilitat en els moments més durs de la pandèmia, amb un elevat seguiment de les mesures de confinament, i ara torna a demostrar un alt compromís en el compliment de les mesures de prevenció», ha indicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer. «En tot cas, no podem baixar la guàrdia», ha afegit la responsable, ja que, «cal recordar que el virus seguix entre nosaltres i per a mantindre’l baix control és fonamental la implicació de tots, ser constants i seguir les indicacions d’higiene de mans, de distància interpersonal, usar mascareta i mantindre els espais ventilats».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’enquesta també mostra el seguiment d’altres comportaments socials per a previndre contagis. D’esta forma, el 83% de la població evita les situacions que puguen portar a una trobada amb un elevat nombre de persones i el 75% no saluda donant la mà, besos o abraçades a persones amb les que no conviu. També el 75% dels consultats manifesta que manté un distanciament físic interpersonal d’almenys un metre i mig, i un 68% assenyala que limita el nombre de persones amb les que té contacte pròxim.

 

Les respostes mostren un elevat ús del transport individual, de manera que el 71% usa el cotxe propi, mentres que el 55% es desplaça habitualment a peu, enfront del 20% que ho fa en transport públic. Quasi el 8% ha recorregut a la bicicleta o el patinet, i a penes el 4,6% ha triat el taxi o cotxes de lloguer amb conductor (VTC). Per part seua, un 1,3% diu que no s’ha desplaçat fora de sa casa.

 

Un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços

Respecte a les activitats que oferixen més seguretat, el 79% dels enquestats entén que la pràctica de deport de manera individual presenta baix risc de contagi. També un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços mantenint la distància de seguretat (72%). En l’extrem oposat, com menys segures, es consideren activitats com assistir a oficis religiosos amb restricció d’aforament (d’esta forma ho considera el 15,8%) i viatjar amb avió (8,9%).

 

El qüestionari, que compta amb més de 241.000 respostes acumulades, ha sigut dissenyat pel grup de treball liderat per Nuria Oliver, del que formen part persones expertes de la Universitat Jaume I, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Miguel Hernández, Universitat d’Alacant, CEU Cardenal Herrera i Fisabio. La catorzena enquesta sobre el coronavirus es va fer entre el 26 de juny i el 2 de juliol i es van obtindre 3.178 respostes de tota Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.