El 90% dels valencians assegura que se desinfecta les mans i el 85% usa mascareta de forma habitual

 

Nou de cada deu persones es desinfecten o es llaven les mans amb regularitat i el 85% usen mascareta el màxim temps possible, segons reflectix la catorzena enquesta elaborada pel grup de treball ‘Data Science for Covid-19‘, dirigit per la comissionada de la Presidència per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, l’alacantina Nuria Oliver.

 

«La ciutadania ja va ser un exemple de responsabilitat en els moments més durs de la pandèmia, amb un elevat seguiment de les mesures de confinament, i ara torna a demostrar un alt compromís en el compliment de les mesures de prevenció», ha indicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer. «En tot cas, no podem baixar la guàrdia», ha afegit la responsable, ja que, «cal recordar que el virus seguix entre nosaltres i per a mantindre’l baix control és fonamental la implicació de tots, ser constants i seguir les indicacions d’higiene de mans, de distància interpersonal, usar mascareta i mantindre els espais ventilats».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’enquesta també mostra el seguiment d’altres comportaments socials per a previndre contagis. D’esta forma, el 83% de la població evita les situacions que puguen portar a una trobada amb un elevat nombre de persones i el 75% no saluda donant la mà, besos o abraçades a persones amb les que no conviu. També el 75% dels consultats manifesta que manté un distanciament físic interpersonal d’almenys un metre i mig, i un 68% assenyala que limita el nombre de persones amb les que té contacte pròxim.

 

Les respostes mostren un elevat ús del transport individual, de manera que el 71% usa el cotxe propi, mentres que el 55% es desplaça habitualment a peu, enfront del 20% que ho fa en transport públic. Quasi el 8% ha recorregut a la bicicleta o el patinet, i a penes el 4,6% ha triat el taxi o cotxes de lloguer amb conductor (VTC). Per part seua, un 1,3% diu que no s’ha desplaçat fora de sa casa.

 

Un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços

Respecte a les activitats que oferixen més seguretat, el 79% dels enquestats entén que la pràctica de deport de manera individual presenta baix risc de contagi. També un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços mantenint la distància de seguretat (72%). En l’extrem oposat, com menys segures, es consideren activitats com assistir a oficis religiosos amb restricció d’aforament (d’esta forma ho considera el 15,8%) i viatjar amb avió (8,9%).

 

El qüestionari, que compta amb més de 241.000 respostes acumulades, ha sigut dissenyat pel grup de treball liderat per Nuria Oliver, del que formen part persones expertes de la Universitat Jaume I, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Miguel Hernández, Universitat d’Alacant, CEU Cardenal Herrera i Fisabio. La catorzena enquesta sobre el coronavirus es va fer entre el 26 de juny i el 2 de juliol i es van obtindre 3.178 respostes de tota Espanya.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.