El 90% dels valencians assegura que se desinfecta les mans i el 85% usa mascareta de forma habitual

 

Nou de cada deu persones es desinfecten o es llaven les mans amb regularitat i el 85% usen mascareta el màxim temps possible, segons reflectix la catorzena enquesta elaborada pel grup de treball ‘Data Science for Covid-19‘, dirigit per la comissionada de la Presidència per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, l’alacantina Nuria Oliver.

 

«La ciutadania ja va ser un exemple de responsabilitat en els moments més durs de la pandèmia, amb un elevat seguiment de les mesures de confinament, i ara torna a demostrar un alt compromís en el compliment de les mesures de prevenció», ha indicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer. «En tot cas, no podem baixar la guàrdia», ha afegit la responsable, ja que, «cal recordar que el virus seguix entre nosaltres i per a mantindre’l baix control és fonamental la implicació de tots, ser constants i seguir les indicacions d’higiene de mans, de distància interpersonal, usar mascareta i mantindre els espais ventilats».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’enquesta també mostra el seguiment d’altres comportaments socials per a previndre contagis. D’esta forma, el 83% de la població evita les situacions que puguen portar a una trobada amb un elevat nombre de persones i el 75% no saluda donant la mà, besos o abraçades a persones amb les que no conviu. També el 75% dels consultats manifesta que manté un distanciament físic interpersonal d’almenys un metre i mig, i un 68% assenyala que limita el nombre de persones amb les que té contacte pròxim.

 

Les respostes mostren un elevat ús del transport individual, de manera que el 71% usa el cotxe propi, mentres que el 55% es desplaça habitualment a peu, enfront del 20% que ho fa en transport públic. Quasi el 8% ha recorregut a la bicicleta o el patinet, i a penes el 4,6% ha triat el taxi o cotxes de lloguer amb conductor (VTC). Per part seua, un 1,3% diu que no s’ha desplaçat fora de sa casa.

 

Un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços

Respecte a les activitats que oferixen més seguretat, el 79% dels enquestats entén que la pràctica de deport de manera individual presenta baix risc de contagi. També un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços mantenint la distància de seguretat (72%). En l’extrem oposat, com menys segures, es consideren activitats com assistir a oficis religiosos amb restricció d’aforament (d’esta forma ho considera el 15,8%) i viatjar amb avió (8,9%).

 

El qüestionari, que compta amb més de 241.000 respostes acumulades, ha sigut dissenyat pel grup de treball liderat per Nuria Oliver, del que formen part persones expertes de la Universitat Jaume I, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Miguel Hernández, Universitat d’Alacant, CEU Cardenal Herrera i Fisabio. La catorzena enquesta sobre el coronavirus es va fer entre el 26 de juny i el 2 de juliol i es van obtindre 3.178 respostes de tota Espanya.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.