15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La variant de Cullera posa fi al punt negre més mortal de tota Espanya

 

Esta setmana ha entrat en funcionament la variant Cullera-Favara de l’A-38, en la comarca de la Ribera (València). Amb la seua obertura al trànsit es posarà fi al tram de carretera de tota la xarxa viària de l’Estat espanyol que, pràcticament, ha liderat durant els últims anys les estadístiques més negres pel que fa al número de morts o ferits greus per accident.

 

L’obertura suposa la inversió més gran en matèria d’infraestructures mai feta en Cullera i en la Ribera per part del Govern espanyol. El nou tram permet, no sols millorar la seguretat viària, sinó que des d’ara Cullera dispose d’una entrada sud d’un tram d’autovia que substituïx l’antic i mortífer traçat de l’N-332.

 

El nou accés ajudarà a descongestionar l’entrada nord, fins ara l’única possible al municipi des de l’autovia, fet que provocava retencions quilomètriques cada volta que Cullera experimentava una visita massiva de visitants.

 

Accés directe a les platges

L’accés sud també evitarà que s’haja de creuar tota la localitat per a accedir a les platges per part dels cotxes, els que fins ara no han tingut molta més opció que l’entrada nord per a accedir a la circumval·lació interna de la ciutat que porta a les platges.

 

L’alcalde de la localitat, Jordi Mayor ha assenyalat que l’obertura del nou tram de l’A-38 «permet a Cullera ser la segona ciutat de rellevància turística de la província que ja disposa d’accessos directes tant per al nord com pel sud a través d’autovia gratuïta».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.