La variant de Cullera posa fi al punt negre més mortal de tota Espanya

 

Esta setmana ha entrat en funcionament la variant Cullera-Favara de l’A-38, en la comarca de la Ribera (València). Amb la seua obertura al trànsit es posarà fi al tram de carretera de tota la xarxa viària de l’Estat espanyol que, pràcticament, ha liderat durant els últims anys les estadístiques més negres pel que fa al número de morts o ferits greus per accident.

 

L’obertura suposa la inversió més gran en matèria d’infraestructures mai feta en Cullera i en la Ribera per part del Govern espanyol. El nou tram permet, no sols millorar la seguretat viària, sinó que des d’ara Cullera dispose d’una entrada sud d’un tram d’autovia que substituïx l’antic i mortífer traçat de l’N-332.

 

El nou accés ajudarà a descongestionar l’entrada nord, fins ara l’única possible al municipi des de l’autovia, fet que provocava retencions quilomètriques cada volta que Cullera experimentava una visita massiva de visitants.

 

Accés directe a les platges

L’accés sud també evitarà que s’haja de creuar tota la localitat per a accedir a les platges per part dels cotxes, els que fins ara no han tingut molta més opció que l’entrada nord per a accedir a la circumval·lació interna de la ciutat que porta a les platges.

 

L’alcalde de la localitat, Jordi Mayor ha assenyalat que l’obertura del nou tram de l’A-38 «permet a Cullera ser la segona ciutat de rellevància turística de la província que ja disposa d’accessos directes tant per al nord com pel sud a través d’autovia gratuïta».

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.