13.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Estàs vivint de lloguer?: Això t’interessa

Els propietaris d’un habitatge llogat hauran de comunicar als inquilins que habiten en ella, amb quatre mesos d’antelació, i no amb 30 dies com fins ara, que no renoven el contracte de lloguer de la casa a la seua finalització després de 5 o 7 anys de lloguer, si l’arrendador és una persona jurídica.

Els amos hauran de realitzar la notificació amb quatre mesos d’antelació i amb dos si es tracta de l’inquilí (arrendatari). Si el propietari no avisa en eixe període de temps, l’inquilí podrà prorrogar el lloguer fins a 3 anys, segons recull el Reial decret llei 7/2019 de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer.

Tot això llevat que l’arrendatari manifeste a l’arrendador, amb un mes d’antelació a la data de terminació de qualsevol de les anualitats, la seua voluntat de no renovar el contracte.

Quan és l’inquilí el que no avisa al propietari amb dos mesos d’antelació que no renovarà, corre el risc que el contracte es prorrogue un altre any, que haurà de complir o assumir la penalització.

Esta mesura està en vigor en tots els contractes de lloguer signats a partir del 6 de març de 2019.

Si la comunicació es produeix fora de termini, provocarà que part dels contractes de lloguer vagen a passar a durar fins a 8 anys, en el cas de propietaris particulars, i 10 anys en el cas d’arrendadors persones jurídiques.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni a petició d’un grup de víctimes

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni a petició d'una associació de víctimes que exercix l'acusació particular.

CCOO alerta de 300 dies d’espera en dependència i 16.000 persones sense prestació en la Comunitat Valenciana

El sindicat advertix de demores mitjanes de 300 dies, 120 per damunt del màxim legal, i de 16.000 persones pendents d'ajuda. La Generalitat replica amb més pressupost i una reducció del 28,6% de la llista.

Cuenca accepta que la jutgessa consulte si és possible recuperar els seus missatges de WhatsApp amb Mazón del 29-O

José Manuel Cuenca ha acceptat que es consulte a la Generalitat si poden recuperar-se els seus missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón del 29-O i, si és viable, que se li demane consentiment per a incorporar-los a la causa per la DANA. La jutgessa i el fiscal han rebutjat imputar-li al no tindre comandament en la gestió de l'emergència.

El preu del torró puja un 16% per l’alça de l’ametla i l’ou, segons l’OCU

El torró tradicional ha encarit un 15,95% i costa de mitjana 23 euros/kg. La pujada s'ha concentrat en les marques de fabricant i s'explica per l'alça d'ametla i ou.

La UE continua negociant les quotes de 2026 després d’una primera proposta sense avanços per a Espanya

Els ministres de Pesca de la UE encaren una altra jornada per a tancar les possibilitats de 2026 a Atlàntic i els dies de pesca al Mediterrani. La primera proposta de compromís aporta pocs avanços per a Espanya, que busca marge al Mediterrani i solucions per al verat davant la falta d'acord amb els Estats costaners.

Avís taronja per pluges de 40 litres en una hora en el sud de València el diumenge

Aemet ha establit l'avís taronja per 40 l/m² en una hora este diumenge a la vesprada en el sud de València. S'espera un cap de setmana plujós, fred i amb tempestes.

El PSOE es reafirma a esgotar la legislatura i defén que el Govern funciona bé

Rebeca Torró ha reiterat que l'Executiu 'governa i funciona bé' i que respon 'amb absoluta contundència' als casos que l'oposició esgrimix per a demanar eleccions.

La vaga de metges culmina quatre jornades amb una manifestació a València

Quatre jornades d'atur mèdic es tanquen hui amb una marxa a les 19 hores a València. La negociació amb Sanitat seguix oberta després d'una reunió sense acord.