Estàs vivint de lloguer?: Això t’interessa

Els propietaris d’un habitatge llogat hauran de comunicar als inquilins que habiten en ella, amb quatre mesos d’antelació, i no amb 30 dies com fins ara, que no renoven el contracte de lloguer de la casa a la seua finalització després de 5 o 7 anys de lloguer, si l’arrendador és una persona jurídica.

Els amos hauran de realitzar la notificació amb quatre mesos d’antelació i amb dos si es tracta de l’inquilí (arrendatari). Si el propietari no avisa en eixe període de temps, l’inquilí podrà prorrogar el lloguer fins a 3 anys, segons recull el Reial decret llei 7/2019 de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer.

Tot això llevat que l’arrendatari manifeste a l’arrendador, amb un mes d’antelació a la data de terminació de qualsevol de les anualitats, la seua voluntat de no renovar el contracte.

Quan és l’inquilí el que no avisa al propietari amb dos mesos d’antelació que no renovarà, corre el risc que el contracte es prorrogue un altre any, que haurà de complir o assumir la penalització.

Esta mesura està en vigor en tots els contractes de lloguer signats a partir del 6 de març de 2019.

Si la comunicació es produeix fora de termini, provocarà que part dels contractes de lloguer vagen a passar a durar fins a 8 anys, en el cas de propietaris particulars, i 10 anys en el cas d’arrendadors persones jurídiques.

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.