Estàs vivint de lloguer?: Això t’interessa

Els propietaris d’un habitatge llogat hauran de comunicar als inquilins que habiten en ella, amb quatre mesos d’antelació, i no amb 30 dies com fins ara, que no renoven el contracte de lloguer de la casa a la seua finalització després de 5 o 7 anys de lloguer, si l’arrendador és una persona jurídica.

Els amos hauran de realitzar la notificació amb quatre mesos d’antelació i amb dos si es tracta de l’inquilí (arrendatari). Si el propietari no avisa en eixe període de temps, l’inquilí podrà prorrogar el lloguer fins a 3 anys, segons recull el Reial decret llei 7/2019 de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer.

Tot això llevat que l’arrendatari manifeste a l’arrendador, amb un mes d’antelació a la data de terminació de qualsevol de les anualitats, la seua voluntat de no renovar el contracte.

Quan és l’inquilí el que no avisa al propietari amb dos mesos d’antelació que no renovarà, corre el risc que el contracte es prorrogue un altre any, que haurà de complir o assumir la penalització.

Esta mesura està en vigor en tots els contractes de lloguer signats a partir del 6 de març de 2019.

Si la comunicació es produeix fora de termini, provocarà que part dels contractes de lloguer vagen a passar a durar fins a 8 anys, en el cas de propietaris particulars, i 10 anys en el cas d’arrendadors persones jurídiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.

Morant creu que Abascal exigix a Feijóo el model Mazón per a pactar a Aragó i Extremadura: sí a tot

Diana Morant ha acusat a Vox de voler replicar a Aragó i Extremadura el 'model Mazón' aplicat en la Comunitat Valenciana, basat en 'el fet que és tot que sí' i 'gratitud immensa'. Com a exemple, ha citat la reprovació fallida de l'alcalde d'Alacant, on Vox va demanar la seua dimissió però el va recolzar en la votació.