Estàs vivint de lloguer?: Això t’interessa

Els propietaris d’un habitatge llogat hauran de comunicar als inquilins que habiten en ella, amb quatre mesos d’antelació, i no amb 30 dies com fins ara, que no renoven el contracte de lloguer de la casa a la seua finalització després de 5 o 7 anys de lloguer, si l’arrendador és una persona jurídica.

Els amos hauran de realitzar la notificació amb quatre mesos d’antelació i amb dos si es tracta de l’inquilí (arrendatari). Si el propietari no avisa en eixe període de temps, l’inquilí podrà prorrogar el lloguer fins a 3 anys, segons recull el Reial decret llei 7/2019 de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer.

Tot això llevat que l’arrendatari manifeste a l’arrendador, amb un mes d’antelació a la data de terminació de qualsevol de les anualitats, la seua voluntat de no renovar el contracte.

Quan és l’inquilí el que no avisa al propietari amb dos mesos d’antelació que no renovarà, corre el risc que el contracte es prorrogue un altre any, que haurà de complir o assumir la penalització.

Esta mesura està en vigor en tots els contractes de lloguer signats a partir del 6 de març de 2019.

Si la comunicació es produeix fora de termini, provocarà que part dels contractes de lloguer vagen a passar a durar fins a 8 anys, en el cas de propietaris particulars, i 10 anys en el cas d’arrendadors persones jurídiques.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.
FILMOTECA D'ESTIU