Estàs vivint de lloguer?: Això t’interessa

Els propietaris d’un habitatge llogat hauran de comunicar als inquilins que habiten en ella, amb quatre mesos d’antelació, i no amb 30 dies com fins ara, que no renoven el contracte de lloguer de la casa a la seua finalització després de 5 o 7 anys de lloguer, si l’arrendador és una persona jurídica.

Els amos hauran de realitzar la notificació amb quatre mesos d’antelació i amb dos si es tracta de l’inquilí (arrendatari). Si el propietari no avisa en eixe període de temps, l’inquilí podrà prorrogar el lloguer fins a 3 anys, segons recull el Reial decret llei 7/2019 de mesures urgents en matèria d’habitatge i lloguer.

Tot això llevat que l’arrendatari manifeste a l’arrendador, amb un mes d’antelació a la data de terminació de qualsevol de les anualitats, la seua voluntat de no renovar el contracte.

Quan és l’inquilí el que no avisa al propietari amb dos mesos d’antelació que no renovarà, corre el risc que el contracte es prorrogue un altre any, que haurà de complir o assumir la penalització.

Esta mesura està en vigor en tots els contractes de lloguer signats a partir del 6 de març de 2019.

Si la comunicació es produeix fora de termini, provocarà que part dels contractes de lloguer vagen a passar a durar fins a 8 anys, en el cas de propietaris particulars, i 10 anys en el cas d’arrendadors persones jurídiques.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.