Puig reafirma la voluntat d’acollir a afganesos que fugen del terror

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reafirmat aquest dimecres que la voluntat de la Comunitat Valenciana és acollir a totes les persones que estan “fugint del terror” a l’Afganistan, encara que ha remarcat que el Govern és qui ha de canalitzar la recepció “i la Unió Europea ha d’assumir la seua responsabilitat”.

 

“La nostra posició sempre és la mateixa davant una crisi humanitària”, ha asseverat en roda de premsa, recordant que la vicepresidenta i consellera de Política Inclusives, Mónica Oltra, ja “va dir amb total claredat” aquest dimarts que el govern valencià oferirà els seus recursos i les seues “mans” per a ajudar a trobar un refugi segur als afganesos després de l’arribada dels talibans.

 

A partir d’ací, Puig ha garantit la disposició de cooperar perquè “cap persona que fuja es quede sense suport” i ha apuntat al Govern com a responsable d’organitzar l’acolliment a Espanya i a la UE perquè “ha d’assumir la seua responsabilitat”. I ha resolt: “La voluntat la va explicar la vicepresidenta i no tinc res més a dir”.

 

Oltra, també portaveu de govern i present en la roda de premsa sobre un pla d’acció en salut mental, va posar l’accent que la Comunitat és terra d’acolliment des de 2015, ja siga per a persones que “es llancen del Mediterrani o ara mateix d’un règim talibà que no respecta els drets humans”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.