Puig reafirma la voluntat d’acollir a afganesos que fugen del terror

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reafirmat aquest dimecres que la voluntat de la Comunitat Valenciana és acollir a totes les persones que estan “fugint del terror” a l’Afganistan, encara que ha remarcat que el Govern és qui ha de canalitzar la recepció “i la Unió Europea ha d’assumir la seua responsabilitat”.

 

“La nostra posició sempre és la mateixa davant una crisi humanitària”, ha asseverat en roda de premsa, recordant que la vicepresidenta i consellera de Política Inclusives, Mónica Oltra, ja “va dir amb total claredat” aquest dimarts que el govern valencià oferirà els seus recursos i les seues “mans” per a ajudar a trobar un refugi segur als afganesos després de l’arribada dels talibans.

 

A partir d’ací, Puig ha garantit la disposició de cooperar perquè “cap persona que fuja es quede sense suport” i ha apuntat al Govern com a responsable d’organitzar l’acolliment a Espanya i a la UE perquè “ha d’assumir la seua responsabilitat”. I ha resolt: “La voluntat la va explicar la vicepresidenta i no tinc res més a dir”.

 

Oltra, també portaveu de govern i present en la roda de premsa sobre un pla d’acció en salut mental, va posar l’accent que la Comunitat és terra d’acolliment des de 2015, ja siga per a persones que “es llancen del Mediterrani o ara mateix d’un règim talibà que no respecta els drets humans”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.