14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Puig reafirma la voluntat d’acollir a afganesos que fugen del terror

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reafirmat aquest dimecres que la voluntat de la Comunitat Valenciana és acollir a totes les persones que estan “fugint del terror” a l’Afganistan, encara que ha remarcat que el Govern és qui ha de canalitzar la recepció “i la Unió Europea ha d’assumir la seua responsabilitat”.

 

“La nostra posició sempre és la mateixa davant una crisi humanitària”, ha asseverat en roda de premsa, recordant que la vicepresidenta i consellera de Política Inclusives, Mónica Oltra, ja “va dir amb total claredat” aquest dimarts que el govern valencià oferirà els seus recursos i les seues “mans” per a ajudar a trobar un refugi segur als afganesos després de l’arribada dels talibans.

 

A partir d’ací, Puig ha garantit la disposició de cooperar perquè “cap persona que fuja es quede sense suport” i ha apuntat al Govern com a responsable d’organitzar l’acolliment a Espanya i a la UE perquè “ha d’assumir la seua responsabilitat”. I ha resolt: “La voluntat la va explicar la vicepresidenta i no tinc res més a dir”.

 

Oltra, també portaveu de govern i present en la roda de premsa sobre un pla d’acció en salut mental, va posar l’accent que la Comunitat és terra d’acolliment des de 2015, ja siga per a persones que “es llancen del Mediterrani o ara mateix d’un règim talibà que no respecta els drets humans”.

Últimes notícies

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.