Puig reafirma la voluntat d’acollir a afganesos que fugen del terror

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reafirmat aquest dimecres que la voluntat de la Comunitat Valenciana és acollir a totes les persones que estan «fugint del terror» a l’Afganistan, encara que ha remarcat que el Govern és qui ha de canalitzar la recepció «i la Unió Europea ha d’assumir la seua responsabilitat».

 

«La nostra posició sempre és la mateixa davant una crisi humanitària», ha asseverat en roda de premsa, recordant que la vicepresidenta i consellera de Política Inclusives, Mónica Oltra, ja «va dir amb total claredat» aquest dimarts que el govern valencià oferirà els seus recursos i les seues «mans» per a ajudar a trobar un refugi segur als afganesos després de l’arribada dels talibans.

 

A partir d’ací, Puig ha garantit la disposició de cooperar perquè «cap persona que fuja es quede sense suport» i ha apuntat al Govern com a responsable d’organitzar l’acolliment a Espanya i a la UE perquè «ha d’assumir la seua responsabilitat». I ha resolt: «La voluntat la va explicar la vicepresidenta i no tinc res més a dir».

 

Oltra, també portaveu de govern i present en la roda de premsa sobre un pla d’acció en salut mental, va posar l’accent que la Comunitat és terra d’acolliment des de 2015, ja siga per a persones que «es llancen del Mediterrani o ara mateix d’un règim talibà que no respecta els drets humans».

Últimes notícies

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.