Puig reafirma la voluntat d’acollir a afganesos que fugen del terror

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha reafirmat aquest dimecres que la voluntat de la Comunitat Valenciana és acollir a totes les persones que estan “fugint del terror” a l’Afganistan, encara que ha remarcat que el Govern és qui ha de canalitzar la recepció “i la Unió Europea ha d’assumir la seua responsabilitat”.

 

“La nostra posició sempre és la mateixa davant una crisi humanitària”, ha asseverat en roda de premsa, recordant que la vicepresidenta i consellera de Política Inclusives, Mónica Oltra, ja “va dir amb total claredat” aquest dimarts que el govern valencià oferirà els seus recursos i les seues “mans” per a ajudar a trobar un refugi segur als afganesos després de l’arribada dels talibans.

 

A partir d’ací, Puig ha garantit la disposició de cooperar perquè “cap persona que fuja es quede sense suport” i ha apuntat al Govern com a responsable d’organitzar l’acolliment a Espanya i a la UE perquè “ha d’assumir la seua responsabilitat”. I ha resolt: “La voluntat la va explicar la vicepresidenta i no tinc res més a dir”.

 

Oltra, també portaveu de govern i present en la roda de premsa sobre un pla d’acció en salut mental, va posar l’accent que la Comunitat és terra d’acolliment des de 2015, ja siga per a persones que “es llancen del Mediterrani o ara mateix d’un règim talibà que no respecta els drets humans”.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.