10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Éssers estranys aterren en Xirivella per a fer les seues compres de Nadal

 

Este cap de setmana, un trio d’éssers estranys ha visitat Xirivella, en la comarca de l’Horta de València (València), per a fer les seues compres de Nadal. Un astronauta, una aviadora d’una altra època i una escaladora acabada d’aterrar de l’Everest han recorregut la localitat per a comprovar l’excel·lència dels més de 400 negocis i establiments comercials oberts al públic.

 

La seua visita forma part de l’ambiciosa campanya de suport al comerç local impulsada pel consistori de Xirivella en este tram final d’any. El concepte creatiu incidix en la qualitat i varietat de l’oferta local, i ironitza sobre el titànic esforç que a vegades duem a terme per a adquirir el mateix producte o servici que ens oferix el comerciant del barri.

 

«En el fons és tan senzill com l’eslògan triat per a la campanya: no cal anar a la lluna, creuar l’oceà o escalar l’Everest per a trobar el que cerques i al preu que vols», reflexiona Isabel Torres, regidora de Comerç.

 

Més de 400 negocis oberts al públic

«Descartar el comerç local únicament per prejudicis comporta serioses conseqüències per al nostre entorn vital, degrada la vida de barri i atempta contra la supervivència de centenars de famílies. Anime a la població a redescobrir el seu comerç i a comprovar que, en moltes ocasions, supera en preu i qualitat qualsevol altra opció», assegura Torres.

Amb una població pròxima als 30.000 habitants censats, Xirivella compta amb més de 400 establiments i servicis oberts al públic. L’acció promocional coincidirà en el temps amb la campanya ‘20×50’, una iniciativa municipal que, en breu, posarà en circulació centenars de targetes regal per valor de 50 euros per a afermar la relació entre públic i comerciants.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.