19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Xirivella rep 934.2600 euros per a set projectes dins del Pla d’Inversions de la Diputació de València

 

L’Ajuntament de Xirivella, en l’Horta de València, ha rebut un total de 934.266 euros per a fer diverses actuacions a càrrec del Pla d’Inversions de la Diputació de València 2020-2021, un programa d’ajudes dirigides a tots els municipis valencians per tal d’ajudar-los en la millora de les seues infraestructures i servicis.

 

L’equip de govern (PSPV-PSOE-PODEM) ha decidit invertir-los en set projectes que continuaran l’aposta per l’eficiència energètica, la sostenibilitat i l’accessibilitat, a demés d’acometre algunes intervencions urgents.

 

Una de les inversions més destacades és la construcció del magatzem de la brigada d’obres, una actuació que permetrà fer una nau destinada a magatzem municipal i dependències per a la brigada d’obres de superfície aproximada de 750 m², en la que s’invertiran un total de 525.000 euros.

 

El consistori invertirà 200.000 euros en la millora de l’accessibilitat dels carrers dels Reis Catòlics, Lepant, Mediterrani, els Àngels, Comercial i l’avinguda de la Pau. L’actuació comporta la necessitat de plantejar propostes globals per a afavorir i potenciar la mobilitat per als vianants.

 

Una altra actuació urbanística destacada, que correra a càrrec del Pla d’Inversions amb un pressupost de 108.000 euros, serà el projecte de modernització i renovació d’infraestructura d’enllumenat públic amb mesures d’eficiència energètica i lluminàries amb tecnologia LED en l’avinguda de la Mare de Déu dels Desemparats, Art Major de la Seda, Riu Túria i l’aparcament de l’antiga estació de FFCC.

 

Destaca també la millora del paviment i jocs de les places de la Petanca, l’Alqueria Nova i avinguda de la Constitució davant de l’Estació de les Alqueries, amb una dotació de 60.000 euros, i l’adequació d’una vivenda social, que comptarà amb una quantitat de 50.000 euros.

 

Es destinen també 27.317 euros a la redacció d’un Pla d´Actuació Urbà Municipal que dissenyarà les línies estratègiques de les accions municipals incorporant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establits en l’agenda 2030.

 

Completa les actuacions el projecte d’execució de reparacions en la coberta de l’edifici municipal  —situat en la travessia de Jaume Roig número 2— per a reparar els danys produïts per filtracions de la coberta de l’edifici. Esta intervenció suposarà una inversió de 19.817 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.