16 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Xirivella rep 934.2600 euros per a set projectes dins del Pla d’Inversions de la Diputació de València

 

L’Ajuntament de Xirivella, en l’Horta de València, ha rebut un total de 934.266 euros per a fer diverses actuacions a càrrec del Pla d’Inversions de la Diputació de València 2020-2021, un programa d’ajudes dirigides a tots els municipis valencians per tal d’ajudar-los en la millora de les seues infraestructures i servicis.

 

L’equip de govern (PSPV-PSOE-PODEM) ha decidit invertir-los en set projectes que continuaran l’aposta per l’eficiència energètica, la sostenibilitat i l’accessibilitat, a demés d’acometre algunes intervencions urgents.

 

Una de les inversions més destacades és la construcció del magatzem de la brigada d’obres, una actuació que permetrà fer una nau destinada a magatzem municipal i dependències per a la brigada d’obres de superfície aproximada de 750 m², en la que s’invertiran un total de 525.000 euros.

 

El consistori invertirà 200.000 euros en la millora de l’accessibilitat dels carrers dels Reis Catòlics, Lepant, Mediterrani, els Àngels, Comercial i l’avinguda de la Pau. L’actuació comporta la necessitat de plantejar propostes globals per a afavorir i potenciar la mobilitat per als vianants.

 

Una altra actuació urbanística destacada, que correra a càrrec del Pla d’Inversions amb un pressupost de 108.000 euros, serà el projecte de modernització i renovació d’infraestructura d’enllumenat públic amb mesures d’eficiència energètica i lluminàries amb tecnologia LED en l’avinguda de la Mare de Déu dels Desemparats, Art Major de la Seda, Riu Túria i l’aparcament de l’antiga estació de FFCC.

 

Destaca també la millora del paviment i jocs de les places de la Petanca, l’Alqueria Nova i avinguda de la Constitució davant de l’Estació de les Alqueries, amb una dotació de 60.000 euros, i l’adequació d’una vivenda social, que comptarà amb una quantitat de 50.000 euros.

 

Es destinen també 27.317 euros a la redacció d’un Pla d´Actuació Urbà Municipal que dissenyarà les línies estratègiques de les accions municipals incorporant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establits en l’agenda 2030.

 

Completa les actuacions el projecte d’execució de reparacions en la coberta de l’edifici municipal  —situat en la travessia de Jaume Roig número 2— per a reparar els danys produïts per filtracions de la coberta de l’edifici. Esta intervenció suposarà una inversió de 19.817 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.