15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Zaplana segueix ingressat i la seua família lamenta el sofriment al no poder veure’l

 

L’expresident de la Generalitat i exministre Eduardo Zaplana segueix ingressat a l’Hospital La Fe de València per cinqué dia consecutiu mentre la seua família lamenta el sofriment que pateix al no poder veure’l. Així ho han confirmat a Efe fonts sanitàries i de la defensa del també expresident del PP i exdirectiu de Telefónica, després de la confusió que s’ha generat aquest dissabte per la difusió en xarxes socials de la seua possible defunció.

Zaplana es troba aïllat en el citat hospital, tant per la seua condició de detingut com per la seua situació sanitària, per la qual cosa els seus familiars no poden visitar-li. L’ex polític popular està sent tractat en La Fe perquè la deterioració que pateix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga “irreversible”, segons van explicar aquest divendres a Efe fonts del seu defensa.

Eduardo Zaplana porta sis mesos a la presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erm, que segueix sota secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València. “El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans”, van afegir les mateixes fonts.

Cada quinze dies sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que pateix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la. No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha “alarmat” tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés sengles informes “bastant coincidents”, segons la fonts del seu defensa, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

Arran d’un tuit del Partit Popular, el dijous es van succeir en les xarxes socials les peticions de “humanitat” -procedents de dirigents polítics de diferents signe- perquè el expresident siga tractat de la seua malaltia en un hospital i no en la presó

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.