Zaplana segueix ingressat i la seua família lamenta el sofriment al no poder veure’l

 

L’expresident de la Generalitat i exministre Eduardo Zaplana segueix ingressat a l’Hospital La Fe de València per cinqué dia consecutiu mentre la seua família lamenta el sofriment que pateix al no poder veure’l. Així ho han confirmat a Efe fonts sanitàries i de la defensa del també expresident del PP i exdirectiu de Telefónica, després de la confusió que s’ha generat aquest dissabte per la difusió en xarxes socials de la seua possible defunció.

Zaplana es troba aïllat en el citat hospital, tant per la seua condició de detingut com per la seua situació sanitària, per la qual cosa els seus familiars no poden visitar-li. L’ex polític popular està sent tractat en La Fe perquè la deterioració que pateix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons van explicar aquest divendres a Efe fonts del seu defensa.

Eduardo Zaplana porta sis mesos a la presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erm, que segueix sota secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València. «El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans», van afegir les mateixes fonts.

Cada quinze dies sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que pateix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la. No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés sengles informes «bastant coincidents», segons la fonts del seu defensa, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

Arran d’un tuit del Partit Popular, el dijous es van succeir en les xarxes socials les peticions de «humanitat» -procedents de dirigents polítics de diferents signe- perquè el expresident siga tractat de la seua malaltia en un hospital i no en la presó

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU