2.6 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Zaplana segueix ingressat i la seua família lamenta el sofriment al no poder veure’l

 

L’expresident de la Generalitat i exministre Eduardo Zaplana segueix ingressat a l’Hospital La Fe de València per cinqué dia consecutiu mentre la seua família lamenta el sofriment que pateix al no poder veure’l. Així ho han confirmat a Efe fonts sanitàries i de la defensa del també expresident del PP i exdirectiu de Telefónica, després de la confusió que s’ha generat aquest dissabte per la difusió en xarxes socials de la seua possible defunció.

Zaplana es troba aïllat en el citat hospital, tant per la seua condició de detingut com per la seua situació sanitària, per la qual cosa els seus familiars no poden visitar-li. L’ex polític popular està sent tractat en La Fe perquè la deterioració que pateix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga “irreversible”, segons van explicar aquest divendres a Efe fonts del seu defensa.

Eduardo Zaplana porta sis mesos a la presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erm, que segueix sota secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València. “El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans”, van afegir les mateixes fonts.

Cada quinze dies sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que pateix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la. No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha “alarmat” tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés sengles informes “bastant coincidents”, segons la fonts del seu defensa, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

Arran d’un tuit del Partit Popular, el dijous es van succeir en les xarxes socials les peticions de “humanitat” -procedents de dirigents polítics de diferents signe- perquè el expresident siga tractat de la seua malaltia en un hospital i no en la presó

Últimes notícies

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.

Sanitat aconsella abrigar-se per capes i apagar estufes a la nit davant els dies més freds

Sanitat recomana abrigar-se per capes, protegir cap, mans i peus i apagar estufes a la nit per a previndre problemes de salut per les baixes temperatures. També demana ventilar, hidratar-se, evitar l'alcohol i seguir les alertes, amb èmfasi en la vacunació antigripal

Acaçar i assetjar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana explica les diferències entre estes dos paraules i com emprar-les correctament

La Associació per la Coeducació denúncia que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere a les aules

La Associació per la Coeducació ha advertit que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere i reduïx la coeducació a un paper testimonial. També ha alertat de la falta de recursos i de l'ús indiscriminat de la mediació en contextos de desigualtat.

La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el 15 de gener el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado en el Palau de la Generalitat. L'organització confia en la presència de González, pendent de la situació a Veneçuela.