Adeu a les mascaretes en centres sanitaris i farmàcies

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el fi de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus que el Govern va declarar ja fa més de tres anys, aquell 14 de març del 2020 quan es va decretar l’Estat d’alarma i que posteriorment s’ha anat adaptant a la situació epidemiològica.

L’última escletxa que quedava vigent de les mesures de prevenció, l’ús obligatori de mascareta a centres sanitaris, sociosanitaris i establiments sanitaris com farmàcies o dentistes desapareixerà a partir de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) -previsiblement este dimecres o dijous- del decret aprovat este dimarts pel Govern.

Una vegada publicat al BOE, les mascaretes passaran a ser recomanables i fins i tot “altament recomanables” a determinats entorns amb persones vulnerables i en cas de símptomes d’infecció respiratòria.

Així mateix, es compleix la retirada amb gairebé caràcter general excepte en espais vulnerables com les zones d’Oncologia, les UCI, els quiròfans o les Urgències, o on es troben pacients crítics o immunodeprimits, on el personal sanitari ja recomanava utilitzar la mascareta amb anterioritat a la irrupció de la pandèmia.

El ministre de Sanitat, José Miñones, ha explicat que “encara que la malaltia segueix present, ja no suposa una crisi sanitària«, ha resumit per donar per finalitzada la situació d’emergència, una decisió que s’ha pres amb el suport dels especialistes en Salut Pública i després d’escoltar l’informe tècnic favorable dels experts del Centre de Coordinació d´Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), liderats pel doctor Fernando Simón.

El ministre també s’ha referit a la vacuna contra la covid desenvolupada a Espanya per l’empresa Hipra, de la qual ha dit que suposa «un altre dels grans avenços d’este any que permet afrontar amb més seguretat el futur i altres possibles crisis sanitàries».

La fi de les mascaretes

Fa quatre mesos, el 8 de febrer, Espanya va deixar de ser l’únic país d’Europa que mantenia l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes als transports públics.

La retirada de les mascaretes als transports es va produir gairebé un any després que el seu ús deixara de ser obligatori a l’exterior, mesura aprovada el 10 de febrer 2022, i uns mesos més tard (el 20 d’abril del 2022) que ja no s’utilitze als espais interiors.

Ara, els espanyols també podran no fer servir la mascareta a les farmàcies i als centres sanitaris, cosa que han hagut de fer durant tota la pandèmia de covid-19. Amb la mesura que aprovarà el Govern este divendres, s’acaba gairebé de facto amb totes les restriccions que es van imposar amb l’esclat del virus ja fa més de tres anys.

Amb l’aixecament d’esta última mesura que quedava, la població espanyola recupera totalment la normalitat prepandèmica de ja fa més de tres anys.

Amb tot, Miñones ha apel·lat al “sentit comú” i ha recordat que el seu ús continua sent una recomanació per a les persones amb símptomes d’infecció respiratòria -siga covid, grip o un refredat-.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.