Adeu a les mascaretes en centres sanitaris i farmàcies

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el fi de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus que el Govern va declarar ja fa més de tres anys, aquell 14 de març del 2020 quan es va decretar l’Estat d’alarma i que posteriorment s’ha anat adaptant a la situació epidemiològica.

L’última escletxa que quedava vigent de les mesures de prevenció, l’ús obligatori de mascareta a centres sanitaris, sociosanitaris i establiments sanitaris com farmàcies o dentistes desapareixerà a partir de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) -previsiblement este dimecres o dijous- del decret aprovat este dimarts pel Govern.

Una vegada publicat al BOE, les mascaretes passaran a ser recomanables i fins i tot “altament recomanables” a determinats entorns amb persones vulnerables i en cas de símptomes d’infecció respiratòria.

Així mateix, es compleix la retirada amb gairebé caràcter general excepte en espais vulnerables com les zones d’Oncologia, les UCI, els quiròfans o les Urgències, o on es troben pacients crítics o immunodeprimits, on el personal sanitari ja recomanava utilitzar la mascareta amb anterioritat a la irrupció de la pandèmia.

El ministre de Sanitat, José Miñones, ha explicat que “encara que la malaltia segueix present, ja no suposa una crisi sanitària«, ha resumit per donar per finalitzada la situació d’emergència, una decisió que s’ha pres amb el suport dels especialistes en Salut Pública i després d’escoltar l’informe tècnic favorable dels experts del Centre de Coordinació d´Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), liderats pel doctor Fernando Simón.

El ministre també s’ha referit a la vacuna contra la covid desenvolupada a Espanya per l’empresa Hipra, de la qual ha dit que suposa «un altre dels grans avenços d’este any que permet afrontar amb més seguretat el futur i altres possibles crisis sanitàries».

La fi de les mascaretes

Fa quatre mesos, el 8 de febrer, Espanya va deixar de ser l’únic país d’Europa que mantenia l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes als transports públics.

La retirada de les mascaretes als transports es va produir gairebé un any després que el seu ús deixara de ser obligatori a l’exterior, mesura aprovada el 10 de febrer 2022, i uns mesos més tard (el 20 d’abril del 2022) que ja no s’utilitze als espais interiors.

Ara, els espanyols també podran no fer servir la mascareta a les farmàcies i als centres sanitaris, cosa que han hagut de fer durant tota la pandèmia de covid-19. Amb la mesura que aprovarà el Govern este divendres, s’acaba gairebé de facto amb totes les restriccions que es van imposar amb l’esclat del virus ja fa més de tres anys.

Amb l’aixecament d’esta última mesura que quedava, la població espanyola recupera totalment la normalitat prepandèmica de ja fa més de tres anys.

Amb tot, Miñones ha apel·lat al “sentit comú” i ha recordat que el seu ús continua sent una recomanació per a les persones amb símptomes d’infecció respiratòria -siga covid, grip o un refredat-.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.