Adeu a les mascaretes en centres sanitaris i farmàcies

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el fi de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus que el Govern va declarar ja fa més de tres anys, aquell 14 de març del 2020 quan es va decretar l’Estat d’alarma i que posteriorment s’ha anat adaptant a la situació epidemiològica.

L’última escletxa que quedava vigent de les mesures de prevenció, l’ús obligatori de mascareta a centres sanitaris, sociosanitaris i establiments sanitaris com farmàcies o dentistes desapareixerà a partir de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) -previsiblement este dimecres o dijous- del decret aprovat este dimarts pel Govern.

Una vegada publicat al BOE, les mascaretes passaran a ser recomanables i fins i tot “altament recomanables” a determinats entorns amb persones vulnerables i en cas de símptomes d’infecció respiratòria.

Així mateix, es compleix la retirada amb gairebé caràcter general excepte en espais vulnerables com les zones d’Oncologia, les UCI, els quiròfans o les Urgències, o on es troben pacients crítics o immunodeprimits, on el personal sanitari ja recomanava utilitzar la mascareta amb anterioritat a la irrupció de la pandèmia.

El ministre de Sanitat, José Miñones, ha explicat que “encara que la malaltia segueix present, ja no suposa una crisi sanitària«, ha resumit per donar per finalitzada la situació d’emergència, una decisió que s’ha pres amb el suport dels especialistes en Salut Pública i després d’escoltar l’informe tècnic favorable dels experts del Centre de Coordinació d´Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), liderats pel doctor Fernando Simón.

El ministre també s’ha referit a la vacuna contra la covid desenvolupada a Espanya per l’empresa Hipra, de la qual ha dit que suposa «un altre dels grans avenços d’este any que permet afrontar amb més seguretat el futur i altres possibles crisis sanitàries».

La fi de les mascaretes

Fa quatre mesos, el 8 de febrer, Espanya va deixar de ser l’únic país d’Europa que mantenia l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes als transports públics.

La retirada de les mascaretes als transports es va produir gairebé un any després que el seu ús deixara de ser obligatori a l’exterior, mesura aprovada el 10 de febrer 2022, i uns mesos més tard (el 20 d’abril del 2022) que ja no s’utilitze als espais interiors.

Ara, els espanyols també podran no fer servir la mascareta a les farmàcies i als centres sanitaris, cosa que han hagut de fer durant tota la pandèmia de covid-19. Amb la mesura que aprovarà el Govern este divendres, s’acaba gairebé de facto amb totes les restriccions que es van imposar amb l’esclat del virus ja fa més de tres anys.

Amb l’aixecament d’esta última mesura que quedava, la població espanyola recupera totalment la normalitat prepandèmica de ja fa més de tres anys.

Amb tot, Miñones ha apel·lat al “sentit comú” i ha recordat que el seu ús continua sent una recomanació per a les persones amb símptomes d’infecció respiratòria -siga covid, grip o un refredat-.

Últimes notícies

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.