Adeu a les mascaretes en centres sanitaris i farmàcies

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el fi de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus que el Govern va declarar ja fa més de tres anys, aquell 14 de març del 2020 quan es va decretar l’Estat d’alarma i que posteriorment s’ha anat adaptant a la situació epidemiològica.

L’última escletxa que quedava vigent de les mesures de prevenció, l’ús obligatori de mascareta a centres sanitaris, sociosanitaris i establiments sanitaris com farmàcies o dentistes desapareixerà a partir de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) -previsiblement este dimecres o dijous- del decret aprovat este dimarts pel Govern.

Una vegada publicat al BOE, les mascaretes passaran a ser recomanables i fins i tot “altament recomanables” a determinats entorns amb persones vulnerables i en cas de símptomes d’infecció respiratòria.

Així mateix, es compleix la retirada amb gairebé caràcter general excepte en espais vulnerables com les zones d’Oncologia, les UCI, els quiròfans o les Urgències, o on es troben pacients crítics o immunodeprimits, on el personal sanitari ja recomanava utilitzar la mascareta amb anterioritat a la irrupció de la pandèmia.

El ministre de Sanitat, José Miñones, ha explicat que “encara que la malaltia segueix present, ja no suposa una crisi sanitària“, ha resumit per donar per finalitzada la situació d’emergència, una decisió que s’ha pres amb el suport dels especialistes en Salut Pública i després d’escoltar l’informe tècnic favorable dels experts del Centre de Coordinació d´Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), liderats pel doctor Fernando Simón.

El ministre també s’ha referit a la vacuna contra la covid desenvolupada a Espanya per l’empresa Hipra, de la qual ha dit que suposa “un altre dels grans avenços d’este any que permet afrontar amb més seguretat el futur i altres possibles crisis sanitàries”.

La fi de les mascaretes

Fa quatre mesos, el 8 de febrer, Espanya va deixar de ser l’únic país d’Europa que mantenia l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes als transports públics.

La retirada de les mascaretes als transports es va produir gairebé un any després que el seu ús deixara de ser obligatori a l’exterior, mesura aprovada el 10 de febrer 2022, i uns mesos més tard (el 20 d’abril del 2022) que ja no s’utilitze als espais interiors.

Ara, els espanyols també podran no fer servir la mascareta a les farmàcies i als centres sanitaris, cosa que han hagut de fer durant tota la pandèmia de covid-19. Amb la mesura que aprovarà el Govern este divendres, s’acaba gairebé de facto amb totes les restriccions que es van imposar amb l’esclat del virus ja fa més de tres anys.

Amb l’aixecament d’esta última mesura que quedava, la població espanyola recupera totalment la normalitat prepandèmica de ja fa més de tres anys.

Amb tot, Miñones ha apel·lat al “sentit comú” i ha recordat que el seu ús continua sent una recomanació per a les persones amb símptomes d’infecció respiratòria -siga covid, grip o un refredat-.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.