13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Adeu a les mascaretes en centres sanitaris i farmàcies

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el fi de la crisi sanitària per la pandèmia de coronavirus que el Govern va declarar ja fa més de tres anys, aquell 14 de març del 2020 quan es va decretar l’Estat d’alarma i que posteriorment s’ha anat adaptant a la situació epidemiològica.

L’última escletxa que quedava vigent de les mesures de prevenció, l’ús obligatori de mascareta a centres sanitaris, sociosanitaris i establiments sanitaris com farmàcies o dentistes desapareixerà a partir de la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) -previsiblement este dimecres o dijous- del decret aprovat este dimarts pel Govern.

Una vegada publicat al BOE, les mascaretes passaran a ser recomanables i fins i tot “altament recomanables” a determinats entorns amb persones vulnerables i en cas de símptomes d’infecció respiratòria.

Així mateix, es compleix la retirada amb gairebé caràcter general excepte en espais vulnerables com les zones d’Oncologia, les UCI, els quiròfans o les Urgències, o on es troben pacients crítics o immunodeprimits, on el personal sanitari ja recomanava utilitzar la mascareta amb anterioritat a la irrupció de la pandèmia.

El ministre de Sanitat, José Miñones, ha explicat que “encara que la malaltia segueix present, ja no suposa una crisi sanitària“, ha resumit per donar per finalitzada la situació d’emergència, una decisió que s’ha pres amb el suport dels especialistes en Salut Pública i després d’escoltar l’informe tècnic favorable dels experts del Centre de Coordinació d´Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), liderats pel doctor Fernando Simón.

El ministre també s’ha referit a la vacuna contra la covid desenvolupada a Espanya per l’empresa Hipra, de la qual ha dit que suposa “un altre dels grans avenços d’este any que permet afrontar amb més seguretat el futur i altres possibles crisis sanitàries”.

La fi de les mascaretes

Fa quatre mesos, el 8 de febrer, Espanya va deixar de ser l’únic país d’Europa que mantenia l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes als transports públics.

La retirada de les mascaretes als transports es va produir gairebé un any després que el seu ús deixara de ser obligatori a l’exterior, mesura aprovada el 10 de febrer 2022, i uns mesos més tard (el 20 d’abril del 2022) que ja no s’utilitze als espais interiors.

Ara, els espanyols també podran no fer servir la mascareta a les farmàcies i als centres sanitaris, cosa que han hagut de fer durant tota la pandèmia de covid-19. Amb la mesura que aprovarà el Govern este divendres, s’acaba gairebé de facto amb totes les restriccions que es van imposar amb l’esclat del virus ja fa més de tres anys.

Amb l’aixecament d’esta última mesura que quedava, la població espanyola recupera totalment la normalitat prepandèmica de ja fa més de tres anys.

Amb tot, Miñones ha apel·lat al “sentit comú” i ha recordat que el seu ús continua sent una recomanació per a les persones amb símptomes d’infecció respiratòria -siga covid, grip o un refredat-.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.