9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Aemet activa l’avís roig per pluges al litoral de la província de Valencia este dimecres i dijous

Demana molta precaució i evitar desplaçaments

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a roig l’avís per pluges a tot el litoral de la província de Valencia per a este dimecres i dijous, amb probabilitat de precipitació acumulada de fins a 180 litres per metre quadrat (l/m2) en apenes 12 hores.

L’alerta està activa des de les 21.00 hores d’este dimecres i fins a les 12.00 hores del dijous i el moment de major “adversitat” meteorològica serà de matinada, segons la previsió d’Aemet. Els majors acumulats seran més probables en zones del litoral i podrien acumular-se en unes quatre o cinc hores.

Aemet advertix que el perill és “extrem” i de la possibilitat que es produïsquen desbordaments de lleres i inundacions. Davant d’esta situació, demana molta precaució i evitar els desplaçaments.

Este nou temporal provocat per una DANA pot produir pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània, segons Aemet. De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen també avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

Concretament, es podrien superar els 180 litres per metre quadrat (l/m2) en menys de dotze hores, amb possibles tempestes molt intenses en lapses de temps inferiors. Això implica la possibilitat que es produïsquen desbordaments i algunes inundacions, per la qual cosa Aemet ha instat a tenir molta precaució.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.