Anuncios

Aemet activa l’avís roig per pluges al litoral de la província de Valencia este dimecres i dijous

Demana molta precaució i evitar desplaçaments

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Anuncios

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a roig l’avís per pluges a tot el litoral de la província de Valencia per a este dimecres i dijous, amb probabilitat de precipitació acumulada de fins a 180 litres per metre quadrat (l/m2) en apenes 12 hores.

L’alerta està activa des de les 21.00 hores d’este dimecres i fins a les 12.00 hores del dijous i el moment de major “adversitat” meteorològica serà de matinada, segons la previsió d’Aemet. Els majors acumulats seran més probables en zones del litoral i podrien acumular-se en unes quatre o cinc hores.

Aemet advertix que el perill és “extrem” i de la possibilitat que es produïsquen desbordaments de lleres i inundacions. Davant d’esta situació, demana molta precaució i evitar els desplaçaments.

Este nou temporal provocat per una DANA pot produir pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània, segons Aemet. De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen també avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

Concretament, es podrien superar els 180 litres per metre quadrat (l/m2) en menys de dotze hores, amb possibles tempestes molt intenses en lapses de temps inferiors. Això implica la possibilitat que es produïsquen desbordaments i algunes inundacions, per la qual cosa Aemet ha instat a tenir molta precaució.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Miguel Illescas celebra el Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana el 31 de maig

El Gran mestre Miguel Illescas participarà el 31 de maig en la primera celebració oficial del Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana, amb activitats gratuïtes en el Centre Cultural-Esportiu Petxina de València.

El Govern accelera la reconstrucció de les casernes danyades per la dana en la Comunitat

El Govern d'Espanya encara la recta final de les obres d'emergència en set casernes afectades per la dana d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, amb una inversió de més de 6,6 milions d'euros i una nova caserna pendent a Utiel.

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.

L’aeroport de Castelló marca rècord a l’abril i afronta l’estiu amb 16 rutes

L'aeroport de Castelló augmenta un 12% els seus passatgers a l'abril, marca màxim històric en eixe mes i es prepara per a operar 16 rutes regulars durant la temporada d'estiu.

Vila-real busca assegurar la tercera plaça davant un Sevilla necessitat de punts

Vila-real rep al Sevilla en La Ceràmica amb l'objectiu de deixar quasi sentenciada la tercera plaça, mentres que el conjunt andalús necessita puntuar per a allunyar-se del descens.

Un estudi de la UMH reforça la resistència de dacsa i tomaca a sequera i salinitat

Investigadors de la UMH han desenrotllat formulacions bioestimulantes que milloren el creixement i la resistència de dacsa i tomaca enfront de la sequera i la salinitat creixents en els sòls agrícoles.

L’Aeroport de València frega els 1,2 milions de passatgers a l’abril i creix un 10,7%

L'Aeroport de València va superar a l'abril els 1,15 milions de passatgers, un 10,7% més que un any abans, amb un fort impuls del trànsit internacional i més de 8.700 vols.

A l’espera de la tercera PCR de la dona aïllada per sospita de hantavirus a Alacant

Les autoritats sanitàries esperen el resultat de la tercera PCR a la dona de 32 anys ingressada i aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus, després de dos proves prèvies negatives.
Anuncios