7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Aemet activa l’avís roig per pluges al litoral de la província de Valencia este dimecres i dijous

Demana molta precaució i evitar desplaçaments

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a roig l’avís per pluges a tot el litoral de la província de Valencia per a este dimecres i dijous, amb probabilitat de precipitació acumulada de fins a 180 litres per metre quadrat (l/m2) en apenes 12 hores.

L’alerta està activa des de les 21.00 hores d’este dimecres i fins a les 12.00 hores del dijous i el moment de major “adversitat” meteorològica serà de matinada, segons la previsió d’Aemet. Els majors acumulats seran més probables en zones del litoral i podrien acumular-se en unes quatre o cinc hores.

Aemet advertix que el perill és “extrem” i de la possibilitat que es produïsquen desbordaments de lleres i inundacions. Davant d’esta situació, demana molta precaució i evitar els desplaçaments.

Este nou temporal provocat per una DANA pot produir pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània, segons Aemet. De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen també avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

Concretament, es podrien superar els 180 litres per metre quadrat (l/m2) en menys de dotze hores, amb possibles tempestes molt intenses en lapses de temps inferiors. Això implica la possibilitat que es produïsquen desbordaments i algunes inundacions, per la qual cosa Aemet ha instat a tenir molta precaució.

Últimes notícies

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.