12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Aemet activa l’avís roig per pluges al litoral de la província de Valencia este dimecres i dijous

Demana molta precaució i evitar desplaçaments

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat a roig l’avís per pluges a tot el litoral de la província de Valencia per a este dimecres i dijous, amb probabilitat de precipitació acumulada de fins a 180 litres per metre quadrat (l/m2) en apenes 12 hores.

L’alerta està activa des de les 21.00 hores d’este dimecres i fins a les 12.00 hores del dijous i el moment de major “adversitat” meteorològica serà de matinada, segons la previsió d’Aemet. Els majors acumulats seran més probables en zones del litoral i podrien acumular-se en unes quatre o cinc hores.

Aemet advertix que el perill és “extrem” i de la possibilitat que es produïsquen desbordaments de lleres i inundacions. Davant d’esta situació, demana molta precaució i evitar els desplaçaments.

Este nou temporal provocat per una DANA pot produir pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània, segons Aemet. De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen també avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

Concretament, es podrien superar els 180 litres per metre quadrat (l/m2) en menys de dotze hores, amb possibles tempestes molt intenses en lapses de temps inferiors. Això implica la possibilitat que es produïsquen desbordaments i algunes inundacions, per la qual cosa Aemet ha instat a tenir molta precaució.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.