L’aeroport de Castelló comptarà amb cinc vols setmanals a Madrid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròxima licitació, per part de la societat pública Aerocas, d’una ruta aèria entre Castelló i Madrid, amb l’objectiu que comence a operar en la tardor de 2022.

Puig ha assegurat que aquesta ruta, que operarà amb cinc freqüències setmanals, constituirà «la connexió definitiva per a situar a l’aeroport de Castelló en el mapa nacional i internacional«. En aquest sentit, ha incidit en què permetrà enllaçar amb un dels principals hubs aeris internacionals, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de connexió de l’aeroport.

El president de la Generalitat ha fet aquest anunci durant la seua visita a l’aeroport de Castelló, on ha estat acompanyat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, la directora general d’Aerocas, Blanca Marín, i la directora territorial de Presidència, Eva Redondo.

El contracte, que eixirà a concurs, tindrà una duració de dos anys dins de la labor que ve desenvolupant Aerocas en els últims anys per a aconseguir noves rutes nacionals i internacionals. En paral·lel, la Generalitat continua tramitant la declaració de la ruta com a Obligació de Servei Públic (OSP). En aquest sentit, el contracte que eixirà a concurs servirà per a avaluar el funcionament de la connexió i dimensionar adequadament l’OSP.

La licitació de la ruta Castelló-Madrid reforçarà l’estratègia de reactivació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló. Sobre aquest tema, el president de la Generalitat ha recordat que l’aeroport té previst operar aquest estiu 8 rutes nacionals i internacionals, que generaran 17 freqüències setmanals, la qual cosa suposarà rècord en la història de l’aeroport.

Estratègia de diversificació

Així mateix, Ximo Puig ha visitat el nou centre de manteniment d’avions que ultima la companyia Brok-air Aviation Group, en el marc de l’estratègia de diversificació que ve desenvolupant Aerocas. En aquest sentit, Puig ha destacat el creixement industrial de l’aeroport com «un motor econòmic i social per a Castelló» i ha agraït la confiança de les empreses de manteniment, estacionament i desmantellament d’avions instal·lades.

El president també s’ha entrevistat amb representants de l’empresa e-Cube Solutions i de la start-up Arkadia Space. Aquesta última es dedica al desenvolupament de motors per al sector aeroespacial.

Amb l’objectiu de reforçar l’activitat logística de l’aeroport i amb la intenció de «generar ocupació i oportunitats«, Ximo Puig ha avançat que durant aquest primer semestre de l’any eixirà a licitació el projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC).

La previsió, segons el cap del Consell, és que aquest projecte estiga preparat abans de final d’any amb la intenció que les obres puguen començar el pròxim 2023.

Formació Professional

La formació és un altre dels eixos sobre els quals pivota el pla de diversificació de l’aeroport de Castelló. A més de les diverses escoles de vol que operen en les instal·lacions, la Generalitat ha apostat per implantar cicles de Formació Professional vinculats a la branca aeronàutica.

Actualment ja s’ha posat en marxa el grau mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutic i es preveu la implementació d’altres tres de grau superior, vinculats també al manteniment d’avions.

Una iniciativa que, segons Ximo Puig, permetrà convertir l’aeroport de Castelló «en un centre formatiu de referència en l’àmbit aeronàutic en la Comunitat Valenciana» i un dels centres de referència espanyols en Formació Professional.

Últimes notícies

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a caps de cartell del PP en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a liderar les candidatures municipals de València, Alacant i Castelló en les eleccions locals de 2027, dins d’un esquema en què el partit manté els seus 30 alcaldes i renova onze caps de llista en capitalitats on encara no governa.