20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

L’aeroport de Castelló comptarà amb cinc vols setmanals a Madrid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròxima licitació, per part de la societat pública Aerocas, d’una ruta aèria entre Castelló i Madrid, amb l’objectiu que comence a operar en la tardor de 2022.

Puig ha assegurat que aquesta ruta, que operarà amb cinc freqüències setmanals, constituirà “la connexió definitiva per a situar a l’aeroport de Castelló en el mapa nacional i internacional“. En aquest sentit, ha incidit en què permetrà enllaçar amb un dels principals hubs aeris internacionals, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de connexió de l’aeroport.

El president de la Generalitat ha fet aquest anunci durant la seua visita a l’aeroport de Castelló, on ha estat acompanyat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, la directora general d’Aerocas, Blanca Marín, i la directora territorial de Presidència, Eva Redondo.

El contracte, que eixirà a concurs, tindrà una duració de dos anys dins de la labor que ve desenvolupant Aerocas en els últims anys per a aconseguir noves rutes nacionals i internacionals. En paral·lel, la Generalitat continua tramitant la declaració de la ruta com a Obligació de Servei Públic (OSP). En aquest sentit, el contracte que eixirà a concurs servirà per a avaluar el funcionament de la connexió i dimensionar adequadament l’OSP.

La licitació de la ruta Castelló-Madrid reforçarà l’estratègia de reactivació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló. Sobre aquest tema, el president de la Generalitat ha recordat que l’aeroport té previst operar aquest estiu 8 rutes nacionals i internacionals, que generaran 17 freqüències setmanals, la qual cosa suposarà rècord en la història de l’aeroport.

Estratègia de diversificació

Així mateix, Ximo Puig ha visitat el nou centre de manteniment d’avions que ultima la companyia Brok-air Aviation Group, en el marc de l’estratègia de diversificació que ve desenvolupant Aerocas. En aquest sentit, Puig ha destacat el creixement industrial de l’aeroport com “un motor econòmic i social per a Castelló” i ha agraït la confiança de les empreses de manteniment, estacionament i desmantellament d’avions instal·lades.

El president també s’ha entrevistat amb representants de l’empresa e-Cube Solutions i de la start-up Arkadia Space. Aquesta última es dedica al desenvolupament de motors per al sector aeroespacial.

Amb l’objectiu de reforçar l’activitat logística de l’aeroport i amb la intenció de “generar ocupació i oportunitats“, Ximo Puig ha avançat que durant aquest primer semestre de l’any eixirà a licitació el projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC).

La previsió, segons el cap del Consell, és que aquest projecte estiga preparat abans de final d’any amb la intenció que les obres puguen començar el pròxim 2023.

Formació Professional

La formació és un altre dels eixos sobre els quals pivota el pla de diversificació de l’aeroport de Castelló. A més de les diverses escoles de vol que operen en les instal·lacions, la Generalitat ha apostat per implantar cicles de Formació Professional vinculats a la branca aeronàutica.

Actualment ja s’ha posat en marxa el grau mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutic i es preveu la implementació d’altres tres de grau superior, vinculats també al manteniment d’avions.

Una iniciativa que, segons Ximo Puig, permetrà convertir l’aeroport de Castelló “en un centre formatiu de referència en l’àmbit aeronàutic en la Comunitat Valenciana” i un dels centres de referència espanyols en Formació Professional.

Últimes notícies

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.