Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.