Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.