Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.

L’Alzheimer arrasa la vida laboral i emocional de milers de famílies cuidadores

Especialistes en neurologia, dret sanitari i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un efecte psicològic i laboral devastador en les famílies cuidadores i reclamen més suport institucional i un pla integral.

Mor Sam Neill, protagonista de ‘Jurassic Park’, als 78 anys

La família comunica que l'actor ha mort sobtadament a Sydney i recorda que continuava lliure de càncer