18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.