Un intern conflictiu agredeix a un funcionari en la presó de Picassent

Ja s’ha produït el primer incident molt greu d’aquest nou any en el centre penitenciari de València, i ha tingut lloc en el mòdul 28 de la Unitat de Preventius, que allotja a uns 25 interns molt conflictius, manifestament inadaptats a una convivència normal, i que han protagonitzat nombrosos incidents durant la seua estada a la presó.

 

Al migdia d’ahir, a l’hora del menjar, l’intern colpejà sobtadament a un dels funcionaris de servei, propinant-li colps i puntades, tirant-li al sòl, on continua agredint-li. Els funcionaris de servei en el departament van aconseguir reduir a l’intern i aïllar-lo. Posteriorment va ser traslladat a un altre mòdul de la Unitat de Compliment.

 

A conseqüència d’aquesta agressió, el funcionari presenta contusions a l’esquena, un llavi i un genoll, i, després de rebre una primera atenció mèdica en el centre, està pendent de veure l’evolució de les lesions.

 

Aquest intern de 25 anys, havia ingressat en el centre el mes d’agost passat, des de llavors ha passat per 3 mòduls, cada vegada de pitjor perfil pel seu comportament, i havia protagonitzat dos incidents de resistència passiva.

 

Segons assegura ACAIP-UGT, «l’Administració penitenciària no forma adequadament als seus treballadors, i aquests supleixen la seua falta de preparació amb professionalitat i bona voluntat».

 

Solament 25 funcionaris cada any poden fer un curs específic en matèria de defensa personal, però han de fer-lo en els seus dies lliures i a més córrer amb totes les despeses, inclosa la gasolina dels desplaçaments al centre.

 

ACAIP-UGT afirma que tampoc disposen de mitjans materials i jurídics per a dur a terme la seua labor. La modificació legislativa per a ser reconeguts com a agents de l’autoritat porta embossada anys en el parlament.

 

Cada 36 hores es produeix un episodi violent cap als treballadors d’Institucions Penitenciàries en alguna presó espanyola.

 

El Centre Penitenciari de Picassent continua tenint unes greus manques en matèria de personal, amb un dèficit de plantilla de més d’un 15%. ACAIP-UGT ja ha sol·licitat la classificació de l’intern agressor en Primer Grau (el més restrictiu) i el seu trasllat a un altre centre penitenciari.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.