Air Nostrum factura 622 milions en 2024 però tanca amb pèrdues per deute Covid

Air Nostrum ha tancat l’any 2024 amb una facturació de 622 milions d’euros, la qual cosa representa un increment del 15% respecte a l’any anterior. L’aerolínia valenciana ha aconseguit un rècord històric en els seus nivells d’ocupació i passatgers transportats, consolidant-se en la senda de creixement malgrat les dificultats financeres.

En 2024, Air Nostrum va obtindre 8,3 milions en resultats operatius, però va finalitzar l’exercici amb un resultat negatiu de 3,3 milions d’euros abans d’impostos. Este resultat es deu principalment a la càrrega financera derivada del deute contret durant la pandèmia de COVID-19.

Creixement i rècords en trànsit aeri

El rècord històric d’ocupació va aconseguir un 81,5% de factor de càrrega, superant en 3,1 punts percentuals a la xifra reeixida en 2023. A més, la companyia va transportar un total de 5.537.969 passatgers en els seus 46 avions, un augment del 15% enfront dels 4,8 milions de passatgers de l’any previ. Això també es traduïx en un major nombre de vols realitzats: 79.473 trajectes, un 11,5% més que en 2023, amb una mitjana de 217 vols diaris.

Impacte de la inflació i mesures per a millorar rendibilitat

Malgrat estes xifres positives, l’aerolínia va haver d’afrontar majors costos operatius i de manteniment derivats de l’augment de preus en la cadena de subministraments i la inflació general. Estos factors van afectar el marge de beneficis.

Per a contrarestar esta situació, Air Nostrum ha dissenyat un pla de mesures específiques dirigides a millorar la rendibilitat de les seues operacions. L’objectiu és retornar a la rendibilitat en 2025, recuperant l’estabilitat financera.

Deute i pagaments relacionats amb la pandèmia

Durant 2024, Air Nostrum va continuar complint amb les obligacions financeres adquirides per a retornar els préstecs contrets durant la pandèmia. Ha destinat 33,2 milions d’euros a la devolució de capital i interessos de crèdits bancaris avalats per l’ICO i dels fons FASEE gestionats per SEPI.

Des del compromís de devolució fins a finals de 2024, l’empresa ha amortitzat un total de 55 milions d’euros de deute i ha pagat 31 milions en interessos, sumant 86 milions d’euros en total des de l’inici d’estos compromisos.

Costos mediambientals i estructura operativa

En matèria de medi ambient, Air Nostrum va pagar 17,7 milions d’euros en drets d’emissions (MTS) de la Unió Europea en 2024, un 10% més que en l’exercici anterior.

Amb una plantilla de 1.500 empleats, l’aerolínia opera sota la marca Ibèria Regional Air Nostrum per al Grup Ibèria. La seua flota moderna de 46 avions connecta 59 destinacions en nou països d’Europa i Nord d’Àfrica, consolidant-se com una de les aerolínies amb major nombre de moviments a Espanya.

Air Nostrum aposta per la modernització i l’expansió, però enfronta encara reptes financers derivats de la pandèmia, que espera superar amb les seues estratègies de millora de rendibilitat i control de costos per a l’any vinent.

Últimes notícies

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.