14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Ajornada al novembre la Plaça del Llibre de València per la previsió de pluges

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Plaça del Llibre de València, que preveia inaugurar demà la 12a edició al Jardí Botànic, fins al 3 de novembre, anuncia el seu ajornament a unes noves dates: del 13 al 17 de novembre.

L’organitzadora de la cita, la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, pren la decisió per garantir la seguretat i la qualitat de la fira, que l’any anterior va reunir més de 15.000 persones, davant l’alerta meteorològica per pluges i temporal d’esta setmana.

L’espai de la Universitat de València acollirà doncs, a mitjan novembre, “el major aparador de literatura en valencià, el qual enguany reunirà més de 50 editorials amb títols per a tota mena de públic, recitals i presentacions, amb la figura de Vicent Andrés Estellés com un dels seus fils conductors amb motiu del centenari del seu naixement”.

El dimecres 13 de novembre serà la inauguració de la fira amb el lliurament dels Premis Plaça del Llibre. Els guardonats enguany han sigut el poeta i bibliotecari Ramon Guillem, l’editora Dolors Pedrós (Edicions 96) i la família Andrés Lorente Anyó, en les categories de Trajectòria Literària, Trajectòria Editorial i Difusió de la Cultura Valenciana, respectivament, recorda l’organització en un comunicat.

La Plaça del Llibre de València està organitzada per la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, amb la col·laboració de l’Associació d’Editorials del País Valencià, Acció Cultural del País Valencià, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Escola Valenciana, la Universitat de València i Cent d’Estellés, i el suport de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València, Diputació de València, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.