Ajornada al novembre la Plaça del Llibre de València per la previsió de pluges

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Plaça del Llibre de València, que preveia inaugurar demà la 12a edició al Jardí Botànic, fins al 3 de novembre, anuncia el seu ajornament a unes noves dates: del 13 al 17 de novembre.

L’organitzadora de la cita, la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, pren la decisió per garantir la seguretat i la qualitat de la fira, que l’any anterior va reunir més de 15.000 persones, davant l’alerta meteorològica per pluges i temporal d’esta setmana.

L’espai de la Universitat de València acollirà doncs, a mitjan novembre, «el major aparador de literatura en valencià, el qual enguany reunirà més de 50 editorials amb títols per a tota mena de públic, recitals i presentacions, amb la figura de Vicent Andrés Estellés com un dels seus fils conductors amb motiu del centenari del seu naixement».

El dimecres 13 de novembre serà la inauguració de la fira amb el lliurament dels Premis Plaça del Llibre. Els guardonats enguany han sigut el poeta i bibliotecari Ramon Guillem, l’editora Dolors Pedrós (Edicions 96) i la família Andrés Lorente Anyó, en les categories de Trajectòria Literària, Trajectòria Editorial i Difusió de la Cultura Valenciana, respectivament, recorda l’organització en un comunicat.

La Plaça del Llibre de València està organitzada per la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, amb la col·laboració de l’Associació d’Editorials del País Valencià, Acció Cultural del País Valencià, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Escola Valenciana, la Universitat de València i Cent d’Estellés, i el suport de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València, Diputació de València, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU