Ajornada al novembre la Plaça del Llibre de València per la previsió de pluges

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Plaça del Llibre de València, que preveia inaugurar demà la 12a edició al Jardí Botànic, fins al 3 de novembre, anuncia el seu ajornament a unes noves dates: del 13 al 17 de novembre.

L’organitzadora de la cita, la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, pren la decisió per garantir la seguretat i la qualitat de la fira, que l’any anterior va reunir més de 15.000 persones, davant l’alerta meteorològica per pluges i temporal d’esta setmana.

L’espai de la Universitat de València acollirà doncs, a mitjan novembre, «el major aparador de literatura en valencià, el qual enguany reunirà més de 50 editorials amb títols per a tota mena de públic, recitals i presentacions, amb la figura de Vicent Andrés Estellés com un dels seus fils conductors amb motiu del centenari del seu naixement».

El dimecres 13 de novembre serà la inauguració de la fira amb el lliurament dels Premis Plaça del Llibre. Els guardonats enguany han sigut el poeta i bibliotecari Ramon Guillem, l’editora Dolors Pedrós (Edicions 96) i la família Andrés Lorente Anyó, en les categories de Trajectòria Literària, Trajectòria Editorial i Difusió de la Cultura Valenciana, respectivament, recorda l’organització en un comunicat.

La Plaça del Llibre de València està organitzada per la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, amb la col·laboració de l’Associació d’Editorials del País Valencià, Acció Cultural del País Valencià, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Escola Valenciana, la Universitat de València i Cent d’Estellés, i el suport de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València, Diputació de València, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.