La Generalitat fa efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors

La conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha fet efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors de la Comunitat Valenciana esta setmana.

Estes ajudes beneficien a més de 4.000 agricultors de la Comunitat Valenciana per a fer front a les dificultats derivades de condicions climàtiques adverses, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha remarcat que este esforç econòmic té com a objectiu donar suport a un sector clau per a l’economia del nostre territori: «Estes ajudes no sols aporten liquiditat en un moment crucial, sinó que demostren el nostre compromís amb un sector estratègic de la Comunitat Valenciana.»

«Amb esta mena de mesures, des de la conselleria reafirmem el nostre suport als agricultors, garantint que les ajudes arriben de manera àgil i eficaç per a pal·liar les dificultats i fomentar la continuïtat de la seua activitat,» ha afegit el conseller.

AJUDES A ARROSSERS AFECTATS PER LA RIUADA

La Conselleria ha avançat 3 milions d’euros en concepte d’ajudes agroambientals per als titulars d’explotacions d’arròs afectats per la riuada.

«És la primera vegada que des de la Conselleria es practica un avançament d’estes característiques amb l’objectiu de fer costat als qui han patit greus danys en les seues explotacions,» ha explicat Miguel Barrachina.

AJUDES A LA SEQUERA

A més, durant esta setmana s’ha fet efectiu també el pagament de quasi un milió d’euros destinats a 2.900 agricultors, els qui han rebut un suport directe per a pal·liar les greus conseqüències econòmiques derivades del període de sequera.

Estes ajudes corresponen al Decret llei, aprovat per unanimitat el mes d’octubre passat en Les Corts *Valencianes, que compta amb una dotació total de 17 milions d’euros i beneficiarà a 29.500 agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana. Fins al moment, dels 17 milions d’euros, la conselleria ja ha pagat 12,3.

Estes ajudes beneficien a 175.000 hectàrees de cultiu, amb suports que oscil·len entre 200 i 4.500 euros per als cultius herbacis, i fins a 1.200 euros per als llenyosos. Així mateix, també s’afavorirà a 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

El conseller d’Agricultura ha destacat la rapidesa i senzillesa del procés d’implementació del Decret llei 10/2024, subratllant «que les ajudes s’han gestionat de manera directa i sense complicacions administratives.» «La simplificació és un dels eixos d’esta conselleria. Facilitarem qualsevol tramitació als nostres agricultors i ramaders,» ha afegit el conseller.

Finalment, la conselleria ha fet efectiu el pagament d’1,8 milions d’euros d’ajudes per a Zones amb Limitacions Naturals.

Últimes notícies

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.