La Generalitat fa efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors

La conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha fet efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors de la Comunitat Valenciana esta setmana.

Estes ajudes beneficien a més de 4.000 agricultors de la Comunitat Valenciana per a fer front a les dificultats derivades de condicions climàtiques adverses, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha remarcat que este esforç econòmic té com a objectiu donar suport a un sector clau per a l’economia del nostre territori: «Estes ajudes no sols aporten liquiditat en un moment crucial, sinó que demostren el nostre compromís amb un sector estratègic de la Comunitat Valenciana.»

«Amb esta mena de mesures, des de la conselleria reafirmem el nostre suport als agricultors, garantint que les ajudes arriben de manera àgil i eficaç per a pal·liar les dificultats i fomentar la continuïtat de la seua activitat,» ha afegit el conseller.

AJUDES A ARROSSERS AFECTATS PER LA RIUADA

La Conselleria ha avançat 3 milions d’euros en concepte d’ajudes agroambientals per als titulars d’explotacions d’arròs afectats per la riuada.

«És la primera vegada que des de la Conselleria es practica un avançament d’estes característiques amb l’objectiu de fer costat als qui han patit greus danys en les seues explotacions,» ha explicat Miguel Barrachina.

AJUDES A LA SEQUERA

A més, durant esta setmana s’ha fet efectiu també el pagament de quasi un milió d’euros destinats a 2.900 agricultors, els qui han rebut un suport directe per a pal·liar les greus conseqüències econòmiques derivades del període de sequera.

Estes ajudes corresponen al Decret llei, aprovat per unanimitat el mes d’octubre passat en Les Corts *Valencianes, que compta amb una dotació total de 17 milions d’euros i beneficiarà a 29.500 agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana. Fins al moment, dels 17 milions d’euros, la conselleria ja ha pagat 12,3.

Estes ajudes beneficien a 175.000 hectàrees de cultiu, amb suports que oscil·len entre 200 i 4.500 euros per als cultius herbacis, i fins a 1.200 euros per als llenyosos. Així mateix, també s’afavorirà a 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

El conseller d’Agricultura ha destacat la rapidesa i senzillesa del procés d’implementació del Decret llei 10/2024, subratllant «que les ajudes s’han gestionat de manera directa i sense complicacions administratives.» «La simplificació és un dels eixos d’esta conselleria. Facilitarem qualsevol tramitació als nostres agricultors i ramaders,» ha afegit el conseller.

Finalment, la conselleria ha fet efectiu el pagament d’1,8 milions d’euros d’ajudes per a Zones amb Limitacions Naturals.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.