La Generalitat fa efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors

La conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha fet efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors de la Comunitat Valenciana esta setmana.

Estes ajudes beneficien a més de 4.000 agricultors de la Comunitat Valenciana per a fer front a les dificultats derivades de condicions climàtiques adverses, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha remarcat que este esforç econòmic té com a objectiu donar suport a un sector clau per a l’economia del nostre territori: «Estes ajudes no sols aporten liquiditat en un moment crucial, sinó que demostren el nostre compromís amb un sector estratègic de la Comunitat Valenciana.»

«Amb esta mena de mesures, des de la conselleria reafirmem el nostre suport als agricultors, garantint que les ajudes arriben de manera àgil i eficaç per a pal·liar les dificultats i fomentar la continuïtat de la seua activitat,» ha afegit el conseller.

AJUDES A ARROSSERS AFECTATS PER LA RIUADA

La Conselleria ha avançat 3 milions d’euros en concepte d’ajudes agroambientals per als titulars d’explotacions d’arròs afectats per la riuada.

«És la primera vegada que des de la Conselleria es practica un avançament d’estes característiques amb l’objectiu de fer costat als qui han patit greus danys en les seues explotacions,» ha explicat Miguel Barrachina.

AJUDES A LA SEQUERA

A més, durant esta setmana s’ha fet efectiu també el pagament de quasi un milió d’euros destinats a 2.900 agricultors, els qui han rebut un suport directe per a pal·liar les greus conseqüències econòmiques derivades del període de sequera.

Estes ajudes corresponen al Decret llei, aprovat per unanimitat el mes d’octubre passat en Les Corts *Valencianes, que compta amb una dotació total de 17 milions d’euros i beneficiarà a 29.500 agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana. Fins al moment, dels 17 milions d’euros, la conselleria ja ha pagat 12,3.

Estes ajudes beneficien a 175.000 hectàrees de cultiu, amb suports que oscil·len entre 200 i 4.500 euros per als cultius herbacis, i fins a 1.200 euros per als llenyosos. Així mateix, també s’afavorirà a 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

El conseller d’Agricultura ha destacat la rapidesa i senzillesa del procés d’implementació del Decret llei 10/2024, subratllant «que les ajudes s’han gestionat de manera directa i sense complicacions administratives.» «La simplificació és un dels eixos d’esta conselleria. Facilitarem qualsevol tramitació als nostres agricultors i ramaders,» ha afegit el conseller.

Finalment, la conselleria ha fet efectiu el pagament d’1,8 milions d’euros d’ajudes per a Zones amb Limitacions Naturals.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.