La Generalitat fa efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors

La conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha fet efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors de la Comunitat Valenciana esta setmana.

Estes ajudes beneficien a més de 4.000 agricultors de la Comunitat Valenciana per a fer front a les dificultats derivades de condicions climàtiques adverses, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha remarcat que este esforç econòmic té com a objectiu donar suport a un sector clau per a l’economia del nostre territori: “Estes ajudes no sols aporten liquiditat en un moment crucial, sinó que demostren el nostre compromís amb un sector estratègic de la Comunitat Valenciana.”

“Amb esta mena de mesures, des de la conselleria reafirmem el nostre suport als agricultors, garantint que les ajudes arriben de manera àgil i eficaç per a pal·liar les dificultats i fomentar la continuïtat de la seua activitat,” ha afegit el conseller.

AJUDES A ARROSSERS AFECTATS PER LA RIUADA

La Conselleria ha avançat 3 milions d’euros en concepte d’ajudes agroambientals per als titulars d’explotacions d’arròs afectats per la riuada.

“És la primera vegada que des de la Conselleria es practica un avançament d’estes característiques amb l’objectiu de fer costat als qui han patit greus danys en les seues explotacions,” ha explicat Miguel Barrachina.

AJUDES A LA SEQUERA

A més, durant esta setmana s’ha fet efectiu també el pagament de quasi un milió d’euros destinats a 2.900 agricultors, els qui han rebut un suport directe per a pal·liar les greus conseqüències econòmiques derivades del període de sequera.

Estes ajudes corresponen al Decret llei, aprovat per unanimitat el mes d’octubre passat en Les Corts *Valencianes, que compta amb una dotació total de 17 milions d’euros i beneficiarà a 29.500 agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana. Fins al moment, dels 17 milions d’euros, la conselleria ja ha pagat 12,3.

Estes ajudes beneficien a 175.000 hectàrees de cultiu, amb suports que oscil·len entre 200 i 4.500 euros per als cultius herbacis, i fins a 1.200 euros per als llenyosos. Així mateix, també s’afavorirà a 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

El conseller d’Agricultura ha destacat la rapidesa i senzillesa del procés d’implementació del Decret llei 10/2024, subratllant “que les ajudes s’han gestionat de manera directa i sense complicacions administratives.” “La simplificació és un dels eixos d’esta conselleria. Facilitarem qualsevol tramitació als nostres agricultors i ramaders,” ha afegit el conseller.

Finalment, la conselleria ha fet efectiu el pagament d’1,8 milions d’euros d’ajudes per a Zones amb Limitacions Naturals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.