11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Generalitat fa efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors

La conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha fet efectiu el pagament de 5,6 milions d’euros en ajudes a agricultors de la Comunitat Valenciana esta setmana.

Estes ajudes beneficien a més de 4.000 agricultors de la Comunitat Valenciana per a fer front a les dificultats derivades de condicions climàtiques adverses, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha remarcat que este esforç econòmic té com a objectiu donar suport a un sector clau per a l’economia del nostre territori: “Estes ajudes no sols aporten liquiditat en un moment crucial, sinó que demostren el nostre compromís amb un sector estratègic de la Comunitat Valenciana.”

“Amb esta mena de mesures, des de la conselleria reafirmem el nostre suport als agricultors, garantint que les ajudes arriben de manera àgil i eficaç per a pal·liar les dificultats i fomentar la continuïtat de la seua activitat,” ha afegit el conseller.

AJUDES A ARROSSERS AFECTATS PER LA RIUADA

La Conselleria ha avançat 3 milions d’euros en concepte d’ajudes agroambientals per als titulars d’explotacions d’arròs afectats per la riuada.

“És la primera vegada que des de la Conselleria es practica un avançament d’estes característiques amb l’objectiu de fer costat als qui han patit greus danys en les seues explotacions,” ha explicat Miguel Barrachina.

AJUDES A LA SEQUERA

A més, durant esta setmana s’ha fet efectiu també el pagament de quasi un milió d’euros destinats a 2.900 agricultors, els qui han rebut un suport directe per a pal·liar les greus conseqüències econòmiques derivades del període de sequera.

Estes ajudes corresponen al Decret llei, aprovat per unanimitat el mes d’octubre passat en Les Corts *Valencianes, que compta amb una dotació total de 17 milions d’euros i beneficiarà a 29.500 agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana. Fins al moment, dels 17 milions d’euros, la conselleria ja ha pagat 12,3.

Estes ajudes beneficien a 175.000 hectàrees de cultiu, amb suports que oscil·len entre 200 i 4.500 euros per als cultius herbacis, i fins a 1.200 euros per als llenyosos. Així mateix, també s’afavorirà a 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

El conseller d’Agricultura ha destacat la rapidesa i senzillesa del procés d’implementació del Decret llei 10/2024, subratllant “que les ajudes s’han gestionat de manera directa i sense complicacions administratives.” “La simplificació és un dels eixos d’esta conselleria. Facilitarem qualsevol tramitació als nostres agricultors i ramaders,” ha afegit el conseller.

Finalment, la conselleria ha fet efectiu el pagament d’1,8 milions d’euros d’ajudes per a Zones amb Limitacions Naturals.

Últimes notícies

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.