Albares respon al PP que no li demana que no faça oposició i que només espera ‘el mateix que Zapatero va fer amb Aznar’

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha respost al PP que no li està demanant que no faça oposició després de les declaracions del president argentí, Javier Milei, sobre l’esposa de Pedro Sánchez. En canvi, espera que faça «el mateix que va fer» el 2007 l’expresident socialista José Luis Rodríguez Zapatero amb l’expresident veneçolà Hugo Chávez, després de criticar aquest al seu predecessor, José María Aznar.

«No li demane al Partit Popular que no faça oposició al Govern. Li demane que defense les institucions espanyoles, la dignitat i la sobirania d’Espanya», ha expressat el cap de la diplomàcia espanyola en una entrevista en Cadena Ser, que ha arreplegat Europa Press, responent a la formació d’Alberto Núñez Feijóo, que va assegurar el diumenge després de la crisi diplomàtica oberta contra Argentina que la seua labor és «fer oposició al president d’Espanya, no a l’argentí».

Albares ha lamentat la reacció del PP davant del que considera com «una ingerència en assumptes interns flagrant» per part de Milei, que va qualificar de «corrupta» a l’esposa del president del Govern. En una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, ha indicat que els ‘populars’ haurien de defensar les institucions espanyoles i fer «el mateix que va fer José Luis Rodríguez Zapatero» defensant a l’expresident Aznar «dels atacs d’Hugo Chávez».

En aquest sentit, ha recordat al PP que «hi ha moments per a ser oposició» i «moments per a ser Espanya», i que després de les declaracions de Milei del diumenge era el moment per a ser un partit d’Estat. A més, ha criticat que després de contactar ahir amb el portaveu ‘popular’ al Congrés, Miguel Tellado, es va assabentar de la seua resposta «a través de Twitter».

Després d’exigir disculpes a Vox i a Santiago Abascal per haver «ovacionat i aplaudit aquest atac a les nostres institucions», el ministre d’Exteriors ha acusat al PP de mentir per dir que el Govern no els va contactar en anteriors ocasions com amb la posició sobre el Sàhara, el reconeixement de Palestina o les relacions amb Algèria.

«És fals i evidentment és públicament fals. Jo he cridat al PP i a la resta dels portaveus parlamentaris en moltes rondes de trucades exactament, igual que vaig fer ahir», ha assegurat Albares, recordant que fa tan sol uns dies va parlar amb el president d’Andalusia, Juanma Moreno, per a traslladar-li els avanços que hi havia en relació amb Gibraltar.

Les declaracions d’Albares tenen lloc un dia després que cridara a consultes ‘sine die’ a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, la qual cosa suposa la retirada temporal de la representant espanyola del país llatinoamericà. Ho va fer en reacció a la referència que Milei va fer de la dona del president del Govern, Pedro Sánchez, a qui va acusar de ser «corrupta».

Després de cridar a consultes a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, el PP va respondre al Govern que la seua labor «és fer oposició al president d’Espanya, no al d’Argentina», i li va acusar de pretendre «que Milei mobilitze a l’electorat al que ja no convenç el Govern».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.