12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Albares respon al PP que no li demana que no faça oposició i que només espera ‘el mateix que Zapatero va fer amb Aznar’

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha respost al PP que no li està demanant que no faça oposició després de les declaracions del president argentí, Javier Milei, sobre l’esposa de Pedro Sánchez. En canvi, espera que faça “el mateix que va fer” el 2007 l’expresident socialista José Luis Rodríguez Zapatero amb l’expresident veneçolà Hugo Chávez, després de criticar aquest al seu predecessor, José María Aznar.

“No li demane al Partit Popular que no faça oposició al Govern. Li demane que defense les institucions espanyoles, la dignitat i la sobirania d’Espanya”, ha expressat el cap de la diplomàcia espanyola en una entrevista en Cadena Ser, que ha arreplegat Europa Press, responent a la formació d’Alberto Núñez Feijóo, que va assegurar el diumenge després de la crisi diplomàtica oberta contra Argentina que la seua labor és “fer oposició al president d’Espanya, no a l’argentí”.

Albares ha lamentat la reacció del PP davant del que considera com “una ingerència en assumptes interns flagrant” per part de Milei, que va qualificar de “corrupta” a l’esposa del president del Govern. En una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, ha indicat que els ‘populars’ haurien de defensar les institucions espanyoles i fer “el mateix que va fer José Luis Rodríguez Zapatero” defensant a l’expresident Aznar “dels atacs d’Hugo Chávez”.

En aquest sentit, ha recordat al PP que “hi ha moments per a ser oposició” i “moments per a ser Espanya”, i que després de les declaracions de Milei del diumenge era el moment per a ser un partit d’Estat. A més, ha criticat que després de contactar ahir amb el portaveu ‘popular’ al Congrés, Miguel Tellado, es va assabentar de la seua resposta “a través de Twitter”.

Després d’exigir disculpes a Vox i a Santiago Abascal per haver “ovacionat i aplaudit aquest atac a les nostres institucions”, el ministre d’Exteriors ha acusat al PP de mentir per dir que el Govern no els va contactar en anteriors ocasions com amb la posició sobre el Sàhara, el reconeixement de Palestina o les relacions amb Algèria.

“És fals i evidentment és públicament fals. Jo he cridat al PP i a la resta dels portaveus parlamentaris en moltes rondes de trucades exactament, igual que vaig fer ahir”, ha assegurat Albares, recordant que fa tan sol uns dies va parlar amb el president d’Andalusia, Juanma Moreno, per a traslladar-li els avanços que hi havia en relació amb Gibraltar.

Les declaracions d’Albares tenen lloc un dia després que cridara a consultes ‘sine die’ a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, la qual cosa suposa la retirada temporal de la representant espanyola del país llatinoamericà. Ho va fer en reacció a la referència que Milei va fer de la dona del president del Govern, Pedro Sánchez, a qui va acusar de ser “corrupta”.

Després de cridar a consultes a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, el PP va respondre al Govern que la seua labor “és fer oposició al president d’Espanya, no al d’Argentina”, i li va acusar de pretendre “que Milei mobilitze a l’electorat al que ja no convenç el Govern”.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.