8.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Albares respon al PP que no li demana que no faça oposició i que només espera ‘el mateix que Zapatero va fer amb Aznar’

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha respost al PP que no li està demanant que no faça oposició després de les declaracions del president argentí, Javier Milei, sobre l’esposa de Pedro Sánchez. En canvi, espera que faça “el mateix que va fer” el 2007 l’expresident socialista José Luis Rodríguez Zapatero amb l’expresident veneçolà Hugo Chávez, després de criticar aquest al seu predecessor, José María Aznar.

“No li demane al Partit Popular que no faça oposició al Govern. Li demane que defense les institucions espanyoles, la dignitat i la sobirania d’Espanya”, ha expressat el cap de la diplomàcia espanyola en una entrevista en Cadena Ser, que ha arreplegat Europa Press, responent a la formació d’Alberto Núñez Feijóo, que va assegurar el diumenge després de la crisi diplomàtica oberta contra Argentina que la seua labor és “fer oposició al president d’Espanya, no a l’argentí”.

Albares ha lamentat la reacció del PP davant del que considera com “una ingerència en assumptes interns flagrant” per part de Milei, que va qualificar de “corrupta” a l’esposa del president del Govern. En una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, ha indicat que els ‘populars’ haurien de defensar les institucions espanyoles i fer “el mateix que va fer José Luis Rodríguez Zapatero” defensant a l’expresident Aznar “dels atacs d’Hugo Chávez”.

En aquest sentit, ha recordat al PP que “hi ha moments per a ser oposició” i “moments per a ser Espanya”, i que després de les declaracions de Milei del diumenge era el moment per a ser un partit d’Estat. A més, ha criticat que després de contactar ahir amb el portaveu ‘popular’ al Congrés, Miguel Tellado, es va assabentar de la seua resposta “a través de Twitter”.

Després d’exigir disculpes a Vox i a Santiago Abascal per haver “ovacionat i aplaudit aquest atac a les nostres institucions”, el ministre d’Exteriors ha acusat al PP de mentir per dir que el Govern no els va contactar en anteriors ocasions com amb la posició sobre el Sàhara, el reconeixement de Palestina o les relacions amb Algèria.

“És fals i evidentment és públicament fals. Jo he cridat al PP i a la resta dels portaveus parlamentaris en moltes rondes de trucades exactament, igual que vaig fer ahir”, ha assegurat Albares, recordant que fa tan sol uns dies va parlar amb el president d’Andalusia, Juanma Moreno, per a traslladar-li els avanços que hi havia en relació amb Gibraltar.

Les declaracions d’Albares tenen lloc un dia després que cridara a consultes ‘sine die’ a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, la qual cosa suposa la retirada temporal de la representant espanyola del país llatinoamericà. Ho va fer en reacció a la referència que Milei va fer de la dona del president del Govern, Pedro Sánchez, a qui va acusar de ser “corrupta”.

Després de cridar a consultes a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, el PP va respondre al Govern que la seua labor “és fer oposició al president d’Espanya, no al d’Argentina”, i li va acusar de pretendre “que Milei mobilitze a l’electorat al que ja no convenç el Govern”.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.