Albares respon al PP que no li demana que no faça oposició i que només espera ‘el mateix que Zapatero va fer amb Aznar’

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha respost al PP que no li està demanant que no faça oposició després de les declaracions del president argentí, Javier Milei, sobre l’esposa de Pedro Sánchez. En canvi, espera que faça “el mateix que va fer” el 2007 l’expresident socialista José Luis Rodríguez Zapatero amb l’expresident veneçolà Hugo Chávez, després de criticar aquest al seu predecessor, José María Aznar.

“No li demane al Partit Popular que no faça oposició al Govern. Li demane que defense les institucions espanyoles, la dignitat i la sobirania d’Espanya”, ha expressat el cap de la diplomàcia espanyola en una entrevista en Cadena Ser, que ha arreplegat Europa Press, responent a la formació d’Alberto Núñez Feijóo, que va assegurar el diumenge després de la crisi diplomàtica oberta contra Argentina que la seua labor és “fer oposició al president d’Espanya, no a l’argentí”.

Albares ha lamentat la reacció del PP davant del que considera com “una ingerència en assumptes interns flagrant” per part de Milei, que va qualificar de “corrupta” a l’esposa del president del Govern. En una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, ha indicat que els ‘populars’ haurien de defensar les institucions espanyoles i fer “el mateix que va fer José Luis Rodríguez Zapatero” defensant a l’expresident Aznar “dels atacs d’Hugo Chávez”.

En aquest sentit, ha recordat al PP que “hi ha moments per a ser oposició” i “moments per a ser Espanya”, i que després de les declaracions de Milei del diumenge era el moment per a ser un partit d’Estat. A més, ha criticat que després de contactar ahir amb el portaveu ‘popular’ al Congrés, Miguel Tellado, es va assabentar de la seua resposta “a través de Twitter”.

Després d’exigir disculpes a Vox i a Santiago Abascal per haver “ovacionat i aplaudit aquest atac a les nostres institucions”, el ministre d’Exteriors ha acusat al PP de mentir per dir que el Govern no els va contactar en anteriors ocasions com amb la posició sobre el Sàhara, el reconeixement de Palestina o les relacions amb Algèria.

“És fals i evidentment és públicament fals. Jo he cridat al PP i a la resta dels portaveus parlamentaris en moltes rondes de trucades exactament, igual que vaig fer ahir”, ha assegurat Albares, recordant que fa tan sol uns dies va parlar amb el president d’Andalusia, Juanma Moreno, per a traslladar-li els avanços que hi havia en relació amb Gibraltar.

Les declaracions d’Albares tenen lloc un dia després que cridara a consultes ‘sine die’ a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, la qual cosa suposa la retirada temporal de la representant espanyola del país llatinoamericà. Ho va fer en reacció a la referència que Milei va fer de la dona del president del Govern, Pedro Sánchez, a qui va acusar de ser “corrupta”.

Després de cridar a consultes a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, el PP va respondre al Govern que la seua labor “és fer oposició al president d’Espanya, no al d’Argentina”, i li va acusar de pretendre “que Milei mobilitze a l’electorat al que ja no convenç el Govern”.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.