Albares respon al PP que no li demana que no faça oposició i que només espera ‘el mateix que Zapatero va fer amb Aznar’

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha respost al PP que no li està demanant que no faça oposició després de les declaracions del president argentí, Javier Milei, sobre l’esposa de Pedro Sánchez. En canvi, espera que faça “el mateix que va fer” el 2007 l’expresident socialista José Luis Rodríguez Zapatero amb l’expresident veneçolà Hugo Chávez, després de criticar aquest al seu predecessor, José María Aznar.

“No li demane al Partit Popular que no faça oposició al Govern. Li demane que defense les institucions espanyoles, la dignitat i la sobirania d’Espanya”, ha expressat el cap de la diplomàcia espanyola en una entrevista en Cadena Ser, que ha arreplegat Europa Press, responent a la formació d’Alberto Núñez Feijóo, que va assegurar el diumenge després de la crisi diplomàtica oberta contra Argentina que la seua labor és “fer oposició al president d’Espanya, no a l’argentí”.

Albares ha lamentat la reacció del PP davant del que considera com “una ingerència en assumptes interns flagrant” per part de Milei, que va qualificar de “corrupta” a l’esposa del president del Govern. En una entrevista a Antena 3, recollida per Europa Press, ha indicat que els ‘populars’ haurien de defensar les institucions espanyoles i fer “el mateix que va fer José Luis Rodríguez Zapatero” defensant a l’expresident Aznar “dels atacs d’Hugo Chávez”.

En aquest sentit, ha recordat al PP que “hi ha moments per a ser oposició” i “moments per a ser Espanya”, i que després de les declaracions de Milei del diumenge era el moment per a ser un partit d’Estat. A més, ha criticat que després de contactar ahir amb el portaveu ‘popular’ al Congrés, Miguel Tellado, es va assabentar de la seua resposta “a través de Twitter”.

Després d’exigir disculpes a Vox i a Santiago Abascal per haver “ovacionat i aplaudit aquest atac a les nostres institucions”, el ministre d’Exteriors ha acusat al PP de mentir per dir que el Govern no els va contactar en anteriors ocasions com amb la posició sobre el Sàhara, el reconeixement de Palestina o les relacions amb Algèria.

“És fals i evidentment és públicament fals. Jo he cridat al PP i a la resta dels portaveus parlamentaris en moltes rondes de trucades exactament, igual que vaig fer ahir”, ha assegurat Albares, recordant que fa tan sol uns dies va parlar amb el president d’Andalusia, Juanma Moreno, per a traslladar-li els avanços que hi havia en relació amb Gibraltar.

Les declaracions d’Albares tenen lloc un dia després que cridara a consultes ‘sine die’ a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, la qual cosa suposa la retirada temporal de la representant espanyola del país llatinoamericà. Ho va fer en reacció a la referència que Milei va fer de la dona del president del Govern, Pedro Sánchez, a qui va acusar de ser “corrupta”.

Després de cridar a consultes a l’ambaixadora d’Espanya a Argentina, el PP va respondre al Govern que la seua labor “és fer oposició al president d’Espanya, no al d’Argentina”, i li va acusar de pretendre “que Milei mobilitze a l’electorat al que ja no convenç el Govern”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.