Alcoi engega l’Any Isabel-Clara Simó

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La regidoria de Cultura d’Alcoi celebrarà dilluns que ve 13 un acte d’homenatge per a recordar la important figura de l’escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó en el dia en el qual es complixen cinc anys des de la seua mort.

Este homenatge, amb el qual arrancarà l’Any Isabel-Clara Simó, tindrà lloc a les 13 hores enfront del cenotafi del cementeri, on es realitzarà una ofrena floral i es llegiran fragments dels seus textos per part de la companyia teatral La Dependent.

L’Any Isabel-Clara Simó es durà a terme durant 2025 amb accions i activitats culturals que s’anunciaran pròximament. «Enguany reivindiquem el paper essencial d’una de les autores modernes més importants de la nostra literatura i la més rellevant que ha tingut la ciutat d’Alcoi», manifesta la regidora de Cultura, Elisa Guillem.

Isabel-Clara Simó és autora de llibres com ‘Júlia’ o ‘Alcoi-Nova York’ i va ser guardonada pels principals premis de la literatura catalana.

El 2013 va rebre les distincions de Filla Predilecta i Medalla d’Or de la Ciutat, la primera dona a rebre-les. Una alcoiana compromesa que «mereix tot el nostre reconeixement».

Últimes notícies

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.

València Basket i Reial Madrid afronten en l’Eurolliga el seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es mesuren a Atenes en les semifinals de la Final a Quatre de l'Eurolliga, en el qual serà el seu sèptim enfrontament del curs, amb un balanç de 4-2 a favor del conjunt blanc.

Bernabé insta el Consell a escoltar el professorat en plena vaga educativa indefinida

Pilar Bernabé acusa el Consell de governar en contra de la ciutadania i li exigix que atenga les demandes del professorat en vaga, al qual atribuïx la defensa de l'educació pública i la igualtat de l'alumnat.

Llull afronta la seua onzena Final a Quatre amb l’opció d’un pòquer històric amb el Reial Madrid

Sergio Llull disputa la seua onzena Final a Quatre de l'Eurolliga amb l'objectiu de conquistar el seu quart títol amb el Reial Madrid i batre diversos rècords individuals.