Alcoi engega l’Any Isabel-Clara Simó

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La regidoria de Cultura d’Alcoi celebrarà dilluns que ve 13 un acte d’homenatge per a recordar la important figura de l’escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó en el dia en el qual es complixen cinc anys des de la seua mort.

Este homenatge, amb el qual arrancarà l’Any Isabel-Clara Simó, tindrà lloc a les 13 hores enfront del cenotafi del cementeri, on es realitzarà una ofrena floral i es llegiran fragments dels seus textos per part de la companyia teatral La Dependent.

L’Any Isabel-Clara Simó es durà a terme durant 2025 amb accions i activitats culturals que s’anunciaran pròximament. «Enguany reivindiquem el paper essencial d’una de les autores modernes més importants de la nostra literatura i la més rellevant que ha tingut la ciutat d’Alcoi», manifesta la regidora de Cultura, Elisa Guillem.

Isabel-Clara Simó és autora de llibres com ‘Júlia’ o ‘Alcoi-Nova York’ i va ser guardonada pels principals premis de la literatura catalana.

El 2013 va rebre les distincions de Filla Predilecta i Medalla d’Or de la Ciutat, la primera dona a rebre-les. Una alcoiana compromesa que «mereix tot el nostre reconeixement».

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.