Alcoi engega l’Any Isabel-Clara Simó

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La regidoria de Cultura d’Alcoi celebrarà dilluns que ve 13 un acte d’homenatge per a recordar la important figura de l’escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó en el dia en el qual es complixen cinc anys des de la seua mort.

Este homenatge, amb el qual arrancarà l’Any Isabel-Clara Simó, tindrà lloc a les 13 hores enfront del cenotafi del cementeri, on es realitzarà una ofrena floral i es llegiran fragments dels seus textos per part de la companyia teatral La Dependent.

L’Any Isabel-Clara Simó es durà a terme durant 2025 amb accions i activitats culturals que s’anunciaran pròximament. “Enguany reivindiquem el paper essencial d’una de les autores modernes més importants de la nostra literatura i la més rellevant que ha tingut la ciutat d’Alcoi”, manifesta la regidora de Cultura, Elisa Guillem.

Isabel-Clara Simó és autora de llibres com ‘Júlia’ o ‘Alcoi-Nova York’ i va ser guardonada pels principals premis de la literatura catalana.

El 2013 va rebre les distincions de Filla Predilecta i Medalla d’Or de la Ciutat, la primera dona a rebre-les. Una alcoiana compromesa que “mereix tot el nostre reconeixement”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La romeria de la Santa Faç serà declarada BIC immaterial pel Consell este divendres

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció i reconeixement institucional en plena polèmica política a Alacant.

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.