9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Alcoi engega l’Any Isabel-Clara Simó

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La regidoria de Cultura d’Alcoi celebrarà dilluns que ve 13 un acte d’homenatge per a recordar la important figura de l’escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó en el dia en el qual es complixen cinc anys des de la seua mort.

Este homenatge, amb el qual arrancarà l’Any Isabel-Clara Simó, tindrà lloc a les 13 hores enfront del cenotafi del cementeri, on es realitzarà una ofrena floral i es llegiran fragments dels seus textos per part de la companyia teatral La Dependent.

L’Any Isabel-Clara Simó es durà a terme durant 2025 amb accions i activitats culturals que s’anunciaran pròximament. “Enguany reivindiquem el paper essencial d’una de les autores modernes més importants de la nostra literatura i la més rellevant que ha tingut la ciutat d’Alcoi”, manifesta la regidora de Cultura, Elisa Guillem.

Isabel-Clara Simó és autora de llibres com ‘Júlia’ o ‘Alcoi-Nova York’ i va ser guardonada pels principals premis de la literatura catalana.

El 2013 va rebre les distincions de Filla Predilecta i Medalla d’Or de la Ciutat, la primera dona a rebre-les. Una alcoiana compromesa que “mereix tot el nostre reconeixement”.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.