Alerta alimentària: Retiren del mercat diversos lots d’una ensaladilla russa envasada

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició ha alertat de presència de mostassa no inclosa en l’etiquetatge en ensaladilla russa de la marca AMEZTOI. La comunicació es va realitzar per l’empresa que va detectar la presència de l’al·lergogen en un autocontrol.

L’empresa ha enviat instruccions als seus clients per a la retirada de la comercialització dels productes i la seua recuperació.

En concret, els lots que no contenien esta informació en l’etiquetatge són el 73071250 en format d’1,2 quilos; el 7941260 en format de 300 grams, i el 7941250 en format de 300 grams.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques a la mostassa que pogueren tindre els productes anteriorment esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. L’empresa assenyala que no comporta cap risc per a la resta de la població.

Esta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) i als Serveis de la Comissió Europea a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària europea (RASFF), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Retiren diversos lots de gaspatxo Alvalle per presència d’òxid d’etilé

 

La marca Alvalle, pertanyent a Pepsico, ha retirat uns lots de gaspatxo per haver detectat «nivells d’òxid d’etilé per damunt dels valors establits per la legislació, en dos de les espècies que utilitzem com a ingredient».

Els lots afectats són L1236 i L1244 de Gaspatxo Gurmet i el L5243 del seu Gaspatxo amb remolatxa, amb data de caducitat de novembre de 2021. L’empresa ha explicat mitjançant un comunicat que «afecta la gaiena present en Gaspatxo Gurmet i al pebre blanc inclòs en Gaspatxo amb Remolatxa».

Últimes notícies

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Tanquen fins dimarts una piscina municipal d’Elx per restes de femta a l’aigua

La piscina gran del complex esportiu municipal d’El Pla, a Elx, ha tancat fins dimarts 21 de juliol després de detectar-se femta a l’aigua i aplicar un tractament de xoc de desinfecció.

Kiti Mánver rep la Palmera de Plata del Festival de Cinema d’Elx com a reconeixement a tota la seua carrera

L’actriu Kiti Mánver rep este divendres la Palmera de Plata del 49 Festival Internacional de Cinema Independent d’Elx com a homenatge a una trajectòria marcada pel talent i la constància.

La Fiscalia sol·licita 3.000 euros de multa per injuriar Mazón a X mig any després de la DANA

La Fiscalia Provincial de València ha demanat una multa de 3.000 euros per a un jove de 21 anys que, en abril de 2025, hauria publicat a X un missatge injuriós contra l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.