Alerta taronja a la Comunitat per ratxes de vent de fins a 110 km/h per a demà

 

La Comunitat Valenciana està en alerta taronja per vent. Així ho ha anunciat l’Agència Estatal de Meteorologia, qui ha activat aquest avís per fortes ratxes de vent de l’oest (Ponent) i nord-oest (Mestral) per a demà dimecres.

L’alerta taronja es mantindrà durant tota la jornada de demà, ja que s’activa des de les 6 de la matinada fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Les ratxes més fortes, de fins a 110 quilòmetres per hora, afectaran les zones d’interior, tant a l’interior nord i sud de Castelló, com a l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. A la costa les ratxes de vent seguiran sent fortes, tot i que l’avís estableix les velocitats màximes en 90 km/h. El litoral nord i sud de les tres províncies també està en alerta taronja per vent. Així mateix, per a demà també ha quedat activat un avís groc per fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, des de les 15.00 hores de dimecres fins a la mitjanit de dijous a divendres.

Amb aquest escenari, el fred continuarà entre nosaltres, ja que les ratxes de vent ens donaran una sensació tèrmica més freda, tot i l’ascens dels mercuris. Per a aquest dimecres, Aemet pronostica intervals de núvols a la Comunitat i presència de més núvols i precipitacions a Castelló, que podrien ser en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Les temperatures pujaran.

El vent no abandonarà la Comunitat dijous, ja que està activada l’alerta groga d’Aemet per ratxes de vent a la província de Castelló i l’interior d’Alacant. Aquestes ratxes, del nord i nord-oest, podrien arribar als 70 o 80 km/h. Així mateix, s’activen avisos per fenòmens costaners a tot el litoral de la Comunitat, amb ones de fins a 3 metres.

Pel que fa a l’oratge, els cels ennuvolats continuarien, segons els pronòstics d’Aemet. A l’interior de Castelló seguirien les precipitacions, en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres, i a la zona sud del territori podrien fer acte de presència algunes precipitacions dèbils en les hores centrals del dia. Les temperatures descendirien localment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.

Quasi 150 xurreries comencen a muntar a València les parades ambulants de Falles

Les autoritzacions arriben enguany amb retard i les parades estaran obertes fins al dia de Sant Josep

Pérez Llorca, en contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

Pérez Llorca es manté en contacte amb l'equip júnior del València Basket a Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri pel conflicte. La delegació, de 33 persones, espera indicacions de l'ambaixada.