14 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Alfafar impulsa activitats per a la prevenció de conductes addictives en els centres escolars

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Benestar Social, està desenvolupant diferents programes i activitats de prevenció en drogodependències orientades a l’àmbit educatiu d’Alfafar, amb l’objectiu de reforçar la labor preventiva que ja realitzen els propis centres.

En les pròximes setmanes, en coordinació amb els equips directius i d’orientació dels centres educatius d’Infantil i Primària, es facilitaran els materials preventius “Contes per a conversar” i “Brúixola” amb l’objectiu que el professorat del cicle d’infantil i primària els treballe amb l’alumnat dels nivells anteriorment esmentats.

De la mateixa manera, pel que fa al cicle de Secundària, Formació Professional Bàsica i el grup PAC, ja s’han posat en marxa per part de la UPCCA altres accions preventives amb l’alumnat, entre les quals es troben, la prevenció d’addiccions tòxiques.

En aquest moment s’està amb grups de risc (FPB i PAC) el programa de prevenció “Pansa la Vida” que consisteix en un document audiovisual amb el qual es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d’imatges, seqüències i diàlegs que reflecteixen la percepció que els joves tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d’aqueix consum en particular.

En el cicle de Secundària es duran a terme diferents accions i programes, entre els quals es troben el programa “Unplugged”, dirigit a l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES 25 d’Abril, Col·legi María Inmaculada i del CC Vamar.

A través de les 4 sessions d’aquest, repartides durant tot el curs escolar, es pretén treballar la prevenció de drogodependències basant-nos en les “10 Habilitats per a la Vida”, com són l’autoconeixement, pensament crític, presa de decisions, maneig d’emocions i sentiments, i empatia, entre altres., així com facilitar als adolescents d’informació real i científica sobre tabac, alcohol i cànnabis.

Per a l’alumnat de 2n d’ESO es treballarà a través del programa PREVTEC les problemàtiques relacionades amb l’addicció a les Tics.

I amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO es treballarà el programa preventiu “Reprenguem”, estratègia de comunicació educativa que busca promoure el benestar adolescent mitjançant l’entrenament en habilitats per a la vida i l’educació en valors donant resposta a un model d’educació en habilitats per a la vida que capacita a les persones per a afrontar de manera positiva els reptes de l’entorn”.

Últimes notícies

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.

El PSPV demana la destitució del conseller d’Emergències per ocultar dades sobre la dana

El PSPV-PSOE ha acusat el conseller Juan Carlos Valderrama d'ocultar informació sobre la dana i de negar-se a respondre a les Corts malgrat informes interns. La formació demana la seua destitució i emplaça al president Pérez Llorca.

València CF de l’alleujament de la permanència al retorn de l’amenaça del descens

L'equip va passar de segellar la salvació amb marge a tancar l'any amb 16 punts i sensacions d'alerta. La Copa avança, el mercat de gener serà clau.

El Llevant tanca 2025 cuer i amb Luis Castro al comandament després d’una ratxa negra

El Llevant acomiada l'any en l'últim lloc de LaLiga EA Sports després de sumar només dos punts en huit jornades. Luis Castro arriba amb contracte fins a 2027 per a redreçar el rumb.

Dos netejadores han sigut condemnades a sis mesos per delicte d’odi contra una companya amb nanisme

L'Audiència d'Alacant ha imposat sis mesos de presó, 6.000 € d'indemnització i tres anys i mig d'allunyament a dos netejadores per vexar a una companya amb acondroplasia. Una tercera treballadora ha sigut absolta per falta de proves de participació.

Temperatures en descens i possibles ratxes molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'inici de l'hivern arriba amb núvols, descens tèrmic i probables pluges febles a l'interior a la vesprada, amb la cota de neu baixant a 900-1.100 m. Demà continuarà el descens, amb gelades febles en zones interiors.